• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Power Commanderin karttoja haussa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Maly
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuli jo laitettua Honda puolen keskusteluihin samanlainen kysely, mutta hoksasin, että suuri osa foorumin kävijöistä ei välttämättä eksy sille alueelle.

Eli, -99 VFR, Akran slip-on ja K&N filtterillä ja Power Commanderilla varustettu pyörä tarvitsisi oikeanlaista karttaa PC:hen.

Sain jo vinkin, että melko lähelle oikeita asetuksia pääsee kun ottaa jonkun vastaavan kartan vaikka putkien nimet eivät kohdalle osuisikaan, ja kaikista parhaan tuloksen saa varmasti kun vie säädettäväksi. Pihi kun on niin tarkoitus olisi säästää nekin eurot vaikka matkamuistoihin!
tounge.gif

Googlella jo hain, mutta ei oikein tuottanut tulosta. Olisiko kellään tiedossa nettiosoitetta mistä noita voisi metsästää, poislukien Power Commanderin omat sivut?

Sorry nyt, mutta minusta säästät väärässä paikassa. Nämä on kuitenkin massatuotanto vehkeitä ja sen takia jokainen pyörä on yksilö. Kahdessa "samanlaisessa" pyörässä saattaa olla yllättävänkin suuria eroja. Tuurilla voi tietenkin onnistua. Omaani laitoin (siksi aikaa kunnes pääsin penkittämään) kartan joka oli penkityksen tulos vastaavasta pyörästä. Se oli lievästi sanottuna poskellaan.
confused_orig.gif

Koko powercommanderin idea menee hukkaan, jos et käy säädättämässä sitä. Se on laite, jolla mahdollistetaan ruiskun säätö juuri omalle kombinaatiollesi sopivaksi.

Eli mielestäni ei ole ideaa hommata PC:tä, jos sinne lataa jonkun "sinnepäin" -kartan. Ennemmin ajaa sitte ilman PC:tä, niin ei mene sitäkään rahaa..

ei toiminut valmis kartta ainakaan minun xx:ssä
otin -05 pyörän akran putkella tehdyn kartan commanderin kotisivuilta koska asensin itse laitteen ja päätin ajaa pyörän pajalle penkkiin.
itsellä siis täysin vastaava pyörä.
matkalla pajalle jo huomasin että bensa haisee voimakkaasti eli saa liikaa tavaraa.
penkityksen jälkeen pyörä vastasi jo kaasuunkin paremmin

Samoilla linjoilla. Kaikissa tietämissäni tapauksissa joissa Commanderiin laitettiin valmis kartta se oli aivan päin persettä

Tuli jo laitettua Honda puolen keskusteluihin samanlainen kysely, mutta hoksasin, että suuri osa foorumin kävijöistä ei välttämättä eksy sille alueelle.

Eli, -99 VFR, Akran slip-on ja K&N filtterillä ja Power Commanderilla varustettu pyörä tarvitsisi oikeanlaista karttaa PC:hen.  

Sain jo vinkin, että melko lähelle oikeita asetuksia pääsee kun ottaa jonkun vastaavan kartan vaikka putkien nimet eivät kohdalle osuisikaan, ja kaikista parhaan tuloksen saa varmasti kun vie säädettäväksi. Pihi kun on niin tarkoitus olisi säästää nekin eurot vaikka matkamuistoihin!
tounge.gif

Googlella jo hain, mutta ei oikein tuottanut tulosta. Olisiko kellään tiedossa nettiosoitetta mistä noita voisi metsästää, poislukien Power Commanderin omat sivut?
Käytä TT-Motorsportissa säädättämässä. Käyvät hakemassa ja tuomassa mopon kotoa peräkärryllä. Näin talvella varmaan saa haluamaansa aikaan. Ammattimies ja ainakin itse olin tosi tyytyväinen lopputulokseen, kun pari vuotta sitten marraskuussa käytin siellä.

Itse suosittelen Bike Doctoria Tampereella, jos matka ei ole liian pitkä. Tätänykyä käytän itse ainoastaan ko. pajaa säätöhommiin, samaan lopputulokseen on tullut muutama muukin eri säätöpajoissa paljon ravannut tuttu...

Mulla on penkissä laitettu K6 gixxerin commanderi säätöihin. Putkena Yoshi Japan 4-2-1.

