• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Polvipaloista/laahareista

Ja voi se olla että Kemorasta vielä vaikkapa lauantain aamuna löytyy polvipalat jostain....
tounge.gif
Koitahan jos vaikka noilta polvipalasyömärin uhriksi joutuneilta löytyisi. Tsemppiä kisaan ja kauteen muutenkin
smile_org.gif

Noita nahkaisia paloja katselin männä kesänä Itä-Savon miehillä ja kehuivat kestävyyttä ja tuntua kun polvi on maassa.
Itse en ole vakuuttunut nahan kestävyydestä.
wink.gif
Ainakaan A-stars ei ole asfaltista tykännyt, mut en tiedä sitten kestäskö Dainese tai Richa paremmin.
tounge.gif
http://www.moilala.com/polvipalat

Mutta joo, itse olen ostellut Louisilta Vanuccin polvipaloja. Ne on halvat ja palvellut asiansa erittäin hyvin, itse asiassa paremmin kuin muutamat kalliimmat palat mitä on ollut käytössä. Muistaakseni nuo Vanuccin palat maksavat aika tarkkaan 19,95e ja 24,95e.
Ne nahkapalat on pikkasen eri tavaraa kuin se puvun nahka. Ne palat on liimattu kovassa puristuksessa monesta siivusta paksua nahkaa ja täten ne myös kestävät hyvin. Maanantaina nähdään miten Berrikin palat kestävät.

Noita nahkaisia paloja katselin männä kesänä Itä-Savon miehillä ja kehuivat kestävyyttä ja tuntua kun polvi on maassa.
Itse en ole vakuuttunut nahan kestävyydestä.
wink.gif
Ainakaan A-stars ei ole asfaltista tykännyt, mut en tiedä sitten kestäskö Dainese tai Richa paremmin.
tounge.gif
http://www.moilala.com/polvipalat

Mutta joo, itse olen ostellut Louisilta Vanuccin polvipaloja. Ne on halvat ja palvellut asiansa erittäin hyvin, itse asiassa paremmin kuin muutamat kalliimmat palat mitä on ollut käytössä. Muistaakseni nuo Vanuccin palat maksavat aika tarkkaan 19,95e ja 24,95e.
Ne nahkapalat on pikkasen eri tavaraa kuin se puvun nahka. Ne palat on liimattu kovassa puristuksessa monesta siivusta paksua nahkaa ja täten ne myös kestävät hyvin. Maanantaina nähdään miten Berrikin palat kestävät.
No joo jooo, enhän mä nyt tosissaan.
biggrin.gif
Toivottavasti pyörä kestää kauemmin ku palat. Uups...  
shaun.gif
Huono vitsi. 
wink.gif

Hommasin sitten uudet Halvarssonin palat. Hitusen ohuet mutta pitäisi olla kovaa tavaraa. Hintakin oli sopuisat 25e R.M Heinolla.

Oli mulla jo hukkapala sitä PE-levyäkin tossa hommattuna mutta jäi ainakin tällä kertaa värkkäämättä omat palat, toi 25e hinta on jo sen verran siedettävä että ei maksanut vaivaa. Oli siellä hyllyssä 50e palojakin ja se on kyllä mun mielestä ihan ryöstöhinta tollasista muovinpalasista.

Hommasin sitten uudet Halvarssonin palat. Hitusen ohuet mutta pitäisi olla kovaa tavaraa. Hintakin oli sopuisat 25e R.M Heinolla.

Oli mulla jo hukkapala sitä PE-levyäkin tossa hommattuna mutta jäi ainakin tällä kertaa värkkäämättä omat palat, toi 25e hinta on jo sen verran siedettävä että ei maksanut vaivaa. Oli siellä hyllyssä 50e palojakin ja se on kyllä mun mielestä ihan ryöstöhinta tollasista muovinpalasista.
Nyt on pari settiä takana noilla Halvarssonin paloilla ja voin suositella. Selvästi kovempaa tavaraa kuin Alpinestarin palat. Niin, ja puolet halvemmat myös!

Pienenä yksityiskohtana mainittakoon, että Alpinestarin laahareissa oli palojen sisällä sellaisia sormenpään kokoisia onkaloita siellä täällä, nuo Halvarssonit tuntuu olevan täyttä tavaraa ilman mitään luolastoja
smile_org.gif

Nyt on pari settiä takana noilla Halvarssonin paloilla ja voin suositella. Selvästi kovempaa tavaraa kuin Alpinestarin palat. Niin, ja puolet halvemmat myös!

Pienenä yksityiskohtana mainittakoon, että Alpinestarin laahareissa oli palojen sisällä sellaisia sormenpään kokoisia onkaloita siellä täällä, nuo Halvarssonit tuntuu olevan täyttä tavaraa ilman mitään luolastoja
smile_org.gif

Kyllä noissa Halvarssoneissakin on noita onkaloita. Ainakin mun omissa on. Mutta muuten ne ovat kyllä kestäneet aika mukavasti. Eikä tuo 25€ tosiaan tunnu pahaltakaan hinnalta.

Probiker-polvipaloja ei ainakaan kannata erehtyä ostamaan (kuten minä ostin tuon orgin yksityisen myyntipalstan kautta).
Mauserilla mitattuna palan kokonaispaksuus kiinnitystarroineen on 13-15 millimetriä. Siis voi vittu mikä lätty.
biggrin.gif

Berikin puvussa tulleet sliderit, joissa muistaakseni on se berikin silmä logo on ainakin ollut pirun kestävät! Tais olla joskus jossain Bikessä tms. testi noista paloista ja muistaakseni ko. pala oli kulutuskestävyydeltään paras vaan ei testin voittaja...

