• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pohjaanmaan tie

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fobba
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Mikkeli
Laittakaas Pohjanmaan motoristit pikaisesti arvionne, kumpi reitti parempi (= nopeampi) välillä Lapua - Oulu SS1000 ajatellen
- Lapualta rannikolle ja 8-tietä Ouluun
- Lapualta  63-tietä Ylivieskaan ja siitä edelleen Ouluun

Saisinko tätä kautta vatauksen nopeammin kuin tuolta reiti-foorumilta..???

Lapualta kuuskolmosta Ylivieskaan ja edelleen Ouluun voi olla se mielekkäin, koska siellä on yleensä vähemmän peltipurkkeja ja rekkoja tien tukkeena, vähemmän pitkiä ja tukkoisia 80-alueita (mm. Raahen ympäristö), eikä kameratolppiakaan vielä ole. Tosin se rantatie voi tiettyinä aikoina päivästä/viikosta olla lähes yhtä nopea. Itse ajaisin kyllä sieltä Ylivieskan-Oulaisten kautta.

Sain myös oululaiselta työkaveriltani vahvistuksen, että tuo Lapua-Ylivieska-Oulu kannattaa ajaa varsinkin, kun mulla se sattuu aikatauluun lauantai-aamupäivällä.

Lisäkommentit tähän jatkoksi...

Laittakaas Pohjanmaan motoristit pikaisesti arvionne, kumpi reitti parempi (= nopeampi) välillä Lapua - Oulu SS1000 ajatellen
- Lapualta rannikolle ja 8-tietä Ouluun
- Lapualta  63-tietä Ylivieskaan ja siitä edelleen Ouluun

Saisinko tätä kautta vatauksen nopeammin kuin tuolta reiti-foorumilta..???
63/ ylivieska/oulu!
ite ajellu samaisen reitin, ihan ok!

Ja matkan varrellehan osuu Suomen Sievin kunta
biggrin.gif

Joo 63;sta kannattaapi mennä,kauhava-kaustinen välillä ainakin nuita nopeusrajoituksia 80-60 kantsii noudattaa,kaveri ajelee tuota paljon ja sano että on hyvin "turvallinen"kun "valvonta" pelaa...tietty muuallakin
tounge.gif

Ehdottomasti EI rantareittiä vaan Ylivieskan kautta. Et vedä itteäs narunjatkoksi toisin kuin iihanilla suorilla siellä rannemmalla

Ylivieskan kautta mukavampi, mutta rekka liikenne on lisääntynyt ko. reitillä parin viimevuoden aikana melkoisesti ja poliisejakin saattaa välillä näkyä
omg.gif

Mutta ehdottomasti paras reitti vaihtoehto
biggrin.gif

Ja ylivieskan välillä on aikas tehokkaasti valvottu nopeuksia nyt. mut ehdottomasti vieskan kautta. Tosin itse ajaisin Vielä pienempiä eli kauhava, kortesjärvi, evijärvi, halsua, reisjärvi, haapajärvi, kärsämäki. on aikaki mutkaista.
tounge.gif

siinä sievi - ylivieska välillä ovat joskus jotakin kuulemma jopa sakottaneet.. Harvoin pitävät täälläpäin kiinteitä kolehdin keruita. Liikkeestä tutkaavat pirulaiset.. liikkuvilla on sellaanen sininen octavia rs tummennetuin lasein
smile_org.gif
Ja kun tietää, että jos yksi auto on tuossa, niin toinen auto on todennäköisesti 150 kilsan päässä
wink.gif
mitä se nyt sitten itsekenellekin tarkoittaa
smile_org.gif

Ja ylivieskan välillä on aikas tehokkaasti valvottu nopeuksia nyt. mut ehdottomasti vieskan kautta. Tosin itse ajaisin Vielä pienempiä eli kauhava, kortesjärvi, evijärvi, halsua, reisjärvi, haapajärvi, kärsämäki. on aikaki mutkaista.
tounge.gif
jos pitäs ouluun päästä niin toi leikkaa kyllä aikapaljon sisämaahan. Ylivieskan kautta, on mukava ja jouheva reitti

Niin ja sitte Ylivieskasta Haapavedelle ja sieltä joko Pulkkilaan tai vielä syherömpää tietä karhukankaan läpi rantsilaan.

Kaikinpuolin mielekkäämpi reitti on mennä Ylivieskan kautta. Jos haluaa ajaa pitemmän kaavan kautta ja enemmän nelosta niin sitten Pulkkilan suuntaan mitä en kylläkään suosittele...

Joo ei kannata kyllä 8-tietä ajaa. Varsinkin nytkun on pitkää matkaa 80-aluetta kun ovat päällystäneet tuota tietä raahen seutuvilla.. Ja muutenkin kun sattuu noita pikku paikkakuntia tuohon niin niissä monessa putoo nopeudet sinne 60.

Ja nuo hirvet on kans melko hyvänä lisänä tuossa 8-tiellä. Tänään kuulemma oli meinannu rynnätä mun eteen hirvet tuolla raahen lähellä kun kälviälle olin matkalla. Tuttu ajoi takana ja sano että olivat yrittäneet tielle. Mäkun niitä en edes ollu huomannu.

Ehdottomasti nopeampi reitti on Lapualta rannikolle ja 8-tietä Ouluun.
Voisi myös ajaa 8-tietä Kokkolaan asti ja sitten Kannus Ylivieska Oulainen Vihanta Paavola ja sitten taas 8-tielle, joka on vähän vaihtelevampaa tietä.
63-tie on ihan mukava tie, mutta se menee aika monen kirkonkylän läpi joka hidastaa matkaa.

Juuh

Kortesjärvi, Evijärvi, Kaustinen, Toholampi, Sievi, Ylivieska, Oulainen, Paavola, Liminka, Oulu.
On nopeampi ja mukavampi ajaa. Tietenkin jos tykkää rekkajonoissa ajella niin sitte rantatie. Itse ajellu tonne pohjoiseen päin siitä asti kun itse sain kotilolla/mopolla ajaa ja kertoja on pirkuleesti. Välillä tota rantatietä ja useammin ylivieskan kautta. Itse tykkään paljon enemmän tosta ylivieskan reitistä.. Ei mikää namu mutta aina voittaa viivottimaisen tien. Ei tietöitä ylivieskan reitillä ainakaan vielä. (Toissapvänä viimeksi ajoin ton reitin.)

Back