• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Poliisit kyttäävät bombereita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Petri12r
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Lapinjärvi
Poliisi varustautuu viikonlopun Bomber-tapahtumaan, johon odotetaan n. 10 000 osallistujaa. Bomber Weekend 2006 -tapahtuma alkaa perjantaina ja päättyy sunnuntaina. Bombereita on syytetty huimista moottoripyörätempuista, joita on tehty suljettujen alueiden lisäksi yleisillä teillä.
- Osaa siitä porukasta ei kiinnosta noudattaa liikennesääntöjä, ja heidän teillä liikkumisensa on sen mukaista, ylikonstaapeli Jussi Päivänsalo liikkuvasta poliisista toteaa.
Jos poliisin resurssit vain riittävät, Helsingistä Kiikalaan johtavalla valtatie 1:llä on ensi viikonlopun aikana enemmän valvontaa kuin tavallisesti. Poliisi valvoo myös liikennettä Kiikalan lentokentän läheisyydessä, tarkkailee ajotyylejä ja puhalluttaa kuljettajia.
Tapahtuma aihettuu ruuhkia, koska motoristit ajavat paikalle letkoissa, jotka voivat pisimmillään olla tuhannen pyörän mittaisia.
- Pyysimme itse virkavaltaa mukaan. Uskomme, että osallistujat osavat käyttäytyä oikein niin tapahtumassa kuin meno- ja paluumatkallakin, tapahtuman järjestäjä Leo Laurell sanoo.

Tuhannen pyörän letka
omg.gif

Onko jossain ollut sellaisia?
Olis kyllä hienoa mennä kattomaan temppuiluja, saa nähdä ehtiskö käydä.

Tuhannen pyörän letka
omg.gif

Onko jossain ollut sellaisia?

Eiköhän Liedon motoristikirkossa ole ollut paljon pitempiäkin. Ja taisipa Helsingin Hymyilevän Motoristin kevätpäivilläkin -05 mennä 1000:nen raja rikki. Komeita on katsella kunnon letkat, joko jonosta tai vierestä.

Ajakaa eezyzti.

Hyvä tietää  
wink.gif

Siis kaikki poliisit Kiikkalassa  
tounge.gif

Lähdemme siis itään kun "rata" on tyhjä  
062802jumpie_prv.gif

Reiska_SB

taisipa Helsingin Hymyilevän Motoristin kevätpäivilläkin -05 mennä 1000:nen raja rikki.
Riippuu katsontatavasta. Siellä letka katkottiin ryhmiin, joita poliisi veti. Kaikki meni käsittämättömän hyvin, jopa hälytysajoneuvo pääsi kivutta kokoelman ohitse. Poliisi hehkutti jälkeenpäin esimerkillistä ajokäyttäytymistä. Ykskään media ei sitä huomioinu.

Itte kuuntelin sitä poliisiradiota on line, ku olin siellä päätepisteessä parkkipekkana poliisin kanssa.

Hyvä tietää
wink.gif

Siis kaikki poliisit Kiikkalassa
tounge.gif

Lähdemme siis itään kun "rata" on tyhjä
062802jumpie_prv.gif
Sama tuli mieleen eli täytyy loppuviikon kurvailut tehdä jossakin muualla kuin tuolla läntisen Uudenmaan mutkapätkillä. Itäpuolella on kyllä hienoja teitä kanssa että sikäli sopii kyllä hyvin tälläinen LP:n ennakkotiedotus "olemme silloin ja silloin kaikki Kiikalan ympäristön pusikoissa".
thumbs-up.gif

Poliisi varustautuu viikonlopun Bomber-tapahtumaan, johon odotetaan n. 10 000 osallistujaa. Bomber Weekend 2006 -tapahtuma alkaa perjantaina ja päättyy sunnuntaina. Bombereita on syytetty huimista moottoripyörätempuista, joita on tehty suljettujen alueiden lisäksi yleisillä teillä.
- Osaa siitä porukasta ei kiinnosta noudattaa liikennesääntöjä, ja heidän teillä liikkumisensa on sen mukaista, ylikonstaapeli Jussi Päivänsalo liikkuvasta poliisista toteaa.
Jos poliisin resurssit vain riittävät, Helsingistä Kiikalaan johtavalla valtatie 1:llä on ensi viikonlopun aikana enemmän valvontaa kuin tavallisesti. Poliisi valvoo myös liikennettä Kiikalan lentokentän läheisyydessä, tarkkailee ajotyylejä ja puhalluttaa kuljettajia.
Tapahtuma aihettuu ruuhkia, koska motoristit ajavat paikalle letkoissa, jotka voivat pisimmillään olla tuhannen pyörän mittaisia.
- Pyysimme itse virkavaltaa mukaan. Uskomme, että osallistujat osavat käyttäytyä oikein niin tapahtumassa kuin meno- ja paluumatkallakin, tapahtuman järjestäjä Leo Laurell sanoo.
Aihe: Poliisit kyttäävät bombereita.

