• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

PK-sunnuntai 12.10.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja riisor
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
KariFi:lle tänksit tarjoilusta tauolla.
Eipä kannata tollasista kahveista paljoa kiitellä, mutta kiitos kuitenkin.

Oikeasti, kun ajattelee esim. riisorin panosta tämänkin reissun eteen - ennakkosuunnitelmat ja -ajot, keulapaikan riskit yleensä ja näissä syysolosuhteissa erityisesti, mailapoikien maalina olo niissä harvinaisissa tilanteissa joissa nopeus lipsahtanut karvan yli sallitun jne jne - niin tuollaiset kahvitarjoilut tuntuu kyllä lähinnä pilkanteolta. Piikki on kyllä vetohenkilöille auki jatkossakin, kun tilaisuuksia tulee. Toivottavasti Tallinnassa viimeistään.

Mihis te karkasitte kesken reissun Jassun kanssa Liljendalista? (Jassulla ei ainakaan tainnut olla kiire saunaan, toisin kuin meillä monilla muilla)
wink.gif

Mullakaan ei ollut saunaan kiire, koska roudasin vanhan puhkisaunotun kiukaan jo pihalle enkä ehtinyt lauantaina putiikkiin uutta hakemaan, mutta oli vielä muuta askaretta illaks. Reissussa meni kuitenkin vartin vajaa 8 h.

Oikeasti, kun ajattelee esim. riisorin panosta tämänkin reissun eteen - ennakkosuunnitelmat ja -ajot, keulapaikan riskit yleensä ja näissä syysolosuhteissa erityisesti, mailapoikien maalina olo niissä harvinaisissa tilanteissa joissa nopeus lipsahtanut karvan yli sallitun jne jne - niin tuollaiset kahvitarjoilut tuntuu kyllä lähinnä pilkanteolta. Piikki on kyllä vetohenkilöille auki jatkossakin, kun tilaisuuksia tulee. Toivottavasti Tallinnassa viimeistään.
No mutta tuntuu ne silti mukavilta, oli ne sun tarjoamat sämpyläkaffet Herrankukkaron matkalla niitä ainoita mitä itsellenikin on kohdalle osunut vuosien varrella, sen viime vuonna Tallinnan matkalla italon tarjoaman tuopin lisäksi
biggrin.gif

Et kyllä pienet muistamisetkin lämmittää, eikä kukaan tee mitään näitä orgin hommia rahan takia, pienikin kiitos vaikka sanallisesti tuntuu ihan kivalta
smile_org.gif

Täältäkin suunnalta suuret kiitokset. Lähtöpaikalla vielä arvoin, josko jaksaa lähteä matkaan, ku silakkamarkkinat tärisytti viel aika rajusti... Kyllä kannatti. Hienot reitit. Vauhtia jopa liikaa mulle.

Ekaa kertaa ajoin koko retken ja nyt pääs jyvälle, mikä on tollasen letka-ajelun idis...

Tuli muuten tosta sämpylagaffe-asiasta mieleeni tässä kohtaa kautta - siltä varalta että joutuu mopo talvisäilöön tällä viikolla jo  
sad_orig.gif
- erityisesti kiittää tosiaan teitä vetureita ja perämiehiä ja -naisia (iitukin oli jossain peränaisena muistaaksein)

Minun vaatimattomat sanalliset ja kirjalliset lahjani eivät tule valitettavasti kylläkään mitenkään riittämään kuvailemaan sitä kunnioitusta, kiitollisuutta ja arvostusta mitä asian eteen tekemää työtänne kohtaan koen, eikä sitä riemua, tyytyväisyyttä, saavutuksen ja oppimisen tunnetta noiden reissujen jälkeen.  
bowdown.gif
Lisäksi uskon että näinekin sanoineni puhun kovin monen suulla.

Käsittämättömän hienoa, että viitsitte nähdä vaivaa upeiden reittien suunnittelussa,johtaa letkaa, odotella ja ajella hitaampien perässä!

Omalta kohdaltani erityisesti kiitän myös sen heinäkuun viimeisen pvän rookie-letkan kokoonlaittamisesta, jota ilman en olisi aloittelijana uskaltautunut näihin mukaan ollenkaan.
Sen lisäksi siis, että nämä ajelut ovat äärettömän hauska muoto nauttia harrastuksesta, on niillä todellakin valtava ajo-opettava merkitys. Itse koen oppineeni ehkä eniten tässä alkutaipaleella juuri siinä, kun on saanut ajaa tarpeeksi pitkään mutkia toisten perässä vauhdilla jolla pitää keskittyä ajamiseen tosissaan, ja toisaalta VOI keskittyä vain siihen, kun ei tarvitse miettiä reittiä ja karttaa, ja lisäksi tiellä olevista esteistäkin varoitetaan. Juuri se, että pääsee ajorytmiin auttaa oppimaan tosi tosi paljon.
thumbs-up.gif

Vähintä mitä tosiaan voisi ajatella korvaukseksi näille toisten iloksi ja puolesta työtä tekeville olis ne pullagaffet tauoilla ja piikki auki pitemmillä reissuilla. *VETOOMUS*  Eikä varmaan huoltsikan kassat olis pahoillaan että yks tankillinen bensaakin maksettais egen kolikoilla... Jollain tapaa tuosta pitäisi saada käytäntö, ei nuo vaatimattomat puurtajat muuten siihen suostu kuitenkaan. (on ne niin hankalia kuitenkin....
wink.gif
)

