• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

PK-Torstai 13.8.2009

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kelvoton
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitä noissa muutamassa PK-ajelussa olen ollut mukana niin ei se vauhti ole ikinä ollut mikään kovin kova pikemminkin todella normaalia rajoituksien rajoissa ajelua. Osasin kyllä odottaakin että joskus tapahtuu ikäviä.
Tiedä sitten onko noissa bomberi illoissa tapahtunut onnettumuuksia, ainakin mahdollisuudet tuntuisivat olevan moninkertaiset. Hölmöilyä ainakin moninkertaisesti verrattuna org. ajeluun.

Tänä vuonna kerran ja edellisinä vuosina muutamia kertoja PK-ajoissa olleena voin yhtyä Matin näkemyksiin keulimisesta ja ohituksista, kyllä niitä siellä näkee. Ei tosin mitään yliampuvaa temppuilua mutta kuitenkin.
Jos puhutaan autojen ohittamisesta niin sen allekirjoitan kyllä, mä käsitin että tässä puhuttiin letkassa toisten ohittamisesta. Paikanvaihdot mitä itse olen nähnyt on tapahtunut tauoilla.

Tänä vuonna olen nähnyt yhden lyhyen keulimisen, josta seuraavalla stopilla ilmoitettiin kyllä suorittajalle ettei kyseinen peli vetele. Tapaus lähti eräästä risteyksestä kun kiihdytettiin matkaan.

Viime vuonna oli useampia ns.rookie PK-ajeluita  
062802moto_prv.gif

Tänä vuonna en ole huomannut näitä järjestettävän, vaikka kysyntää varmaan olisikin  
withstupid.gif
Juuh, ei ole ilmoittautunut halukkaita vetäjiä, mutta ymmärsin ketjusta aiemmin että MattiR olisi nyt vetämässä muutaman tällaisen taas...

Viime vuonna oli useampia ns.rookie PK-ajeluita  
062802moto_prv.gif

Tänä vuonna en ole huomannut näitä järjestettävän, vaikka kysyntää varmaan olisikin  
withstupid.gif
Juuh, ei ole ilmoittautunut halukkaita vetäjiä, mutta ymmärsin ketjusta aiemmin että MattiR olisi nyt vetämässä muutaman tällaisen taas...
Me ollaan ajeltu sen verta hissuksiin, että siellä pärjää aloittelijat ja kakspäällä oikein hyvin. Pyöriä on ollut mukana enimmillään 35 ja vähimmillään taisi olla 11. Julmetun pitkiä lenkkejä ollaan vältetty, parisataa on riittänyt hyvin.

Ei Porvooseen kauaa ajele, kts IU-ajelut.

sport05.gif

Iku

En ole kans osallistunut pk-ajeluihin mutta jos halu on porukalla ajella niin ratkaisu näyttäs olevan kaksi erillistä ryhmää (kuten esitettykin on) joihin tuntuisi molempiin ainakin teoriassa löytyvän kokeneita vetäjiä (kuten tapahtumiin menoihinkin), ryhmän valinta tietenkin jokaisen oma asia ja pulinat pois.
on tänäkin kesänä katkaistu letka kahtia pk ajoissa

bowdown.gif
vetureille suuri kiitos että ovat jaksaneet omaa aikaansa käyttää reittien suunnitteluun ja letkan vetoon  
bowdown.gif

Tänä vuonna kerran ja edellisinä vuosina muutamia kertoja PK-ajoissa olleena voin yhtyä Matin näkemyksiin keulimisesta ja ohituksista, kyllä niitä siellä näkee. Ei tosin mitään yliampuvaa temppuilua mutta kuitenkin.
Niinpä ...  
smile_org.gif

Jos joku luulee, että olen kieltämässä, lopettamassa, tuomitsemassa
pk_ajoja, niin erehtyy ihan varmasti. Nyt on vain ja ainoastaan kyse
tyylistä, että miten mennään eikä siitä, että mennäänkö ollenkaan.
wink.gif

Ja taas tuhannennen kerra: Jokainen ajaa itse niinkuin ajaa ... edelleenkin ...

