• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Polvi lattiaan, yleiset tiet, pääkaupunkiseutu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Korppi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vähän urheilun puolelle mennen, missä mahtaa olla pääkaupunkiseudun tai lähimaaston (Nurmijärvi/Klaukkala/Kirkkonummi yms.) paras paikka käyttää polvea lattiassa?

Sitten toinen kysymys. Mitäpä jos sedät sinisissä sattuvat näkemään moisen operaation? Mahtaako moinen olla laitonta? Sinänsähän tuo ei välttämättä vaadi edes rajoituksen ylittämistä, jos sopiva paikka löytyy.

Noin muutoin, tarkoitukseni ei tietenkään ole ryhtyä opettelemaan moista, radalla tuo temppu on tullut tehdyksi kerta toisensa jälkeen. Mutta kävipä mielessä nuo yleiset tiet ja ehkä pieni valokuvaussessio (ja jos jollekin tulee mieleen, missä voisi helposti kuvata ja ajaja voisi ajaa helposti paikalle uudelleen, moinen kiinnostaisi).

Onko liian kaukana, Karkkilasta tie nro 127.. Siinä pätkällä on muutama niin jyrkkä mutka et ei paljoa vauhtia tarvii, jos polvitekniikka on hallussa.. Ei niin et mulla olis koskaan sellasta vahinkoa käynyt
lookaround_orig.gif

Kehä2 ja rampista Turkuun päin, niin kyllä mulla ainakin jalkatapit saa asfalttiin matkalehmästä.
Siis kun tullaan Länsiväylän suunnasta.

nixweiss.gif
tuu radalle mun kanssa ens viikolla ni saat laittaa polvee maahan et pysyt perässä...
sport05.gif

nixweiss.gif
tuu radalle mun kanssa ens viikolla ni saat laittaa polvee maahan et pysyt perässä...
sport05.gif
Jos vakuutus olisi edelleen voimassa, varmasti tulisin. Tekniikka taitaa olla hallussa, enemmänkin ongelmaksi tuli aiemmassa topiikissa esillä olleella tavalla se, että polvipaloja tahtoi kulua vähän liikaa
smile_org.gif
(Joo. Minä innostuin roikkumisesta. 12 päivää radalla tällä kaudella ja kolmas satsi polvipaloja menossa.). Kevyempi kosketus taitaisi kannattaa ihan taloudellisestikin. Mutta jos vakuutuksen järkkäät...  
062802moto_prv.gif

Sitten toinen kysymys. Mitäpä jos sedät sinisissä sattuvat näkemään moisen operaation? Mahtaako moinen olla laitonta? Sinänsähän tuo ei välttämättä vaadi edes rajoituksen ylittämistä, jos sopiva paikka löytyy.
Olen joskus miettinyt asiaa itsekin: onko ns. "urheilullinen ajotapa" laitonta? Mutkatien ajaminen nopeusrajoitusta ylittämättä, mutta kuitenkin koko oma kaista ajolinjoissa hyväksikäyttäen, parhaimmillaan jalkatappi/polvi asvaltin pinnassa... Tai sitten soratiellä enskalla leveässä sivuluisussa
biggrin.gif

Onko liian kaukana, Karkkilasta tie nro 127.. Siinä pätkällä on muutama niin jyrkkä mutka et ei paljoa vauhtia tarvii, jos polvitekniikka on hallussa.. Ei niin et mulla olis koskaan sellasta vahinkoa käynyt
lookaround_orig.gif
Ei tuo mahdottomalta kuullosta. Ei ollenkaan. Pitääpä katsoa kartasta missä moinen on. Itsellä käynyt mielessä Kytäjä-Hyvinkää tie, jossa on varsin tasainen asfaltti ja kivan jyrkät mutkat. Niissä varmaan saa polven maahan. Ei niin et mulla olis koskaan sellasta vahinkoa käynyt
lookaround_orig.gif

Olen joskus miettinyt asiaa itsekin: onko ns. "urheilullinen ajotapa" laitonta? Mutkatien ajaminen nopeusrajoitusta ylittämättä, mutta kuitenkin koko oma kaista ajolinjoissa hyväksikäyttäen, parhaimmillaan jalkatappi/polvi asvaltin pinnassa...  Tai sitten soratiellä enskalla leveässä sivuluisussa  
biggrin.gif
Enpä usko, että mitään pykälää saa edes soveltamalla kieltämään moisen. Tosin, en ole juristi.

Olen joskus miettinyt asiaa itsekin: onko ns. "urheilullinen ajotapa" laitonta? Mutkatien ajaminen nopeusrajoitusta ylittämättä, mutta kuitenkin koko oma kaista ajolinjoissa hyväksikäyttäen, parhaimmillaan jalkatappi/polvi asvaltin pinnassa...  Tai sitten soratiellä enskalla leveässä sivuluisussa  
biggrin.gif
Enpä usko, että mitään pykälää saa edes soveltamalla kieltämään moisen. Tosin, en ole juristi.
Tuo kuitenkin mietityttää. Oikeasti. Lähinnä mieleen tulee keulimista koskeva keskustelu ja moisesta tääläkin joidenkin saamat rapsut. Ei oikein kiinnostaisi olla koekaniini sen suhteen, kuinka paljon polvi lattiassa ajamisesta saa seuraamuksia. Jos se nyt kiellettyä yleensä on.

