sanoi:eikö kaikenlainen rienaaminen ole meidän harrastajien kesken täysin turhaa??Samalla asiallahan tässä kaikki ollaan
mun mielestä tämä oli hienosti sanottu
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
sanoi:eikö kaikenlainen rienaaminen ole meidän harrastajien kesken täysin turhaa??Samalla asiallahan tässä kaikki ollaan
Ilmeisesti tästäkin päästä lähtee edes jotain ymmärrettävää ja viisasta tekstiä aikaajoinsanoi:eikö kaikenlainen rienaaminen ole meidän harrastajien kesken täysin turhaa??Samalla asiallahan tässä kaikki ollaan
mun mielestä tämä oli hienosti sanottu![]()
![]()
Porvoon moottoritiellä meni HD meikäläisestä ohi heittämällä. Pyörästä lähti sellaiset äänet, että korviini koski, vaikka pidän korvatulppia. Taisi olla melkoisen tyhjät putket pyörässä kiinni. Lieneekö kuski ollut jo kuuro, kun pystyi ajamaan harrikallaan ihan muina miehinä. Oli kyllä muuten hienosti laitettu pyörä.Harvemmin kuulee, että esim. HD kuskeja olis kiusattu äänten ja e-hyväksyntöjen takia... Johtuu vasmaan siitä, et ne ei keuli...![]()
Ei herneitä..
Ei ne suorat putket välttämättä ota kuskin korvaan. Tarpeeksi pitkä rööri heittää äänen siinä määrin taakse, ettei sitä itse kuule, tai siis kyllä kuulee, muttei häiritsevissä määrin. Sopivan lyhyet putket sen sijaan käy korvaan oikein napsakasti. Kyse on siis siitä missä kohtaa putken pää on kuljettajan korvaan nähden. Lähellä korvaa = enempi ääntä ja vastaavasta kaukana korvasta = vähempi ääntä.Porvoon moottoritiellä meni HD meikäläisestä ohi heittämällä. Pyörästä lähti sellaiset äänet, että korviini koski, vaikka pidän korvatulppia. Taisi olla melkoisen tyhjät putket pyörässä kiinni. Lieneekö kuski ollut jo kuuro, kun pystyi ajamaan harrikallaan ihan muina miehinä. Oli kyllä muuten hienosti laitettu pyörä.![]()
Samaa olen ihmetellyt. Monissa harlikan lintoissa kun on niin kovat äänet että ihan korviin koskee kun pikkasen kahvaa kääntävät. Eli mikä järki tässä melu säännössä on, jos se ei koske kaikkia pyöriäP.S. Joku tuolla viittasi noihin HD mopojen mökäputkiin. Ite kiinnittäny huomiota ihan samaan. Jostain syystä paskahatuilla ei tunnu olevan yhtää tärkeää se, onko HD putket lailliset. Niitä vaa pelottaa, että striittipyörät kulkee kuitenki niin kovaa, että näitte putket on selvästi vaarallisempia ku HD homojen. En oo viel ikinä törmänny yhteenkää mökäputkeen (EDES RADALLA) joka nostattais olkapäitä metelillä. Mutta pari kertaa Helsingissä tullu sellanen mökäpersereikä ohi valoissa, että aikamieski säikähtää.
Jos joku tietää HD:n jolta on viety kilvet melun takia, ni olkaa ystävällisiä ja kertokaa se täällä, jotta saan käsitykseni oikaistuksi. Mun käsittääkseni meinaan niissä on vakionaki enemmä mökää ku noissa useimmissa striiteissä tehopöntöillä.