Syy moiseen: "[/B]- Pyysimme itse virkavaltaa mukaan. Uskomme, että osallistujat osavat käyttäytyä oikein niin tapahtumassa kuin meno- ja paluumatkallakin, tapahtuman järjestäjä Leo Laurell sanoo.

Ihmettelin tuota itsekin, olen aina jotenkin luullut (*) että tuohon bomberismiin ei kuulu poliisin kanssa yhteistyössä motoilijoiden valvonta ja kiltisti sääntöjeen mukaan jonossa ajelu. Noh, onpahan taas yksi kapinaporukka saatu institutionalisoitua..
tounge.gif

O tempora, o mores!

(*) Olen ehkä ollut väärässä ja turhaan dissannut ko. skeneä..

Ehkä bomberitkin jakautuvat kukkahattu- ja vetomiesbombereihin
tounge.gif

Yhteistyö poliisien kanssa voi toimia myös kuten tuo ruotsin kansallissankari on jo osoittanut usealla filmillä
smile_org.gif

Ihmettelin tuota itsekin, olen aina jotenkin luullut (*) että tuohon bomberismiin ei kuulu poliisin kanssa yhteistyössä motoilijoiden valvonta ja kiltisti sääntöjeen mukaan jonossa ajelu. Noh, onpahan taas yksi kapinaporukka saatu institutionalisoitua..
tounge.gif

O tempora, o mores!

Et ole ole väärässä. Tekstissähän lukee selvällä suomenkielellä, että Laurell on tapahtuman järjestäjä. Tapahtuman järjestäjä ja bomber ovat kaksi eri asiaa.

Parturiunt montes, nascetur ridiculus mus!

Heh, itsekkin luin tuon jutun lehdessä ja siinä oli lisäksi mainos että weekendissä yritetään Guinnesin ennätystä asfaltin poltossa, tiedä sitten miten ne sitä asfalttia meinaa polttaa...
062802jumpie_prv.gif

tounge.gif

O tempora, o mores!

Et ole ole väärässä. Tekstissähän lukee selvällä suomenkielellä, että Laurell on tapahtuman järjestäjä. Tapahtuman järjestäjä ja bomber ovat kaksi eri asiaa.

Parturiunt montes, nascetur ridiculus mus!
Jos oikein pilkkua viilataan Leo Laurell on Bomber magazine OY palkkalistoilla. Eli Rakenneltujen moottoripyörien ja stuntin erikoislehti järjestää nämä kekkerit.

Sanotaan nyt vaikka "Bomberismia" mitkä kadulla hölmöilee omin päin..
033102ass_1_prv.gif
bowdown.gif
lööv und piis vaan ..

taisipa Helsingin Hymyilevän Motoristin kevätpäivilläkin -05 mennä 1000:nen raja rikki.
Riippuu katsontatavasta. Siellä letka katkottiin ryhmiin, joita poliisi veti. Kaikki meni käsittämättömän hyvin, jopa hälytysajoneuvo pääsi kivutta kokoelman ohitse. Poliisi hehkutti jälkeenpäin esimerkillistä ajokäyttäytymistä. Ykskään media ei sitä huomioinu.

Itte kuuntelin sitä poliisiradiota on line, ku olin siellä päätepisteessä parkkipekkana poliisin kanssa.
mä olin kans -05 siinä neljännessä letkassa joka lähti kentältä viimeisenä,pyöriä oli paljon uskaltaisin sanoa jopa yli tuhat (lukua pudottaa muutama letkassa kilahtanut mopo), letka kulki erittäin jouhevasti helsingin keskustaan asti,jopa ne muutamat konerikot jotka siinä meidän letkassa tapahtui eivät hidastaneet menoa lainkaan... sinällään oli ihan hauska tunne kun poliisi pysäytteli autoja jotta motoristit saisivat ajella rauhassa,tapahtuisipa tällaista useamminkin
biggrin.gif
062802moto_prv.gif

Heh, itsekkin luin tuon jutun lehdessä ja siinä oli lisäksi mainos että weekendissä yritetään Guinnesin ennätystä asfaltin poltossa, tiedä sitten miten ne sitä asfalttia meinaa polttaa...  
062802jumpie_prv.gif
Ainakin meilläpäin asfalttia poltetaan tai ainakin lämmitetään soramontuissa. Niin ja joskus tienpäällä semmosella isotta kaasutohoautolla...

