• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Polvipaloista/laahareista

Itseolen käyttänyt Etolasta ostettua PE-1000 levyä polvipaloissa, väriltään vihreää ja kulutuskestävyydeltään parasta mahdollista, kemorassa sellaiset kestää 15mm paksusta tehtynä ~5päivää kun kaupan palat menee suunnilleen päivässä.

Hinta on tosin erona kun palat kaupasta 30-50e ja etolasta 3e
leikkaus pienellä rautasahalla ja kulmien pyöristys puukolla ja 2-3 leveäkantaista ruuvia takapuolelta riittää kiinnittämään, eivät kipinöi ,ruuvit eivät tipu radalle ja ne saa pois helposti tarpeen tullessa.
sellaisia

jos kemoraan haluaa kestävät palat kaupasta niin WIZ on se merkki muistaakseni
Tossa sun kuvassa on oikealla puolella kasa paloja, mustia ja vihreitä vuorotellen. Mitä paloja ne mustat on siinä?

Tämä PE-levy vois olla melko näppärä homma, kulutuskestävyys tuntuu ainakin olevan kohdallaan. Semmonen 1.5cm paksunen levy olis helppo laittaa siihen kuluneen päälle. Väri vois tosin olla musta mieluummin.

Mahtaako tuon PE-levyn ja nailonin välillä olla eroa kulutuskestävyydessä?

Kyllä minä sen verran näprääjä olen että ainakin kerran on tuollaista patenttia kokeiltava
smile_org.gif

Edit: Niin piti vielä sanoa että on se aika hanurista kun Kemoran reissulle tulee vielä kokolailla polvipalojen hinta normaalien kulujen päälle
sad_orig.gif

Edit2: ja sanottakoon vielä sekin että nuo omat Astarin palat on kyllä kestävyydeltään hattaran luokkaa. Pari kertaa kun Ahvenistolla kunnolla raapi pala maata niin laahari oli puolet ohuempi. Noitten oli kyllä pakko olla sitä pehmeämpää seosta, siis ihan räkää koko palat.

Niksipirkka: jos jarrupaloista on pinta loppu, leikkaat vaan sopivan paksuisesta rauta/alumiini tms. levystä palan ja liimaat sen pikaliimalla vanhan päälle. Helppoa ja edullista...
Niksipirkkaan kuuluu aina jotenkin sukkahousut, joten tuo ei ollut aito pirkka niksi...
Prkl soikoon, ilmankos jäi julkaisupalkkio saamatta. Jotenkin tuntuis että sukkahousut vois vetää päähän kypärän sijaan kun tuollaista setuppia lähtee kokeilemaan...

Noita nahkaisia paloja katselin männä kesänä Itä-Savon miehillä ja kehuivat kestävyyttä ja tuntua kun polvi on maassa.

Äijät ostaa 15 tuhannen pyöriä ja sorvaa ite polvipaloja!!! Ei hyvää päivää...
eek.gif
biggrin.gif
No pitäähän sitä nyt harrastaa. Mukava värkätä ja kokeilla kaikenlaista.

Onhan se tietty trendikkäämpää jos on palat oikein kunnon brändillä. Sitten kun vain jotenkin vielä saisi parit naarmut niihin niin vaikutelma olisi täydellinen
tounge.gif

Ei vais, tuli tuo juttu vain mieleen kun joku hemmo "tunnusti" ulkolaisella prätkäfoorumilla ostavansa EBaystä käytettyjä laahareita kredibiliteetin takia. Kun ei itse vielä ollut oppinut roikkumaan/saanut vauhteja lisättyä riittävästi.

Joku sen jo sanoi, mutta toistettakoon että WIZ on ainoa oikeasti kestävä (brandi) pala mitä olen kokeillut. Monesti olen kuullut että se ja se on kestävä, ja kaikki ne menee puolessa (korkeintaan kokonaisessa) päivässä kemorassa. Paitsi WIZ. Liian pehmeät palat vielä "tarraavaat" rataan kiinni ja vetävät polvea taaksepäin ikävästi.