Vertailin sitä custom karttaa sitten jälkeenpäin Dynojetin sivuilta saatavaan karttaan ko. pyörälle/putkelle. Kartat on todella lähellä toisiaan, ainoa merkittävä ero on se että custom kartassa annetaan lisää tavaraa  kaasun ollessa täysin kiinni (palaa pehmeämmin kaasulle?).

Eli tässä tapauksessa tuolla Dynojetin kartalla olisi varmasti pärjännyt kohtuu hyvin, muutaman hepan ehkä menettänyt? Tuo ylimääräinen tavara lienee helppo laittaa itsekin sinne 0% kaasulle?
Varmaan osa valmiista kartoista saattaa osuakin kohtuu lähelle.. Varsinkin jos kombinaatio on juuri täysin sama, ja kyseinen kartta on hyvin tehty.

Mutta keskimäärin custom-kartta on paljon parempi kuin valmiit kartat, koska ne saattaa olla yllättävänkin paljon metsässä.

Itse suosittelen Bike Doctoria Tampereella, jos matka ei ole liian pitkä. Tätänykyä käytän itse ainoastaan ko. pajaa säätöhommiin, samaan lopputulokseen on tullut muutama muukin eri säätöpajoissa paljon ravannut tuttu...
Osaako joku suositella jotain hyvää pajaa säätöhommiin Turusta? Olen uusi asukas kyseisessä kaupungissa ja paikat on vielä hieman hakusessa. Aika monellakin liikkeellä tuntuu olevan penkki, mutta kuka tekee työnsä laadukkaasti?

Kaksi kaverusta astelee liikkeeseen ja ostaa samanlaiset pyörät. Molemmat ostavat myös samanlaiset tehoputket ja powercommanderit. Toinen pyörä säädetään jossakin ja sama kartta ladataan toiseenkin pyörään.

Uskallan väittää, että molemmat toimivat. Epäilen hiukan tilannetta, että toinen käy hienosti ja toinen nykii ja paukkuu.

Kaksi kaverusta astelee liikkeeseen ja ostaa samanlaiset pyörät. Molemmat ostavat myös samanlaiset tehoputket ja powercommanderit. Toinen pyörä säädetään jossakin ja sama kartta ladataan toiseenkin pyörään.

Uskallan väittää, että molemmat toimivat. Epäilen hiukan tilannetta, että toinen käy hienosti ja toinen nykii ja paukkuu.
Tolleen menee kohtuu lähelle kyllä. Ollaan nimittäin kokeiltu tutun kanssa, jolla oli myös K5 ja sama putki. Vietiin samaan dynoon samana päivänä. Kartat oli kohtuu lähellä toisiaan, mutta oli siellä erojakin..

Netistä ladattavat kartat on kyllä melkoista arpapeliä, itse ainakin mieluummin laitan sen just eikä melkeen säätöihin, koska siihen on mahdollisuus.. Muutoin en oikeen näe järkeä koko pc:n ostamisessa.

Kiitoksia kaikille vastauksista ja vinkeistä. Näyttäisi siltä, että pyörä menee penkkiin, jahka tässä ennättää osat paikallensa asentelemaan. Siinähän se lyhyt pätkä talvesta vierähtää kun lähtee rauhassa iltapuhteina tekemään...

Osaako joku suositella jotain hyvää pajaa säätöhommiin Turusta? Olen uusi asukas kyseisessä kaupungissa ja paikat on vielä hieman hakusessa. Aika monellakin liikkeellä tuntuu olevan penkki, mutta kuka tekee työnsä laadukkaasti?
suositten sulle laitilassa olevaa VALKON VERSTASta on mukava kaveri ja hyvä fuchin penkki. eikä laadusta tingi. turussa on jonkin verran penkkejä mut puoliakaan niistä ei osata käyttää. juttujen mukaan.

suositten sulle laitilassa olevaa VALKON VERSTASta on mukava kaveri ja hyvä fuchin penkki. eikä laadusta tingi. turussa on jonkin verran penkkejä mut puoliakaan niistä ei osata käyttää. juttujen mukaan.
Nooh nooh... EN nyt noin jyrkkää juttua menis heittämään sentään
wink.gif