Onpa tosiaan aika pahalla asennevammalla kirjoitettu aiheen otsikko kun totuus on, että tilaisuuden järjestäjä on itse pyytänyt poliiseilta valvontaa.

Tapahtuman järjestäjille pointsit
033102beer_1_prv.gif

Onpa tosiaan aika pahalla asennevammalla kirjoitettu aiheen otsikko kun totuus on, että tilaisuuden järjestäjä on itse pyytänyt poliiseilta valvontaa.

033102beer_1_prv.gif
Olikohan tuo ensimmäinen järjestetty weekendi kun tapahtuman järjestäjä pyysi poliiseja vetämään letkaa pääkaupunkiseudulta Kiikalaan. Ei löytynyt vapaita resursseja. - Tästä huolimatta matkan varrelle riitti lukuisia tutkarysiä.

Viimeksi tapahtuman järjestäjällä oli ongelmia saada riittävää määrää alkometrejä käyttöön (järjestäjältä mm. hajosi portilla ollut), poliisilta pyydettiin apua, jotta porukka saisi puhaltaa ennen ajoon lähtöä. Apua ei löytynyt. Poliisit puhalluttivat porukkaa sitten tien päällä vähän matkan päässä.

Esimerkkejä yhteistyöstä on siis jo vuosien ajalta.. Suosikkini on kai se, että lailliselle b-tapahtumalle haettiin lupia ja mopot oli tarkoitus eristää samoilla aidoilla, kuin DTM autot aikanaan yleisöstä.. tämä ei riittänyt poliisille. Olisi tarvinut olla jokin kolmemetrinen betoniaita
inlove.gif

033102beer_1_prv.gif
Olikohan tuo ensimmäinen järjestetty weekendi kun tapahtuman järjestäjä pyysi poliiseja vetämään letkaa pääkaupunkiseudulta Kiikalaan. Ei löytynyt vapaita resursseja. - Tästä huolimatta matkan varrelle riitti lukuisia tutkarysiä.

Viimeksi tapahtuman järjestäjällä oli ongelmia saada riittävää määrää alkometrejä käyttöön (järjestäjältä mm. hajosi portilla ollut), poliisilta pyydettiin apua, jotta porukka saisi puhaltaa ennen ajoon lähtöä. Apua ei löytynyt. Poliisit puhalluttivat porukkaa sitten tien päällä vähän matkan päässä.

Esimerkkejä yhteistyöstä on siis jo vuosien ajalta.. Suosikkini on kai se, että lailliselle b-tapahtumalle haettiin lupia ja mopot oli tarkoitus eristää samoilla aidoilla, kuin DTM autot aikanaan yleisöstä.. tämä ei riittänyt poliisille. Olisi tarvinut olla jokin kolmemetrinen betoniaita  
inlove.gif
Saman huomannut muidenkin kokoontumisajojen yhteydessä. Mitä vitun liikenneturvan edistämistä se on että puhallutetaan sitten siinä 700m päässä portilta. Tulisivat siihen portille niin vois kävellä puhaltamaan. Mutta kännissähän ei tietenkään ajella.

Saman huomannut muidenkin kokoontumisajojen yhteydessä. Mitä vitun liikenneturvan edistämistä se on että puhallutetaan sitten siinä 700m päässä portilta. Tulisivat siihen portille niin vois kävellä puhaltamaan. Mutta kännissähän ei tietenkään ajella.
No eihän ne sinivuokot muuten pääsis lehtiin loistamaan, että "olipas taas paljon rattijuoppoja" sekä saisi valtion kassaa kasvatettua. eli kyttien touhu on ihan täysin
033102ass_1_prv.gif

No eihän ne sinivuokot muuten pääsis lehtiin loistamaan, että "olipas taas paljon rattijuoppoja" sekä saisi valtion kassaa kasvatettua. eli kyttien touhu on ihan täysin
033102ass_1_prv.gif
Siis onko rattijuoppous sallittua jos on pyytänyt poliisia tulemaan puhalluttamaan ennen ajamista eikä poliisi tule?

Naisen logiikkakin kalpenee tuon rinnalla
biggrin.gif

Back