Nyt savun laskeuduttua tunnen pakottavaa tarvetta kommentoida muutamaa asiaa. Näitä asioita ei siis ole tarkoitus kohdistaa kehenkään aikaisempaan kommentoijaan. Ovatpahan vain yleisiä mietteitä jotka ovat tätä ketjua lukiessani nousseet pintaan.
Ensinnäkin on sanottava, että itselläni ei ole mitään mökäpönttöjä vastaan. Onpahan itsellänikin ollut edellisessä pyörässä jotain ihan muuta kuin lailliset putket. Ja niillä ei varmasti olisi saanut katsastusmieheltä leimoja papereihin. Jos sellaiset haluaa niin hankkikoon, mutta järjenkäyttö niidenkin kanssa sallittua. Melusaaste nimittäin on ihan oikea ongelma. Itse asuin suunnilleen puoli vuotta ydinkeskustassa ja sitten oli pakko muuttaa pois. Alkoi tulla sen verran ikäviä psyykkisiä oireita unettomuudesta, jota aiheuttivat prätkät, autot ja mölyävät teinitkin. Pakko kuitenkin sanoa että punarajalla ulvova kusiainen oli kyllä jotain joka sai itselläni kierrokset nousemaan. Eivätkä kyllä suorilla putkilla varustetut sinkutkaan saaneet minua hyppimään riemusta. Päivällähän toki keskustassa kuuluukin kuulua melua, mutta mökäputkisinfoniaan herääminen puolen yön aikoihin, kun ylös pitäisi nousta viiden aikoihin, sai aikaan pakon omaista tarvetta nakata melun aiheuttajaa jollain painavalla ja kovalla.
Itse olen tietysti ääritapaus kärsiessäni kroonisesta unettomuudesta, mutta kyllä se meteli kuitenkin on häiritsevää vähänkin ääniherkälle ihmiselle. Se että joka perjantai alkaa nelarikonsertti punarajaduurissa voi oikeasti häiritä jotakuta ihan hulluuden partaalle. Tuskin täälläkään kovin moni valittamatta jättäisi jos naapurin nulikka aloittaisi iltaisin huutamisen suoraa kurkkua ja jatkaisi sitä pikkutunneille saakka. Tai no minä ainakaan en kestäisi.
En usko että poliisit siellä ratsaavat sen takia, että kaikki bomberit halutaan saada pois liikenteestä, vaan siksi koska b-iltojen möykkä ja järjestyshäiriöt häiritsevät moottoripyöristä ei-niin-innostuneita kansalaisia. Tästähän joku jo aiemmin mainitsikin. En jaksa uskoa, että pollarit asemalla odottelevat innosta täristen b-illan keikkaa. Eiköhän tuo ole vähän semmonen keikka, minne kukaan ei hirveen mielellään lähde. Ainakaan itseäni ei hirvittävästi innostaisi kuunnella vittuilua ja haistettelua kyräilyn kyllästämänä, kun olen duunissa. Kyllä mulla takuuvarmasti palaisi pinna ja sortuisin silloin tällöin idioottimaiseen käytökseen jos tommosta pitäis kestää.
Loppujenlopuksihan tässä on kyse kahden eturyhmän oikeuksien yhteentörmäyksestä. Toisaalta suomen laki antaa mahdollisuuden kokoontumiseen melkeinpä millä tahansa julkisella paikalla, mutta toisaalta ihmisillä pitäisi olla myöskin kotirauha. Jostain pitäisi löytää kompromissi näiden kahden välillä, mutta tämän asian kohdalla tuo taitaa kyllä olla aikamoinen päiväuni.