Sweep, halvarsson, ixs, dainese ja liuta muita mitä en nyt muista, kaikki liian pehmeitä kemoran radalle.

Mutta mistä niitä WIZ:zejä saa!?! Wandemista sai aikoinaan, mutta onko pystyssä vielä? Sivulta löytyy faksinumero, sekä prefiksillä puh# että fax#.

No juu, kiitos.

Mutta jos vois hakea suoraan ja heti jostain. Tyypillisesti aikataulu on se eilen olisi pitänyt olla.

Aika samoilla linjoilla. Ja toi ruuvien lisäily paloihin pisti vihaks, sehän on v*tunmoinen turvallisuusriski radalla / radalle.
Oho, kohta varmaan rupeaa tulemaan jo legendaarisia saunantaakse kommentteja
biggrin.gif

Jos nyt niin vihaksi pistää ja on oikein vitunmoinen turvallisuusriski joku RUUVI polvipalassa ja muuta saissea, niin voivoi. Kannattaa varmaan alkaa vihaamaan ensin niitä jotka tiputtelee nesteitä, vetää mutkat romut maassa, vaihtaa ajolinjaa kesken mutkan, kaatuu tahi muuten aiheuttaa ihan oikeasti konkreettista vaaraa/haittaa muille. Tuossa vielä kuva näistä aikamme syöpäläisistä, viattomien pikkutyttöjen tappajista, hui kauhistus:

pala.JPG

br, Mikko

Oho, kohta varmaan rupeaa tulemaan jo legendaarisia saunantaakse kommentteja
biggrin.gif

Jos nyt niin vihaksi pistää ja on oikein vitunmoinen turvallisuusriski joku RUUVI polvipalassa ja muuta saissea, niin voivoi. Kannattaa varmaan alkaa vihaamaan ensin niitä jotka tiputtelee nesteitä, vetää mutkat romut maassa, vaihtaa ajolinjaa kesken mutkan, kaatuu tahi muuten aiheuttaa ihan oikeasti konkreettista vaaraa/haittaa muille. Tuossa vielä kuva näistä aikamme syöpäläisistä, viattomien pikkutyttöjen tappajista, hui kauhistus:

pala.JPG

br, Mikko
Ei ole tapana alentua saunantaaksepaskaan, enkä ala tästäkään vääntämään, vaikka mielipiteeni pysyykin samana. Ruuvaile polvipalojas ihan rauhassa.

Tänään hain Sweepin uudet palat ja maksoi kokonaiset 25€ joten ainakaan minä en moisella tuntipalkalla ala vääntää itse mitään ruuvi-akryyli-viritelmiä nahkapukuuni jonka alla ainokaiset polveni silloin tällöin ovat... Paloista en tiedä minkä laatuiset ovat mutta tod.näk. hinta/laatu kohtaa suhteellisen hyvin?

Mun täytyy tulla tännekin kertomaan, miten olen takuulla eniten polvipaloja kuluttava ihminen ever.. Kertaakaan en ole polveani tietääkseni rataan asti saattanut, silti polvipalojeni vaihtotiheys on luokkaa erittäin suuri. Etenkin Kemoralla käydessäni polvipalojeni vaihtuvuus (täysin kuluttamaton - täysin kulutettu - ei polvipaloja laisinkaan - täysin uusi jne.) oli hyvin tehokasta.

Nyt viime viikonloppuna saavuin motoparkkiin täysin uusien polvipalojen kera. Jo parin päivän kuluttua ne muuntautuivat hyvin lopussa oleviin smiley-paloihin. Ennen viikonlopun loppumista nekin olivat kadonneet. Nyt kaapissani on odottamassa uudet polvipalat.. en silti elätä toivoa että ne säilyvät viikonlopun Kemorasta ehjinä....
nixweiss.gif
Merkillä en ole huomannut olevan merkitystä palojen vaihtuvuuteen. Yhtälailla ovat kadonneet smileyt, daineset, halvarssonit jne..

idea3.gif
Tämän opettavaisen tarinan voin kertoa teille, että kuullessanne erikoisen skriiips-äänen, tiedätte teihinkin iskeneen polvipalasyömärin.