Voinpi suositella Molitoria, Loponen osaa varmasti kyllä käyttää penkkiänsä ja säätää kohdalleen. Itsellä siellä kaksi mopoa säädetty. Ja nimiä mainitsematta, tiedän että onpa siellä nyt käynyt superbiken SM-kärkikahinoissa olleita pyöriä säädettävänä... Että taitaa se kenties jotain osata
omg.gif

wink.gif

Voinpi suositella Molitoria, Loponen osaa varmasti kyllä käyttää penkkiänsä ja säätää kohdalleen. Itsellä siellä kaksi mopoa säädetty. Ja nimiä mainitsematta, tiedän että onpa siellä nyt käynyt superbiken SM-kärkikahinoissa olleita pyöriä säädettävänä... Että taitaa se kenties jotain osata  
omg.gif
ei tietenkään saa olla noin jyrkkä pahoittelen, mutta kyllä mulle sieltä kesällä sanottiin että homma pyörii yhden miehen ympärillä ja kun hän on pois niin homma on seis.

wink.gif

omg.gif
ei tietenkään saa olla noin jyrkkä pahoittelen, mutta kyllä mulle sieltä kesällä sanottiin että homma pyörii yhden miehen ympärillä ja kun hän on pois niin homma on seis.
No se kyllä pitää paikkansa, mutta se yksi tekee kuitenkin hyvää työtä. Kyllä mä olen aina saanut sovittua ajan ainakin päivän kahden varoajalla. Joskus on tietenkin enemmän ruuhkaa...

Kiitos vinkeistä kummallekin.
smile_org.gif
Luulen kuitenkin, että kallistun asioimaan Molitorilla, koska se nyt sattumalta on tuossa parin kilometrin päässä. Tuskin tuossa toisessakaan firmassa on mitään vikaa, mutta en jaksa lähteä ajamaan Laitilaan asti. Paljonko muuten Molitorilla ottivat penkityksestä? Tilasin juuri pärrään uuden putsarin jenkeistä. Toivottavasti Molitorilla asentavat senkin paikalleen, kun ei oikein ole itsellä riittävästi käden taitoja, eikä oikein tiloja ja työkalujakaan...
nixweiss.gif

smile_org.gif
Luulen kuitenkin, että kallistun asioimaan Molitorilla, koska se nyt sattumalta on tuossa parin kilometrin päässä. Tuskin tuossa toisessakaan firmassa on mitään vikaa, mutta en jaksa lähteä ajamaan Laitilaan asti. Paljonko muuten Molitorilla ottivat penkityksestä? Tilasin juuri pärrään uuden putsarin jenkeistä. Toivottavasti Molitorilla asentavat senkin paikalleen, kun ei oikein ole itsellä riittävästi käden taitoja, eikä oikein tiloja ja työkalujakaan...
nixweiss.gif
Kyllä ne sen siellä asentaa. En tiedä mikä päivän hinta on kun yleensä on keskusteltavissa paikan päällä. Turussa on hinnat pyörineet siinä 40-50 eur välillä penkityksissä. Riippuu vähän mitä tehdään ja montako vetoa vedetään.

smile_org.gif
nixweiss.gif
Kyllä ne sen siellä asentaa. En tiedä mikä päivän hinta on kun yleensä on keskusteltavissa paikan päällä. Turussa on hinnat pyörineet siinä 40-50 eur välillä penkityksissä. Riippuu vähän mitä tehdään ja montako vetoa vedetään.
Okei, hieno homma. Pitää ottaa yhteyttä Molitoriin keväämmällä, kun pyörän saa taas ulos tallista. Poltetaan nyt sitten aivan h****tisti rahaa kustomin virittämiseen. Saas nähdä onko siinä mitään järkeä loppupeleissä, mutta antaa nyt mennä vaan...

smile_org.gif
nixweiss.gif
Okei, hieno homma. Pitää ottaa yhteyttä Molitoriin keväämmällä, kun pyörän saa taas ulos tallista. Poltetaan nyt sitten aivan h****tisti rahaa kustomin virittämiseen. Saas nähdä onko siinä mitään järkeä loppupeleissä, mutta antaa nyt mennä vaan...
Se on oikea meininki se!! Eihän tässä pidäkään olla mitään järkeä
cool.gif
062802moto_prv.gif

Back