• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Poliisi punaisia päin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mopoko
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
paska kaupunni
No nyt se selvisi miksi Oulussa ajetaan punaisia päin paljon !
Ajoin tänään Oulussa konetietä raitotielle päin kello noin 18.30, poliisipyörän takana.
Ei ilmeisesti kaveri huomannut että tulen perässä, vaan ajoi kun muita ei näkynyt komeasti punaisia päin. Ei vilkkuja, ei sireeniä, eli toisin sanoen noita valoja ei tarvitse noudattaa näköjään ollenkaan ! Jos sinä poliisisetä luet tämän, mene peilin eteen ja katso mitä siellä näkyy. Ehkä seuraavalla kerralla tunnistat punaisen värin liikenne valoissa !  
veryangry.gif

Mä olen kuullu joskus et ne poliisit(kin) on "vaan" ihmisiä
lookaround_orig.gif

Ja siis ihminen on valitettavasti erehtyväinen
baaa.gif

Asun lähellä Tampereen poliisikoulua/poliisikorkeakoulua, ja tuskin mistään tullaan niin usein ja törkeästi punaisilla eteen kuin siitä pihasta.

ens kerralla rekkari ylös ja ilmoitus poliisille ja jos ei aiheuta toimen piteitä niin sit kirjoitus paikallis lehteen tai aamulehti yms. niin toimii....koskee ne lait myös poliiseja.
wink.gif

Pienestä se menee toisilla vati sykerölle
tounge.gif
Antaa posiilien ajella ja ajellaan me vaan omia ajoja. Olen jopa kuullut, että poliisilla saattaisi olla niin sanotusti hälytysajoja, ei niitä valoja ja pillejä ole tarkoitus tyhjällä tiellä huudattaa. Keskustassa ambulanssit ja paloautotkin antaa vain lyhyitä äänimerkkejä. Vois olla aika vittumaista asua paloaseman, poliisiaseman tai sairaalan lähellä, jos ne koko aika rääkkäisi niitä pillejä. Olis mummot ihmeissään kun joka yö tulee kymmenet diskovalot ja sireenit päälle.

Rauhaa ja rakkautta!
buttrock.gif

Tuosta tuli mieleen että vähän aikaa sitten siviilipoliisiauto yritti provosoida minua ajamaan ylinopeutta pumppaamalla ihan perään kiinni ja hieman kauvemmaksi. Tätä jatkui pari kilometriä jonka jälkeen se jäi motarin keskikaiteen väliin tutkaamaan.
Olisiko minun pitänyt pysähtyä ja vaatia vänkäriä kirjoittamaan toverilleen sakot turvavälistä ja rikokseen yllyttämisestä?  
veryangry.gif

Muutenkin paikalliset puupää autot vilkuttaa myös punaista vaikka eivät ole edes minua pysäyttämässä ja ajavat ohi.
Lainkuuliaisena seuraavan kerran pysähdyn/tukin tien hälytysajossa olevalta ja menen kysymään että:
Miksi näytitte pysäytysmerkkiä minulle?  
nixweiss.gif

Onko niiden pakko aina kääntää kaikki nappulat päälle?

Poliisi on kamala. En tunne Suomen lakia mutta monessa maassa poliisi saa ajaa nk. silent alarm drive jossa ei kayteta sireenie tai valoja. Aina ei ole hyva kriminaalin kuulla/nahda koska poliisi tulee. Paitsi of course jos on moottoripyora kriminaali.

ens kerralla rekkari ylös ja ilmoitus poliisille ja jos ei aiheuta toimen piteitä niin sit kirjoitus paikallis lehteen tai aamulehti yms. niin toimii....koskee ne lait myös poliiseja.
wink.gif
Mutta, kun teet sen ilmoituksen, niin tee se ilmoitus edes suht kohta säädyllisellä suomen kielellä.. Yritä saada vaikka toimenpiteitä ja paikallislehteen oikein kirjoitettua. Myös pilkut on hyvä muistaa.

Tämä on ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun puutun kielioppivirheisiin.
smile_org.gif

Ei tullut mieleen rekkareita ottaa, mutta kännykkäkameraa haparoin taskusta, vaan eihän se käsi kerenny edes taskulle!
Niin ja käsittääkseni suomen laki vaatii hälytysajoneuvoilta aina hälytys ajossa vilkut ja/tai sireenin !
baaa.gif

Löytyipä tuollaista netistä "3.3. Oikeus poiketa liikenteen ohjauslaitteella osoitetusta kiellosta, rajoituksesta
tai määräyksestä (TLA 52 § 2 mom.)
Poliisin virkatehtävässä olevan ajoneuvon kuljettaja saa, jos virkatehtävä
välttämättä sitä edellyttää, erityistä varovaisuutta noudattaen poiketa liikenteen
ohjauslaitteella osoitetusta kiellosta, rajoituksesta tai määräyksestä.
Seuraavia liikennemerkkejä tai määräyksiä on noudatettava:
- väistämisvelvollisuus kohdattaessa
- väistämisvelvollisuus risteyksessä
- pakollinen pysäyttäminen
- liikennemerkkiä väistämisvelvollisuuden osalta
- punainen liikennevalo
" Että näin ollen punaista on noudatettava !