Niinpä...siinä istuttiin terassilla ja katsottiin paraatia ja heput tuumas, että perkule...jos olisin tienny, et saa ajaa ilman kypärää, ni olisin menny paraatiin...Te ootta väärällä paikkakunnalla. Täällä oli HD ralli viikonloppuna ja poliisi veti kulkuettä jossa ajettiin customeilla ilman kypärääTais siellä tosin olla ainakin yksi mopo jossa ei ollut suoria putkia![]()
![]()
Kyllä ne kait takavuosina ratsasi noita harrikoitakin noiden äänien takia, mutta saivat suurimmaksi osaksi poliisit "turpaan" noista kilpien viennistä.Samaa olen ihmetellyt. Monissa harlikan lintoissa kun on niin kovat äänet että ihan korviin koskee kun pikkasen kahvaa kääntävät. Eli mikä järki tässä melu säännössä on, jos se ei koske kaikkia pyöriä![]()
Juurikin noin.. se 21v on vanhentunutta tietoa..jos ajaa kevari kortin 16v niin korottuu 18v pikku A..ja 20v isoksi eli saa ajaa kaikkiaEi kai tuossa mitään.
Voin olla väärässä mutta mun mielestä alle 21v ei täystehoisia motoja saa ajaa vaikka kävis kuinka kouluja.
Koskiko se vähäpäästöisiä yms. ? Vai yleensä?tohon pöntön leimaamiseen palatakseni vielä,eräällä konttorilla vaaditaan melumittauksen lisäksi vielä dynolappu ettei tehot ole noussut yli 20%![]()
tohon pöntön leimaamiseen palatakseni vielä,eräällä konttorilla vaaditaan melumittauksen lisäksi vielä dynolappu ettei tehot ole noussut yli 20%![]()
kiinnittäisitte enemmän huomioo siihen minkä ikäinen harlikan lintta on kyseessä. uusia harrikoita (1991->) koskee samat pykälät kun japsipyöriä tai muitakin. vanhemmat museoikäiset ajoneuvot ovat vapaita näistä db-rajoituksista (tunnettiin aiemmin foni-lakina, ja foni ei ole verrattavissa desibeliin.) eivätkä tämän takia tarvitse äänenvaimentimia.Samaa olen ihmetellyt. Monissa harlikan lintoissa kun on niin kovat äänet että ihan korviin koskee kun pikkasen kahvaa kääntävät. Eli mikä järki tässä melu säännössä on, jos se ei koske kaikkia pyöriäP.S. Joku tuolla viittasi noihin HD mopojen mökäputkiin. Ite kiinnittäny huomiota ihan samaan. Jostain syystä paskahatuilla ei tunnu olevan yhtää tärkeää se, onko HD putket lailliset. Niitä vaa pelottaa, että striittipyörät kulkee kuitenki niin kovaa, että näitte putket on selvästi vaarallisempia ku HD homojen. En oo viel ikinä törmänny yhteenkää mökäputkeen (EDES RADALLA) joka nostattais olkapäitä metelillä. Mutta pari kertaa Helsingissä tullu sellanen mökäpersereikä ohi valoissa, että aikamieski säikähtää.
Jos joku tietää HD:n jolta on viety kilvet melun takia, ni olkaa ystävällisiä ja kertokaa se täällä, jotta saan käsitykseni oikaistuksi. Mun käsittääkseni meinaan niissä on vakionaki enemmä mökää ku noissa useimmissa striiteissä tehopöntöillä.![]()
paraati jossa poliisi on letkan edellä, ei ole pakko käyttää kypärää. en tiedä sitten onko tähän tullut muutosta sitten vuoden -96 paraatin jälkeen..Niinpä...siinä istuttiin terassilla ja katsottiin paraatia ja heput tuumas, että perkule...jos olisin tienny, et saa ajaa ilman kypärää, ni olisin menny paraatiin...Te ootta väärällä paikkakunnalla. Täällä oli HD ralli viikonloppuna ja poliisi veti kulkuettä jossa ajettiin customeilla ilman kypärääTais siellä tosin olla ainakin yksi mopo jossa ei ollut suoria putkia![]()
![]()
Tervetuloa ihmiskuntaan! Onneksi täällä länsimaisessa "demokratiassa" jokainen saa ajatella itse mielipiteetkin saa olla ihan omat - kaikkien ei tartte olla samaa mieltä kanssasi!Voi kiesus mitä jauhantaa ja jeesustelua taas. Melkein alkaa vituttaan moinen.. Välillä on vaikea ymmärtää miten joku ei voi vaan ymmärtää.
