• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

PK-sunnuntai .org makkaranpaistolle 11.9

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Karkov
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
tate66 sanoi:
Kysymällä yleensä selviää ja harvemmin on useampia letkoja samaan aikaan lähdössä samasta paikasta.

2 letkaa näytti olevan samasta paikasta nyt lähdössä, mutta kiitos vastauksesta.

Peltsii sanoi:
2 letkaa näytti olevan samasta paikasta nyt lähdössä, mutta kiitos vastauksesta.

Reippaasti siis kysymään ennen lähtöä rennon sulavilta motoristeiltä että onko sinun kaipaama letka kyseessä.

Edittiä. TM letkoissa on hiukan helpompaa kun aina on yksi letkailu lähdössä :p

Jos ja jos... Jos vaimon lento lähtee ajoissa ja jos kerran sgörbää on saatavilla, niin kyllä kyllä.

Ehtisinköhän mä tähän...

Niin paljon on tullut suuta soitettua, että taitaa olla aika lunastaa lupauksia. Mutta vain jos ehtii. Juniorin turnaus Rajamäellä vie aikaa, mutta koitetaan.:thumbup:

Hups. Bisse on hjuvaa. Ei tartte odottaa. Jos en oo viis vaille mestoilla, ni ajelen suoraan maggaroille.

Laitetaan varmuuden vuoksi n. 14. Yritän houkutella yhden ei vielä jäsenen (josta tulee jäsen) mukaan ja matkaan.

Ei ehdi millään tähän lähtöön. Mutta lupaus pysyy...

Juu. Letkaan ei ehdi. Ajelen ittekseni maggaralle.

Hiukan ristiriitaisin fiiliksin... Toi PK on se nopein ryhmä ja sujuvasti ajaen kaikki on sujunut. Tänään tökki jo alussa ja tilanteita oli enemmän kuin toivoisi. On tietysti jokaisen oma asia, mihin ryhmään haluaa ja mihin omasta mielestään kuuluu, mutta jossain vaiheessa se kuuluu kaikille ryhmän jäsenille. Toisin sanoen, kun kutsumme ryhmään uuden jäsenen, on se kutsujan vastuulla, että homma toimii. Erään veturin nimimerkin alta löytyy mm. PK ryhmäajo-ohje.

Edelleen tänään ehkä turhaan ärsytettiin autoilijoita pikkutiellä, vai?

Forum on vapaa ja ajatukset samoin.

Kiitos veturille ja näitähän sattuu, eli leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä:):)

Kiitokset veturille ja makkaranpaistajalle. Pitäis näitä enemmänkin kesällä ajella jos aina näin hyvät tarjoilut.

Kiitos Go-Za:lle järjestelyistä ja yhdistykselle makkaroista. Kiitos perämiehellekkin, ensikertaan. :thumbup:

F4 sanoi:
Hiukan ristiriitaisin fiiliksin... Toi PK on se nopein ryhmä ja sujuvasti ajaen kaikki on sujunut. Tänään tökki jo alussa ja tilanteita oli enemmän kuin toivoisi. On tietysti jokaisen oma asia, mihin ryhmään haluaa ja mihin omasta mielestään kuuluu, mutta jossain vaiheessa se kuuluu kaikille ryhmän jäsenille. Toisin sanoen, kun kutsumme ryhmään uuden jäsenen, on se kutsujan vastuulla, että homma toimii.

Edelleen tänään ehkä turhaan ärsytettiin autoilijoita pikkutiellä, vai?

Forum on vapaa ja ajatukset samoin.

Kiitos veturille ja näitähän sattuu, eli leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä:):)

F4 sanoi:
Ehkä forum ei ollutkaan vapaa?

Forum on vapaa ja siksi keskusteluun tulee usein asiaan osallistumattomien viisasteluviestejä.

Oikea paikka keskustella muiden tai omasta ajosta on parkkipaikalla heti seuraavalla pysähdyksellä. Silloin asiat on tuoreessa muistissa ja keskustellaan samasta tapahtumasta ja oikeiden henkilöiden kanssa.

Letkassa kukin ajaa omaa ajoaan, valitsee oman ajonopeuden ja ajolinjat sekä mahdolliset ohituspaikat.

Ja muutenkin on yleensä ollut tapana että kippauksista ei puhuta ellei kippaaja itse anna siihen lupaa. Se menee ulkopuolisilta todella helposti moralisoinniksi, arvailuksi tai jopa ihan tosiasioiden vääristelyksi. Jos taas kippaaja itse haluaa kaadosta puhua niin ottakoon sen puheeksi.

Täytyy myöntää, että hiukan yllätti - viisasteluviestejä henkilöiltä, jotka eivät olleet paikalla??? Olin letkassa, enkä mielestäni edes viisastellut. Eihän tällainen asia nyt mikään tabu voi olla?

Siinä olet kyllä oikeassa, että asia pitää ottaa heti työn alle ja niin tehtiin. Ajamiseen puututtiin ystävällisesti ja jämäkästi, ainakin kahdesti. Kippaamisista en puhunut mitään, kaikille sattuu ja tapahtuu, kuuluu lajin luonteeseen.

Jos taas asioita ei käsitellä täällä, missäs sitten, saunailloissako?

Kyseinen ajohan ei ollut enää osa PK letkaa vaan kasa henkilöiden kotiinlähtöä. Näin oli mielestäni jo mainittukin että makkaroille asti ajetaan
Jokaisen kotiinpaluu oli sitten omissa käsissä, joskin osa porukasta halusi lähteä samaan aikaan. Kyse ei ole mistäön julkikuvan kiillotuksesta.

Mitä kaatuneeseen tulee, on kivempi jutella asiasta henkilön kansaa kun rötöstellä kaadosta foorumilla, ellwi henkilö näin itse ensin kirjoita siitä. Kasvotusten tai YV llä varmasti tavoittaa.

Edit: nysse on kyllä aivan oikeassa sanoessaan, että letkoilla(kin) jokainen on vastuussa omasta ajamisestaan.

Mitä joidenkin oikeaan ryhmään tulee, veturihan ei myöskään kaikkia voi kuulustella lähtöpaikalla. Yleensä jos on uusia kasvoja on saatettu kysellä vähän kokemustaustaa jne mutta monestikin on "olen käynyt pklla parivuotta sitten, olen ajanut yli 5v" vaan vaikea sitä etukäteen arvata osaako joku vai ei, ennenkuin perämies tauolla raportoi.

Back