Jassulle: Kun itse olen ollut viimeisenä vaikka kuinka monesti, niin toisiksi
viimeisenä oli Piipu ja hänen edellään annepii/ttuttu jne ... ja näitä kertoja
on ollut pilvin pimein vuodesta toiseen .. mutta enpä muista sinua nähneeni.
omg.gif

Tänä vuonna kerran ...
^ Jepjep, tällä otannalla onkin hyvä lähteä vetämään johtopäätöksiä. No, enemmän tuokin on kuin Matilla.

Jos jonossa ohituksia on joskus ollut, niin väittäisinpä että edellämenevä on tuolloin näyttänyt ohitusmerkkiä. Ja temppuilijoille on asiasta huomautettu kuten Jassu sanoi, tänä vuonna tarvetta on ollut tasan kerran. Ehkäpä sam77 on osunut juuri tuolle reissulle?

Edellisiin vuosiin on hieman turha viitata ehkä nyt viime vuotta lukuunottamatta. 08-09 on menty aika pitkälti samoilla eväillä, sitä ennen oli eri veturit ja hieman eri meininki muutenkin. Enkä nyt väitä että homma olisi silloin ollut villimpää, sairaan hauskaa oli silloinkin. Tuolloinhan sitä näihin kimppa-ajeluihin kuokuttuikin, kiitos mm. Rimmonin, Petri12R:n, jenssin ja svahnm:n
smile_org.gif

edit: Ja ennen kuin joku puuttuu siihen, ettei aiemmin sattunut useampia konttauksia saati loukkaantumisia saman reissun aikana (yksittäisiä konttauksia on toki sattunut satunnaisesti ennenkin), niin ainakin itse näkisin nykytilanteessa yhden selvän eron verrattuna aiempiin vuosiin - rekrytointi. Kuluvana vuonna näihin ajeluihin on osallistunut lukematon määrä porukkaa, joka ei ole isommassa porukassa koskaan ennen ajanut. Tähän on vetureiden toimesta pyritty ihan tietoisesti, että saatais porukkaan uutta väriä ja tavallisesti yksin ajaville samanhenkistä seuraa ja uusia kokemuksia. Yhtään ei tämä kaduta, vaikka yleensä ne vahingot sattuu juuri ensikertalaisille, ajopaikka- yms. ohjeistuksesta huolimatta. Nähtävästi näitä ohjeita ei (vielä) vaan oteta riittävän vakavasti, mutta ehkä asia alkaa vähitellen muuttua.

Tänä vuonna kerran ...
^ Jepjep, tällä otannalla onkin hyvä lähteä vetämään johtopäätöksiä. No, enemmän tuokin on kuin Matilla.

Jos jonossa ohituksia on joskus ollut, niin väittäisinpä että edellämenevä on tuolloin näyttänyt ohitusmerkkiä. Ja temppuilijoille on asiasta huomautettu kuten Jassu sanoi, tänä vuonna tarvetta on ollut tasan kerran. Ehkäpä sam77 on osunut juuri tuolle reissulle?

Edellisiin vuosiin on hieman turha viitata ehkä nyt viime vuotta lukuunottamatta. 08-09 on menty aika pitkälti samoilla eväillä, sitä ennen oli eri veturit ja hieman eri meininki muutenkin. Enkä nyt väitä että homma olisi silloin ollut villimpää, sairaan hauskaa oli silloinkin. Tuolloinhan sitä näihin kimppa-ajeluihin kuokuttuikin, kiitos mm. Rimmonin, Petri12R:n, jenssin ja svahnm:n
smile_org.gif
En tehnyt mitään johtopäätösiä, tahdoin vaan saattaa tietoon että letkassa voi tapahtua "asioita" mitä ei tiedetä alku eikä loppupäässä
033102beer_1_prv.gif

En tehnyt mitään johtopäätösiä, tahdoin vaan saattaa tietoon että letkassa voi tapahtua "asioita" mitä ei tiedetä alku eikä loppupäässä  
033102beer_1_prv.gif
Taida olla s**tana itte se temppuilija
biggrin.gif

