Harjoitus ei koskaan ole pahasta!!
Itse kävin uusiomotrismin aloitettuani, yli 10 v sitten, useampana keväänä MP69:n, BMW kerhon tms. järjestämän kurssin.
Sitten alkoi tuntua, et ne toistaa itteensä ja aloin itse veivaamaan keväällä ensimmäiseksi, oppimiani harjoitteita.
On ihan totta, et keväällä on pikkuisen alkukankeutta, ihan kuin nudistileirilläkin,
mut kyllä se siitä lähtee kun pikkuisen kertauksen lähimmällä parkkiksella sallii ittelleen. On ihan totta, kuten joku tuolla aiemmin mainitsi, et on hyvä jos toinen kattoo ja korjaa, mut kun muutaman kerran käy kurssilla, kyllä ne harjoitteet oppii. Tärkeintä on saada tuntuma ja käsittelyrutiini.
En oikein usko maksulliseen pakkoon, sillä jos koheltaa, on siihen aikaa kurssipaikalle menomatkallakin jo ihan riittävästi...
Mutta virkamiehen tapa toimia on laatia laki, tai säännös ja sitten olla hurskas, olemme tehneet voitavamme.
Kai se tehokkain virkamiesratkaisu olisi säätää laki, joka kieltää kolarin ajamisen, sittenhän kaikki olisi hyvin, virkamiehen kannalta. Kolarin ajaneita voi sitten syyttää lain rikkomisesta ja antaa putkaa ja pamppua..
Jos asennevammaisten, yhtälailla kuskien kuin liikennettä valvovien tahojenkin, kurssittamiseen satsattasiin, saattaisi se tuottaa suuremman hyödyn. Sillä edelleenkin olen sitämieltä, että tilannenopeus ratkaisee, ei ylinopeus. Ylinopeus on sakotusrajan ylittävä nopeus, väärä tilannenopeus aiheuttaa ne vaaratilanteet.