• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pölläyttely ja poksahtelu isoilla kierroksilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Norppis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyselinkin jo tuolla Suzuki-palstalla, mutta täälläkin kannattanee.

Eli kyseessä pari vuotta seisonnassa ollut pyörä, josta kaasari putsattiin, uusi akku jne. huoltoa tehty.

Käy ihan hyvin muuten paitsi tyhjäkäynnillä ei pysy käynnissä, mutta kovemmilla kierroksilla ja etenkin kun moottori lämpenee kuuluu puksahtelua pakoputkesta ja välillä pöllähtää musta savupilvi. Alhaisemmilla kierroksilla tätä ei tapahdu vaan käy ihan nätisti.

Kyseessä nelitahtinen Suzuki, eli kakspuolikas GN. Vähän ajettu ja muutenkin pitäisi olla hyvässä kunnossa.

Joo pitäis olla.

No nyt en pariin päivään käyttänyt moottoria ja ei äsken lähtenyt enää ollenkaan käyntiin... hermot menee.
nixweiss.gif

Tankki tarttee kuivata ja synkata ne kaasarit sen seisonnan jälkeen, varsinkin jos ne on putsattu/purettu..

Saa ylimääräistä ilmaa, kaasarit kunnolla paikoilleen. kurkun kumit?
Ennemmin tuo kuullostaisi rikkaalla käväsevän, kun kerta mustaakin pukkaa.. jos olis imuvuoto mitä ehdottelit, niin menee laihalle ja ei se silloin pukkaa pahemmin yleensä savua.

- P

Edit: ja aloittajalle.. en tiedä kyseistä pyörää, mutta ilmeisesti ilmanputsari jossain välissä? Tsekkaas se, että olisko ihan tukossa jos ja kun kuullostais rikkaalle yrittävän. Tuo kyllä toisaalta vaikuttaa koko alueelle, mutta varsinkin tyhjäkäynnillä vois oireilla kuitenkin enemmänkin kun ei ole kiekkaa ja tätä kautta moottori ei yritä repiä ilmaa kuin viimeistä päivää. Jos mahdollista, niin pura kaasari vielä kertaalleen ja käytä vaikka ultrassa. Tuo, että pyörä on seisonut saattas mun mielestä viitata kovastikin tuohon bensapuoleen ja viimeistään ultrapesussa noi kaasarit puhdistuu kunnolla

Ilmanputsari on ok.

Venttiilien säätöä ehdotettiin mulle...

Mut hei, nyt kun se teki tenän eikä käynnisty enää, niin nyt haisoo bentsiini kun starttaa, eli mihis se viittaa sitten??

Ilmanputsari on ok.

Venttiilien säätöä ehdotettiin mulle...

Mut hei, nyt kun se teki tenän eikä käynnisty enää, niin nyt haisoo bentsiini kun starttaa, eli mihis se viittaa sitten??
Ei se venojen säätö varmaankaan hukkaan mene, voi olla että kantaa.. kuitenkin edelleen tunnostais, että olisko kaasari(t) ihan kunnossa. Esim. neulaventtiili kulunut tai jotain paskaa välissä ja holvaa bensaa läpi? Tsekkasitko kun putsailitte, että onko päässyt kulumaan kumi tuosta?

Venttiileistä -> jos osaat & viittit itse tehdä säädön, niin säästät selvää rahaa eikä ole mikään hirveän isotöinen hommeli. Jos ei enää ollenkaan käyntiin lähde ja bensa haisoo, niin kyllähän tuo venapuoli olis hyvä myös selvittää.

- P

Back