Välillä kun tuntuu siltä, että liikenteessä kaikki mikä ei nimenomaan ole sallittua on kiellettyä - vaikka meikäläisessä systeemissä kai pitäisi olla niin, että se mikä ei nimenomaisesti ole kiellettyä on sallittua.

Ei. En minäkään ymmärrä miksi polvi lattiassa ajaminen olisi kiellettyä, jos nopeudet pysyvät sallituissa rajoissa ja omalla kaistalla pysyy. Mutta näistä kun ei koskaan tiedä. Vähän pelkään, että joku keksii jonkun syyn, miksi tuo on about pankkiryöstöön verrattavan rikollista.

en laillisuudesta tiedä, mutta yhdeltä ihan eka kysyivät että "onko sulla kusta päässä?" jokseenkin hyvä aloitus kyllä poliisisedältä.

Kirkkonummella on tietty Porkkalantie, takuulla löytyy paikkoja siihen. Kissankellon väriset sedät ja tädit voi tietty olla eri mieltä. Tässä samaten totean että tuskin enempää kuin golfbagin kuljettamisesta mopolla  
baaa.gif
Tuli sekin nähtyä  
cool.gif

En oikeen jaksa uskoa et tuo on laitonta. Sehän on normaalia pyörän hallintaa, jota tarvitaan pyörän kuljettamiseksi turvallisesti kurvistä läpi. Joskus tulee sen verran jyrkkiä mutkia vastaan, vaikka ei aja edes sallittua nopeutta (eli alinopeutta
crazy.gif
), et itelläkin tahtoo tuo polvi ojentua ulospäin...

Kytäjä - Hyvinkää tie on varmasti hyvä, pääsee ympäri ja kuvaajankin saa sijoitettua ainakin muutamassa mutkassa sopivasti + näkyvyyttä riittää. Samalla sieltä pääsee tuonne Karkkilan suuntaan helposti. Hyvinkäältä Sälinkäälle menevä Sälinkääntie on myös hyväpintasta asfalttia ja ehkäpä vielä tiukempia mutkia toisensa perään, eli ajo on aika puolelta toiselle heilumista, mutta näkyvyys ei aina kummoinen, ja ympäri kääntyminen varmasti hankalampaa.

Eihän tuosta virkavallasta koskaan tiedä.. voivat tulkita ajoneuvon hallinnan menetykseksi, jos luulevat että kuski meinaa pudota pyörän kyydistä
tounge.gif
..tai sitten liikenteen vaarantamiseksi moiset jumppaliikkeet
biggrin.gif

Eipä ole koskaan virkavalta sattunut mutkassa vastaan, eivätkä noissa taida muutenkaan hengailla..

Se taitaa poliisi sedästä riippua millä mielellä ne on. Ja katsooko ne sen leikkimiseksi liikenteessä. Mutta ainahan sitä vois sanoa väistäneensä oravaa, kiveä tiellä tms...

Kyllä ne sitä varten pysäytti kun talvella (Hyvinkäällä) olin autolla ajamassa. Takapotku (Volvo 240) on eikä mitään sutimisen estoja. Niin yritä nyt ajaa sillä sitten suoraan. Tosin poliisi sano että voi käydä kortin päälle. Eikä ollut ylinopeutta.

Eihän tuosta virkavallasta koskaan tiedä.. voivat tulkita ajoneuvon hallinnan menetykseksi, jos luulevat että kuski meinaa pudota pyörän kyydistä
tounge.gif
..tai sitten liikenteen vaarantamiseksi moiset jumppaliikkeet
biggrin.gif

Eipä ole koskaan virkavalta sattunut mutkassa vastaan, eivätkä noissa taida muutenkaan hengailla..
Millä sen sellaiseksi tulkkaa. Pyörähän on hallitussa liikkessä kulkusuuntaan. Jos mies heiluu highsiderin kaltaisessa kyydissä rystyset valkoisena pitäen kiinni stongasta ja toivoen laskeutuvansa takaisin satulaan, niin silloin olisi ehkä kyse hallinnan menetyksestä.
Ei muutakuin polvi kohti asfalttia, jos liikennesääntöjä noudatetaan. Kyllä toi on aivan normaalia ja hyväksyttävää mp:n kuljettamista, väittäisin. Urheilullisen näköistä ehkä ulkopuolisen näkövinkkelistä.
sport05.gif

Jos nopeus on sallittujen rajojen sisäpuolella, eikä kyyti nyt näytä muita vaarantavan, niin ei polven laahaamista mikään estä. Korkeintaan luulisi skoudien naamaan hymyn ilmestyvän
tounge.gif

Eihän tuosta virkavallasta koskaan tiedä.. voivat tulkita ajoneuvon hallinnan menetykseksi, jos luulevat että kuski meinaa pudota pyörän kyydistä ..tai sitten liikenteen vaarantamiseksi moiset jumppaliikkeet .
Kyllä sen luulisi olevan sallittua, niin kauan kun kädet ja jalat on hallintalaitteilla, eikä eturengas tai takarengas ole ilmassa ja nopeus on sallituissa lukemissa.

Jos beba heiluu puolelta toiselle, sitä tuskin voi kutsua hallintalaitteeksi... paitsi jos kyse on naisen bebasta.

Back