Arlennessin ja Berikin palat ovat todella kestäviä. Niiden ainoa ongelma on, että ne tarttuvat vähän liiankin lujaa kiinni velcroon eivätkä irtoa vaikka jäisivät kiinni esim. kanttariin. Jos se ei haittaa, niin ne ovat varmasti parhaiden palojen joukossa.

Itse olen ollut myös Lightechin paloihin niin tyytyväinen, että otimme ne JAM Racingin myyntiin. Kohtuullisen kestävät ja ennen kaikkea kohtuullisen halvat.

Berikit on kestäviä, mutta totta tosiaan tuo tuntuu kestävän vaikka minkälaista repimistä. Hieman on askarruttanut sen kiinni jääminen siksipä kanttarit kierretäänkin kaukaa.

Pakko se on omakin lusikka heittää tähän soppaan
biggrin.gif
Ostin käytettynä ajopuvun ja kiinni oli puoliksi kuluneet Wizin nuo "kestävät" palat pari viikon loppua kurvailin kemorassa ja alkoivat palat olemaan valmiit. No koe mielessä revin niitit irti wizeistä askartelin uudet samanmalliset muovit ja ammuin niiteillä kiinni niin kuin olivat alunperinkin. Tuo uusi muovi on jotain POM-merkkistä kamaa mitä sattui töissä olemaan hyllyssä. Aavistuksen kovempaa/liukkaampaa kuin tuo alkuperäinen muovi tiedä sitten mitä vaikuttaa ajossa. Nitomisessa meinasi tulla ongelmia kun ei niitit meinnanneet upota tuohon muoviin mutta pitkällisten testien jälkeen löytyi laatikosta sopivia niittejä mitkä Boschin sähkönitoja jaksoi muoviin ampua.

Nyt kun tietää mitä tekee niin ehkä about 45min homma tehdä yksi pari noita jos nyt edes toimivat
nixweiss.gif
täytyy käydä ostaan varoiks yksi pari nyt niitä ihan kaupankin laahareita jos noissa joku suunnitelu virhe on
tounge.gif

Mun mielestä Wizit on muuten hyvät mutta irtoavat kohtuuhelposti. Dainesen halvemmat on myös ihan jees

Moro

Loppuunajettuna löytyy Dainesen, Ixs:n ja Berikin paloja. Noista pidän parhaana ja kenties kestävimpänäkin Dainesen punamustia.

Olin jo ryhtymässä kehittlemään polvipalan vaihtokulutuspalaa vaikkapa hd-polyeteenistä, mutta taidan vetäytyä projektista noiden kiinnitysongelmien takia, vois tietty hitsata muovin kiinni kuluneeseen palaan, mutta tuskin kannattaa nähdä moista vaivaa, ellei sitten keksis jotain herkkää "polvipalataidetta".

Hanski

Arlennessin ja Berikin palat ovat todella kestäviä. Niiden ainoa ongelma on, että ne tarttuvat vähän liiankin lujaa kiinni velcroon eivätkä irtoa vaikka jäisivät kiinni esim. kanttariin. Jos se ei haittaa, niin ne ovat varmasti parhaiden palojen joukossa.

Itse olen ollut myös Lightechin paloihin niin tyytyväinen, että otimme ne JAM Racingin myyntiin. Kohtuullisen kestävät ja ennen kaikkea kohtuullisen halvat.
Noi Lightechin nuket näyttää tismalleen samanlaisilta kun Sweepin nuket. Itellä on tommoset Sweepit ja ei oo ainakaan vielä pahaa sanottavaa.

Jos niitä omatekosia haluaa tehdä, niin ei se välttämättä tarvitse sitä pehmeää kiinnitysosaa.
PE-levystä olen puhaltimella väännellyt vähän kaarelle ja 3m tarranauhaa jossa on liima toisella puolella liimannut taakse.
Ne vähän joskus irvistää jostain nurkasta, mutta tämän kesän eka sarja on ajettu loppuun eivätkä ole putoilleet.

Jos niitä omatekosia haluaa tehdä, niin ei se välttämättä tarvitse sitä pehmeää kiinnitysosaa.
PE-levystä olen puhaltimella väännellyt vähän kaarelle ja 3m tarranauhaa jossa on liima toisella puolella liimannut taakse.
Ne vähän joskus irvistää jostain nurkasta, mutta tämän kesän eka sarja on ajettu loppuun eivätkä ole putoilleet.
onko tuo PE-levy minkälaista laahata tökkiikö vai luisuuko ihan yhtä hyvin kun 30e muovinklimppu? tuota pommia ei ollut ainakaan työpaikalla kun tanko tavarana mistä oli kohtuu vittumainen muotoilla sopivaa. Nitojalla kun ampuu pysyy kyllä niin prkleesti kiinni, mutta tarvitsee tosiaan aika tykin nitojan että tuohon muoviin uppoaa

En osaa verrata oikeisiin kun en ole kokeillut, mutta ei se kyllä töki yhtään, aika kovaa kahinaa pitää mutta se lienee normaalia.
Sitä levyä saa etrasta (ent etola) ja samasta paikasta saa sen tarranauhankin.

1.Ajaa polvipalat melkein loppuun kunnes pinnat ovat tasaiset

2. Etolasta vihreää HD1000 polyeteenilevyä josta muotoilee sopivan muotoisia

3. tarran puolelta 2-3 ruuvilla kiinni ja rälläkällä ylimääräinen ruuvi veks.

hintaa sarjalle tulee 2-3e ja kemoraa tuollaisilla hieroo viikon jos kaupalliset kestää 2 päivää

tuo vihreä levy on palasta kulutuskestävyydeltään ja liukuominaisuuksiltaan.. aivan loistavaa ja ruuveista ei tule liikaa kipinöitä kun käyttää tarpeeksi ohuita

Back