• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Power Commanderin karttoja haussa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Maly
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Lueskelin tuolta toisesta dynotus-ketjusta, että inertia penkkiin ei kannata laitetta viedä säädettäväksi, jos vaihtoehtoja löytyy. Tässä ketjussa minua lähimpänä sijaitseva säätöverstas, eli TT-motorsports, sanoo sivuillaan että siellä on käytössä juurikin tämä inertia penkki.

Onko tietoa muista paikoista Oulun seudulla tai lähistöllä, jotka säätävät commandereja ja joista olisi kokemuksiakin?

Lueskelin tuolta toisesta dynotus-ketjusta, että inertia penkkiin ei kannata laitetta viedä säädettäväksi, jos vaihtoehtoja löytyy. Tässä ketjussa minua lähimpänä sijaitseva säätöverstas, eli TT-motorsports, sanoo sivuillaan että siellä on käytössä juurikin tämä inertia penkki.

Onko tietoa muista paikoista Oulun seudulla tai lähistöllä, jotka säätävät commandereja ja joista olisi kokemuksiakin?
Kyllä noi MJP dynot on ihan kelpo pelejä, samat ne taitaa olla TT-Motorsportilla ja Bikefoxilla. Itsellä kokemusta TT-Motorsportista ja aika moni tuttu on käyttänyt Bikefoxilla. Ja kyllä sieltä on tullut molemmista ihan riittävän hyvin säädettyinä noinniiku katutarpeeseen. Sinne vaan säädettäväksi.

Samoilla linjoilla. Kaikissa tietämissäni tapauksissa joissa Commanderiin laitettiin valmis kartta se oli aivan päin persettä
Omaan pyörääni löytyy muutama kartta Dynojetin sivuilta. Näiden lisäksi olen saanut näppeihini pari muuta karttaa samalle fillarille. Jokainen näistä kartoista on erittäin lähellä toisiaan. Pieniä eroja tietenkin on, mutta säätö versus nollakartta on aina saman suuntainen.

Ajelin kesän valmiskartalla, joka oli varsin lähellä löytämieni karttojen keskiarvoa. Enpä osannut valittaa, pyörä toimi käteen hienosti ja persmittarilla mitattuna ero nollakarttaan oli erittäin positiivinen. Nyt fillari odottelee penkkiin pääsyä, joten saapa lisää vertailuaineistoa jos ei muuta.

Kertokaas tietäjät otetaanko penkkisäädössä mitenkä huomioon se, että kone saa hieman eri malliin happea käytännön ajossa kuin paikallaan penkissä? Näin joku aika sitten tapauksen, jossa pyörään oli saatu ihan tuntuva parannus penkityksellä, mutta katuajoa varten seosta oli rikastettu lähes kautta linjan, jottei seos olisi käytännön ajossa liian laiha. Penkissä tämä seos ei antanut parasta mahdollista tehoa, mutta käyrän muoto oli sama kuin optimiseoksella. Väitettiin tehon olevan katukäytössä parempi tuolla rikastetulla kartalla.

Kertokaas tietäjät otetaanko penkkisäädössä mitenkä huomioon se, että kone saa hieman eri malliin happea käytännön ajossa kuin paikallaan penkissä?
Itse en ole tietäjä, mutta kommentoin kuitenkin. Vähäisen kokemukseni (5-6 pyörää) mukaan sitä otetaan harvoin huomioon. Jotkut penkit simuloivat patopainetta, mutta harvat tekevät mitään muuta kuin puhaltavat ilmaa jäähdyttimelle.

Jos käyrästä haluaa täydellisen, niin se täytyy ajaa penkin jälkeen vielä lambdalla kohdilleen. Erot ovat meillä olleet kyllä kohtuullisen pieniä, ja pyörä toimii ihan mainiosti ilmankin. Nykyisessä pyörässä lämpötilan vaikutus on suunnilleen yhtä suuri kuin penkkisäädön jälkeen tarvitut muutokset. En tosin ole itse tehnyt pyörämme penkkiajoa, ja voi olla että sitä on jo kompensoitu aikaisemmin.

En tiedä paljonko patopaine vaikuttaa kotelon paineeseen, mutta täytyy mitata ensi kesänä/katsoa saako sitä kiinni nykyisestä datasta. Muistaakseni olemme loganneet paineanturia.

Back