Jos ajaa kortin piikillä niin yksi ja sama kuinka vanha on -> pääsee yli 25w tehoisen sarviin vasta kun kortti on 2v vanha. Ikä vaikuttaa vain siihen saako ajaa suoraan kortin täydeksi (ja pitää ajaa yli 35w:lla jos haluaa täyden).26 ja ajokortti ajettu huhtikuusSanos nyt vielä, että minkä ikäinen olet ja koska olet kortin ajanut?? Kiinnostaa tietää kuinka metsässä poliisit on tämän ajokorttiluokittelun tulkinnassa...AjomelunLähtikö kilpi melun vuoksi vai ajokortin (siis ilmeisesti poliisin väärintulkinnan/väärien tietojen) vuoksi?
Näin meijän kesken:Kyllä minä ainakin laittaisin poliisille kirjallisen selvityspyynnön jos mun pyörän melut mitattaisiin nokian kännykällä.
Täältä ei enää puutu, kuin ne jotka jaksavat vetäistä jonkun irtonaisen lauseen raamatusta ja kertoa sillä koko asiaan kattavan ennustuksen.Tervetuloa ihmiskuntaan! Onneksi täällä länsimaisessa "demokratiassa" jokainen saa ajatella itse mielipiteetkin saa olla ihan omat - kaikkien ei tartte olla samaa mieltä kanssasi!Voi kiesus mitä jauhantaa ja jeesustelua taas. Melkein alkaa vituttaan moinen.. Välillä on vaikea ymmärtää miten joku ei voi vaan ymmärtää.![]()
Moneenkohan kertaan pitää vielä mainita että olen ajanut kortin moottoripyörällä en mopolla!!! Ja selvitettäköön vielä että kyseessä oli honda:n 600cc ettei jää kaivelemaan asia enempää.. Ja näin on puolestavälistä topikkia lukeneet jälleen kärryillä. Pääasiassa asia koski siis tota db-mittausta ja sen suoritus tapaa.Jos ajaa kortin piikillä niin yksi ja sama kuinka vanha on -> pääsee yli 25w tehoisen sarviin vasta kun kortti on 2v vanha. Ikä vaikuttaa vain siihen saako ajaa suoraan kortin täydeksi (ja pitää ajaa yli 35w:lla jos haluaa täyden).26 ja ajokortti ajettu huhtikuusSanos nyt vielä, että minkä ikäinen olet ja koska olet kortin ajanut?? Kiinnostaa tietää kuinka metsässä poliisit on tämän ajokorttiluokittelun tulkinnassa...AjomelunLähtikö kilpi melun vuoksi vai ajokortin (siis ilmeisesti poliisin väärintulkinnan/väärien tietojen) vuoksi?
Ja Hän sanoi Hänelle: "Moottoripyörä, jonka ääni on kovempi kuin huutava ääni erämaassa, on epäjumalan kuva ja kivellä murskaksi lyötävä samoin kuin hänen sukunsa ja vaimonsa suku."Täältä ei enää puutu, kuin ne jotka jaksavat vetäistä jonkun irtonaisen lauseen raamatusta ja kertoa sillä koko asiaan kattavan ennustuksen.Tervetuloa ihmiskuntaan! Onneksi täällä länsimaisessa "demokratiassa" jokainen saa ajatella itse mielipiteetkin saa olla ihan omat - kaikkien ei tartte olla samaa mieltä kanssasi!Voi kiesus mitä jauhantaa ja jeesustelua taas. Melkein alkaa vituttaan moinen.. Välillä on vaikea ymmärtää miten joku ei voi vaan ymmärtää.![]()
![]()