Joo, varmasti joskus on letkan keskellä tapahtunut asioita, jotka ei vetureiden tai muun vakiokaluston tietoon ole tulleet, mutta näistä voisi silminnäkijä tulla keulille kertomaan, ellei itse uskalla ao. henkilölle ystävällisesti huomauttaa.
thumbs-up.gif

tapahtui juuri 13.7 se mitä olen pelännyt, en vaa yksinkertaisesti huomannut toista autoa enkä kuvitellut edes että onnettomuus voisi itselle tapahtua. kunhan vaan laumassa pysyy. Paskat nuin sitä vaan oli väärässä, nyt sitä sitten maksellaan varmaan kauden loppuun. Syistä en mene sen senempää muuta toteamaan kuin kukkahatuille sen ettei tällä kertaa ajeltu liian lujaa kuitenkaan.
Nyt vain kävi niin ettei vaan huomannut hopean väristä autoa tulevaksi, tuskin sekään lähti liikkeelle niin että kuvittelikaan mitään mopoa ritilällään. Aina vaan ei voittaa ja tällä ketaa en vain autoa huomannut, eikä auto minua siinä kaikki. Itse haavani nuolen ja söpöä mustaa bandua tulee ikävä, se ei unohdu, eikä murtumat unohdu.

Ajellaan vaan entistäkin tarkkaavaisemmin.
t Mauri 13. päivä mällääjä

Hieno kuulla että olet Mauri kirjoittelemassa taas.

Vahinkoja sattuu, uutta mopoa vain tilaukseen!

Mukava huomata Mauri että olet palannut jo näppiksen ääreen, mopon selkään sitten aikanaan
062802moto_prv.gif

Tsemppiä parantumiseen.

sport05.gif

Iku

Nää on hyviä uutisia ja kiva lukea ettei käyny mitään pahempaa.
Ei muuta kuin paranemisia ja uutta mopoa alle, MauriOC. Näitä sattuu...

Onnen munkki kaveri olet, kun ei pahemmin käynyt. Luut paranee, mopoja saa uusia, jotain on opittu; laumassakin olemme yksilöitä ja oma tarkkaavaisuus on kaiken A ja O. Paranemista sinulle
pftroest.gif
, ja sitten mopokaupoille!

Ei se moppe päällepäin kovin huonolta näyttänyt, en kyllä niin kovin tarkkaan siinä yrittänytkään katsoa. Pääasia että äijä pelittää
smile_org.gif

sport05.gif

Iku

Ei se moppe päällepäin kovin huonolta näyttänyt, en kyllä niin kovin tarkkaan siinä yrittänytkään katsoa. Pääasia että äijä pelittää  
smile_org.gif

sport05.gif

Iku
hö jos ei lunariin mee, isooa bandua ens kaudeksi tilalle. täälle kaudelle on ajot ajettu. ei noista murtumista niin nopeesti selvii. tuun hjossainvälissä käymään syömäs sitten iku

Takakate fak, jarrusatula fak, nesteet fak, tankki fak (ei välttämättä vuoda),keulapumput fak (tai oikeastaan koko keula) ja kaikki vähänkään ulospäin törröttävät pitkin tietä.
Mittaristo oli ehjä.
Sampadi fak joor paik.

smile_org.gif

sport05.gif

Iku
hö jos ei lunariin mee, isooa bandua ens kaudeksi tilalle. täälle kaudelle on ajot ajettu. ei noista murtumista niin nopeesti selvii. tuun hjossainvälissä käymään syömäs sitten iku
Safkat tarjotaan ja tilanteen mukaan
033102beer_1_prv.gif

sport05.gif

Iku

smile_org.gif

sport05.gif

Iku
Tsemppiä parantumiseen! Hienoa kuulla, että vielä harrastuksen parissa meinaat jatkaa
smile_org.gif
Serkku Ari jo arveli, että mahdatko moottoripyörää enää ostaa.

Back