• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

PMR -puhelin ja mopoilu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Eightball
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla on käytössä autocomin pro ja siihen lisättynä alanin pmr puhelin. Toimii vox,illa tosi hyvin.
mihinkään halpis johtosetteihin/ tangentti juttuihin ei kannata rahojaan haaskata, liian vikaherkkiä. Nimimerkillä kokemusta on
062802moto_prv.gif
Olen harkinnut Autocom:in ostamista kun rouva vaatii väkisin saada ihastella ääneen maisemia. Niin, minun on kuultava ne kommentit  
sad_orig.gif

Kysyisin tyhmän kysymyksen. Kun minä pidän aina korvatulppia ajaessani niin kuinka kypäräpuhelimen hankinnan jälkeen tuulenkohina voidaan pitää aisoissa? Tuskin ne korvanapit korvatulpan vertaisia ovat, vai ovatko?

Autatteko tyhmää.  
withstupid.gif

Mulla on käytössä autocomin pro ja siihen lisättynä alanin pmr puhelin. Toimii vox,illa tosi hyvin.
mihinkään halpis johtosetteihin/ tangentti juttuihin ei kannata rahojaan haaskata, liian vikaherkkiä. Nimimerkillä kokemusta on
062802moto_prv.gif
Olen harkinnut Autocom:in ostamista kun rouva vaatii väkisin saada ihastella ääneen maisemia. Niin, minun on kuultava ne kommentit  
sad_orig.gif

Kysyisin tyhmän kysymyksen. Kun minä pidän aina korvatulppia ajaessani niin kuinka kypäräpuhelimen hankinnan jälkeen tuulenkohina voidaan pitää aisoissa? Tuskin ne korvanapit korvatulpan vertaisia ovat, vai ovatko?

Autatteko tyhmää.  
withstupid.gif
Kyllä mulla ainakin kuuluu Autocomin Active raiderista tarpeeksi mökää myös korvatulppien kanssa. Kuulokkeet ja mikki ovat kiinteästi kypärässä kiinni. Toi Autocomi toimii kyllä oikeestikkin isommissakin nopeuksissa. Kavereilla on noita halpissarjoja, kaikissa loppuu kuuluvuus viimeistään jossain 120km/h paikkeilla.

Köyhällä (eikä huono hermoisella) ole varaa ostaa halpaa!
smile_org.gif

062802moto_prv.gif
Kuka myy tuota Alanin PMR-puhelinta ja mitä se maksaa.

Meillä - mammeli ja minä - on Autocomin kypäräpuhelinsysteemi eikä siitä luovuttais millään. Meistä on mukava kommentoida ja jutella kaikenlaista ja myös ohjastaa ajosuuntaa.
Pienenä ongelmana on ollut mammelin puheen ajoittain epäselvä kuuluvuus, minkä kyllä lasken mikin heiluvan sijainnin tiliin. Siis mikki on varmaan sivussa mammelin puheluukusta.
Olen hänelle todennut, että meillä on varmaan maailman ainut huonosti kuuluva Autocom. Toteamus on jonkin verran auttanut. Kuuluvuus ajoittain on erittäin hyvä. Ajoittain haitarista. Mun puheeni kuulemma kuuluu selvästi aina. Syytä voi myös olla hempulin näköisissä liittimissäkin.

Siis, ne jotka haluavat nauttia ajon hiljaisuudesta nauttikoot. Me taas nautitaan rupattelusta kun siltä tuntuu.

Ostin autocomiin nyt tankoon pmr-tangentin ja sitten tarvittavat välipiuhat, nyt toivoisinkin porukalta käyttökokemuksia miten Autocom+PMR+Korvatulpat toimivat - erityisesti kiinnostaisi Cobran PMR-mallien (esim Cobra MT-725-2VP) toimivuus tuossa.

rxtx-tuotteen sivuilla on maininta että Alainin pmr:ssä on todella voimakas audioteho jolloin luonnollisesti sen ääni riittänee kypäräkäytössäkin tulppien kanssa - mitenkä on Cobran laita? Normaali itsellä pauhaa ajaessa Minidisci ja mietin että pääseeköhän tuo PMR edes lähellekään samoja audiotehoja jolloin sieltä kuuluisi jotain musan ylikin...

Nyt on testattu Cobrat ja omat laitettu tilaukseen, tulppienkin kanssa motarinopeuksissa volakat riittivät ihan mukavasti
smile_org.gif
Kantavuutta saatiin tuolla tienpäällä joku 600-700m .

Back