Poliisi on kaiken pahan alku
biggrin.gif
kuten täällä niin monessa topicissa on aina todettu. Poliisi pystyy jopa suistamaan moottoripyörän pois tieltä olematta itse paikalla ja mitä muuta kaikkea täällä aina välillä saa lukea. Silti se kerkii olemaan kotonakin hakkaamassa mattoja silloin tällöin tossa naapurissa, on ne ihme hemmoja
bowdown.gif

Toisilla tuntuu olevan hernepussi kokoajan framilla että heti kun haiskahtaakin siltä niin herne nenään siitä mitä poliisi tekee tai on tekemättä.

biggrin.gif
kuten täällä niin monessa topicissa on aina todettu. Poliisi pystyy jopa suistamaan moottoripyörän pois tieltä olematta itse paikalla ja mitä muuta kaikkea täällä aina välillä saa lukea. Silti se kerkii olemaan kotonakin hakkaamassa mattoja silloin tällöin tossa naapurissa, on ne ihme hemmoja  
bowdown.gif

Toisilla tuntuu olevan hernepussi kokoajan framilla että heti kun haiskahtaakin siltä niin herne nenään siitä mitä poliisi tekee tai on tekemättä.
Poliisi ite ?
wink.gif

biggrin.gif
bowdown.gif

Poliisi ite ?
wink.gif
En todellakaan vaan ihan tavallinen taparikollinen
biggrin.gif

Pienestä se menee toisilla vati sykerölle
tounge.gif
Antaa posiilien ajella ja ajellaan me vaan omia ajoja.
Rauhaa ja rakkautta!
buttrock.gif
Mulle tuo kävis vallan mainiosti, mut poliiseille ei oikein tunnu kelpaavan tuo -rauhaa ja rakkautta -meininki, tahtovat vaan sakkolapulla muistaa minua mun virheistäni, vaikka minäkään en aja tahallani ylinopeutta, enkä päin punaisia, joku ajatus- tai muunlainen virhe on sattunut jos noin käy, mut ei vetoaminen -minäkin oon vaan ihminen, kuten poliisisetäkin- oikein pure.
tounge.gif
tounge.gif
tounge.gif
.
Tasapuolisuutta tässä kaivataan, sillä jos poliisikin on vaan ihminen, miksi ne sitten muita ihmisiä sakottaa samoista virheistä, joita itsekin tekevät? Tää on se pointti...

yhtä asiaa saisivat valvoa, eli noita turvavälejä, esim pirkkalan ohitustiellä on 50 rajoitusta, ja siinä yleisesti esim mp:t ja autot yrittää pudottaa nopeutta johonkin 60-70:piin, ja rekat puskee, pari päivää sitten katselin kun joku ajeli kaksi päällä busalla ja iso rekka ajeli semmoisessa 5-10 metriä perästä koko ajan. nopeus oli kuitenkin 70:mentä 50 alueella, että ei ne edes hiljaa mennyt, ja autoja oli edessaäkin, joten yritys työntää pyörää menemään lujempaa on aika toivoton.

Itseä on autolla ajaessa rekat siinä työntäneet useamman kerran. rekkojen rajoittimet tekee sen, että ne ajaa aina rajoittimessa, oli rajoitus sitten 50 tai 120.

ja jos busa ajaisi tyhjällä tiellä 30 kilometriä ylinopeutta, niin voi sitä porua poikien puolelta, kuitenkaan sen vaarallisuus ei olisi mitään suhteessa rekkaan joka puskee kaksi päällä ajavaa moottoripyörää.

biggrin.gif
bowdown.gif

On ymmärrettävää, jos herne menee nessuun, sillä samasta virheestä saa tavalinen hemmo muutaman saturaisen sakkoja, mut polliisi pääsee selittämällä.. Aina sitä sen verran "hälytysajoo" löytyy, et pitää lakia rikkoo.
Tasapuolista jos olis, pitäis mattimeikäläisenkin pytyä sakottamaan poliisia sen virheistä, kuten poliisi tekee mattimeikäläistä. Minä ainakin koen vääryyttä siitä, et saan sakot samasta virheestä, mikä poliisin tekemänä "tuottaa turvallisuutta". Tää korpee, et erilailla käsitellään samojen ihmisten, kuten todistellaan poliiiseista, tekemiä virheitä.

Eihän tuo poliisin punaistapäin ajaminen nyt niin kovin harvinaista ole... Taino, okei, ilman vilkkuja kyllä kai. Nokialla olen useasti törmännyt sellaiseen tilanteeseen, että vilkut päälle just ennen punasia, sitten valojen jälkeen vilkut pois... Sitten tää porukka löytyy Essolta kahvilta, kun ite pääsee valoista läpi... Ehkä vähemmän väärin kuin tuo aloittajan tapaus, mutta sapettaa silti
cool.gif

Back