Mun täytyy tulla tännekin kertomaan, miten olen takuulla eniten polvipaloja kuluttava ihminen ever.. Kertaakaan en ole polveani tietääkseni rataan asti saattanut, silti polvipalojeni vaihtotiheys on luokkaa erittäin suuri. Etenkin Kemoralla käydessäni polvipalojeni vaihtuvuus (täysin kuluttamaton - täysin kulutettu - ei polvipaloja laisinkaan - täysin uusi jne.) oli hyvin tehokasta.

Nyt viime viikonloppuna saavuin motoparkkiin täysin uusien polvipalojen kera. Jo parin päivän kuluttua ne muuntautuivat hyvin lopussa oleviin smiley-paloihin. Ennen viikonlopun loppumista nekin olivat kadonneet. Nyt kaapissani on odottamassa uudet polvipalat.. en silti elätä toivoa että ne säilyvät viikonlopun Kemorasta ehjinä....
nixweiss.gif
Merkillä en ole huomannut olevan merkitystä palojen vaihtuvuuteen. Yhtälailla ovat kadonneet smileyt, daineset, halvarssonit jne..

idea3.gif
Tämän opettavaisen tarinan voin kertoa teille, että kuullessanne erikoisen skriiips-äänen, tiedätte teihinkin iskeneen polvipalasyömärin.
Kannattaa koittaa josko niille saisi nestemäistä vastinetta tilalle koska olen kuullut että polvipalasyömärit yleensä ovat myös aika "märkää" porukkaa joten kokeilleppa vaikka vaihtaa tyyliin: 1 pala= 1 olut/siideri jolloin ei tule kauheata hävikkiä noista paloista...

Noita nahkaisia paloja katselin männä kesänä Itä-Savon miehillä ja kehuivat kestävyyttä ja tuntua kun polvi on maassa.
Itse en ole vakuuttunut nahan kestävyydestä.
wink.gif
Ainakaan A-stars ei ole asfaltista tykännyt, mut en tiedä sitten kestäskö Dainese tai Richa paremmin.
tounge.gif
http://www.moilala.com/polvipalat

Mutta joo, itse olen ostellut Louisilta Vanuccin polvipaloja. Ne on halvat ja palvellut asiansa erittäin hyvin, itse asiassa paremmin kuin muutamat kalliimmat palat mitä on ollut käytössä. Muistaakseni nuo Vanuccin palat maksavat aika tarkkaan 19,95e ja 24,95e.

Kannattaa koittaa josko niille saisi nestemäistä vastinetta tilalle koska olen kuullut että polvipalasyömärit yleensä ovat myös aika "märkää" porukkaa joten kokeilleppa vaikka vaihtaa tyyliin: 1 pala= 1 olut/siideri jolloin ei tule kauheata hävikkiä noista paloista...
Ei noihin syömäreihin tehoa mikään sellainen..
omg.gif
Ei ne juo paljon olutta, siideriäkin vain jotkut niistä ja siitäkin luopuvat ilomielin.. Ne hullut vain tahkoaa rataa
crazy.gif

Useimmat polvipalasyömärit kyllä röyhtäilevät vastaavan kaltaisia paloja muutaman päivän sisällä ruokailustaan. Jotkut syömärit kuitenkin imuroivat palat sisäänsä ilman toivettakaan vastaavien palojen ilmestymisestä takaisin, silmät kiiluen vain odottavat uutta uhriaan....
eek.gif
Melkein jo tiedän Kemorassa yhden syömärin iskevän jälleen..
tounge.gif

Back