Täytyy vielä sanoa, että oli sen arvoinen reissu, jotta kestää 2 päivää saikkua niskakivun takia
kaboom.gif

Joko veti huomaamattomasti tai sitten vaan jännitin liiaksi. Noh ei maha mitään, jälkipyykki on aina erikseen, mutta itse ajo oli kerrassaan mahtava, siitä vielä iso kiitos kaikille
thumbs-up.gif

Juu tuo letka ajelun syvin usein selviää muutamalla osallistumisella. Moni sitä ihmettelee, monasti kuitenkin samahenkistä porukkaa viettää aikaa hyvän harrastuksen parissa siinä tuo pähkinänkuoressa. taas kesässä tullu reilu 10.000 km pelkästään org ajeluissa,, ei edes kiinnosta tuo yksinään ajelu ,tuntuu niin tylsältä jos ei ole vähintää 20 kaveria mukana.

Muistuu mieleen erään orggilaisen tyttöystävän kommentti kun oli mukana miehensä kyydissä torstai setillä..

lainaus: en mä tajuu täällä te vedätte keskellä metsää tuppi nurin 5 tuntii ja jokaisella on ihan sairaan kivaa.. en kyllä jaksa enään kotona vinkua kun mies näihin ajeluihin lähtee, parempi täällä keskellä metsää . kuin kavereiden kanssa baarikierroksella naisia metsästämässä....
tounge.gif

eli näin löytyi "lähtö lupa ilman kitinää" tuohonkin perheeseen

Usein ei muisteta niitä heppuja jotka tarjoaa tämän mahdollisuuden meille, eli tarkoitan noita heppuja jotka pitää foorumia kasassa, veturithan puuhailee omaksi ilokseen näitä juttuja ja kaikki paska joka sataa meitin niskaan niin ei se juurikaan haittaa, haukutaan sitten keskenämme niitä jotka meitä haukkuu ja taas helpottaa..
biggrin.gif

Kolehtia kerätään kirkossa... EI orgin ajoissa

ps. ajatus on kaunis mutta, ei kuulu näihin kinkereihin

Ja tuo Pxu kommentti ajotaitojen karttumisesta on aivan totta, näkee linjoja näkee mutka käyttäytymistä, ja vaikka mitä. toki näkee paljon sellaistakin joka täytyy katsella hieman sormien läpi
buttrock.gif

Toi tr3 on kyllä nii elvistelijä etten mä sille tarjois pullagaffeita, sehän tekee tätä vaan siks että pääsee himasta välillä pois....
tounge.gif

Edit: ja sillä on saunakin.  (huom: jassu
wink.gif
)

Mut te kaikki muut ootte ne kyllä ansainnu.
Ja jossain sekin on oikeessa: niitä hiljaisia modeja ja muita pitäis muistaa kanssa!
bowdown.gif

Meni vähän myöhäseksi tänne raportoiminen...

Tänks vaan Riisorille hommelin toteuttamisesta.

Kiitos Karille sämpylä-gaffeista.

Uskomatonta, kuinka luonto on muuttunut kahdessa kuukaudessa. Silloin kesällä, kun ajeltiin noita kiemuroita, ne näytti aivan erilaiselta. Ihan, kuin ois löytänyt ihan uudelleen koko itä-uudenmaan.

Parissa paikassa oli oikeasti sellainen paha mesta, jossa luuli, että nyt lipsahtaa gummi. Ne auringosta varjoon menevät voimakkaat kontrastit, yhdessä märkien lehtien kanssa on oikeasti aikalailla mielenkiintoisia.

Mä luulin, että mulla on se pyörän rattaan kannatinlaakeri rikki, mutta se taitaakin olla se etumainen ratas. Alko mopo pitämään sellaista rouhetta puolivälissä matkaa, että takasin kääntyminen ei olisi auttanut mitään. Olisi saanut vaan ajella yksin kotiin...

Mun tämän vuoden saldo on yhteensä n 5100 km Orgin ajeluja, nokka paikalla ja vastaava määrä erilaisissa kohtaa jonoa. Muutamia kertoja olen ajanut ihan vikana. Täytyy kyllä antaa KariT:lle iso kiitos siitä, että hermo on pitänyt. Mulla nimittäin ei kestäisi kovin kauaa ajaa ihan körö-körö -vauhtia viimeisenä. Itse olen mieluusti siellä kärjen mukana, mutta ensi vuonna sitten uudelleen.

Kyllähän sitä voisi ihan hyvin ajaa vielä ens viikonloppuna, jos säät vaan sen sallii. Mikäs siinä, katsotaan vaan lähempänä, kuin se on mahdollista.

Sorareissuja sit ensi vuonna, toivottavasti monta sellaista. Ensi vuodesta ei vielä tiedä mitään, liekkö kasvaa jo horsmaa nenästä. Toivottavasti saadaan samanlaisia reissuja, kuin tänä kesänä.

062802moto_prv.gif
terv,

-M

Täytyy kyllä antaa KariT:lle iso kiitos siitä, että hermo on pitänyt. Mulla nimittäin ei kestäisi kovin kauaa ajaa ihan körö-körö -vauhtia viimeisenä.
Se on mentävä siellä, missä oma vauhti ja ajotaidot riittävät.  
sport05.gif

On tietysti muutaman kerran käynyt kyllä asia mielessä, että jospa...

Toisaalta tuosta perämiehen roolista on muodostunut minulle
jonkinasteinen luottamustehtävä - kiitos tästä vetureille - etenkin riisorille.  
bowdown.gif

-Kari

Back