• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

PK-Meeting To 26.7.2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
sanoi:
Etupään ja takapään vetäjä voisivat käydä reitin läpi..ja sopia muutaman pysähtymispisteen, joissa porukka voi sitten kokea yllättävää jälleennäkemisen riemua ?
Hankalana puolena tässäkin on se et reittiä ei ole etukäteen suunniteltu, sekin vähä mitä ensin ajattelin niin muuttui kytäjällä liittymässä katselin läyliäisten suuntaan, niin oli hiekkaisen näköinen edelleenkin.(ollut koko kesän) Reitti muutoksen tein n. 3 sekunnissa. Yleensäkin reitti tulee sitä mukaa kun risteyksetkin, itselläni ei vaan tahdo riittää aika siihen et suunnittelisin reittejä etukäteen, eilenkin jätin duunit kesken ja lähdin himaan klo 17.10 kamat päälle ja kohti myllykukkoa. Tuotakin on mietitty et tosiaan letka jaettaisiin useampaan osaan, kokeillakkin voidaan kun vaan löytyy sopiva tilanne sille. Eiliselle katkeamiselle oli syy kylläkin se sama kun aiemminkin, peilistä ei ollut seurattu takana tulevaa. Jokainen kun huolehtii takana tulevasta niin letka ei katkea, venyy muttei katkea. Tämän tiedän kokemuksesta n. 15 000 km letkassa ajaneena ympäri eurooppaa.

hyvät oli mutkat... ennen myllykukolle tuloa ehkä vähän liiankin hyvät (siitä lisenssimaksu muistutus...)
withstupid.gif
vaikka jäin siihen 15 pyörän ryhmään hyvinkäällä, niin silti löytettiin koti kulmille auringon avulla...
062802jumpie_prv.gif

sanoi:
Vaihtoehtoisesti alettiin eilen Oitissa visioida koko homman kääntämistä ihan päälaelleen: eli tavoitteena olisikin yrittää pudottaa takanatuleva kyydistä. Ja se joka viimeiseksi jää jäljelle voittaa, ja saa mainetta ja kunniaa
Toi oli varmaan sillä aikaa sovittu juttu kun olin etsimässä loppu letkaa. Tossa oli eilen sitten voittajana yammutar seuras mua ihan tallin oven eteen asti.
tounge.gif
Jos olisin tienny niin olisinhan mä lopussa voinu tehdä jonkun harhautuksen.
smile_org.gif

sori....ei ollut tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä.....
biggrin.gif
Et ainakaan minun mieltä ole pahoittanut, ideoita täytyy hakea et saataisiin homma pelaamaan paremmin. Perusjuttu vaan on se letkassa et jokainen huolehtii takana tulevasta. Kolmen mopon letkakaan ei toimi jos takana tuleva ei nää minne edelläoleva kääntyi, eli ei se ole pelkästään määrästä kiinni.

biggrin.gif
Et ainakaan minun mieltä ole pahoittanut, ideoita täytyy hakea et saataisiin homma pelaamaan paremmin. Perusjuttu vaan on se letkassa et jokainen huolehtii takana tulevasta. Kolmen mopon letkakaan ei toimi jos takana tuleva ei nää minne edelläoleva kääntyi, eli ei se ole pelkästään määrästä kiinni.
jos etupään vauhti on huomattavasti kovempi, eikä etupää missään vaiheessa odottele......sehän katkeaa siihen, kun hitaammat odottelee hitaampia...
tounge.gif

biggrin.gif
jos etupään vauhti on huomattavasti kovempi, eikä etupää missään vaiheessa odottele......sehän katkeaa siihen, kun hitaammat odottelee hitaampia...
tounge.gif
oletetaan että etupää vetää jotain keskinopeutta abuut 100kmh ja ja vetäjän ja viimisen pyörän välissä on 41 pyörää niinku eilen ja sitte otetaan mukaan kaikki välitä mitä ihmiset jättää ja jarrutukset jne jne jutut niin takapäälle saattaa tulla aika kova keskinopeus varsinkin jos ruvetaan ottamaan kiinni etupäätä tai kuromaan etäisyyksiä umpeen ja sitten on tietysti ne ketkä ei aja ylinopeuksia tai muutenkin ottaa varovaisemmin ne lisää sitä haitaria kokoajan ja sen takia on tärkeetä että kattelee peileihin että onko siellä ketään varsinkin kun tullaan risteyksiin että tietää jääkö odottamaan vai ei...

ja niinku rimmon sano että letka ei katkea vaan venyy letkahan saattaa olla vaikak 15km pitkä kuhan joka risteyksessä on odottaja eli vetäjä voi periaatteessa olla jo perillä ku vika lyö kypärää päähän jos on tarpeeks mopoja matkassa..

ei siihen tarvita hidasta ja nopeeta vetäjää kuhan kaikki (myös minä) tajutaan että ei se odottaminen syö sitä mutkien ihanuutta vaikka hetken siinä risteyksessä pällistelis sitä häntäpäätä..

biggrin.gif
tounge.gif
oletetaan että etupää vetää jotain keskinopeutta abuut 100kmh ja ja vetäjän ja viimisen pyörän välissä on 41 pyörää niinku eilen ja sitte otetaan mukaan kaikki välitä mitä ihmiset jättää ja jarrutukset jne jne jutut niin takapäälle saattaa tulla aika kova keskinopeus varsinkin jos ruvetaan ottamaan kiinni etupäätä tai kuromaan etäisyyksiä umpeen ja sitten on tietysti ne ketkä ei aja ylinopeuksia tai muutenkin ottaa varovaisemmin ne lisää sitä haitaria kokoajan ja sen takia on tärkeetä että kattelee peileihin että onko siellä ketään varsinkin kun tullaan risteyksiin että tietää jääkö odottamaan vai ei...

ja niinku rimmon sano että letka ei katkea vaan venyy letkahan saattaa olla vaikak 15km pitkä kuhan joka risteyksessä on odottaja eli vetäjä voi periaatteessa olla jo perillä ku vika lyö kypärää päähän jos on tarpeeks mopoja matkassa..

ei siihen tarvita hidasta ja nopeeta vetäjää kuhan kaikki (myös minä) tajutaan että ei se odottaminen syö sitä mutkien ihanuutta vaikka hetken siinä risteyksessä pällistelis sitä häntäpäätä..
Juurikin näin
sanoi:
Jos jokainen seuraa et takana tuleva näkee minne käännytään ja odottaa, niin paremminkin sun teorian mukaan letka pysähtyy.

Sielläpä sitten - tuun kamerani kanssa ja kuvaan kaikki
biggrin.gif
Sitä kameraa tuntuu olevan mahdoton välttää. Viimeksi luulin onnistuneeni mutta silti olit salaa saanut mut kuvaan.  
nixweiss.gif
Hähää, onnistuinpa.  
062802jumpie_prv.gif
Saa*ana.. siel oli pari pikajuoksiaa kyllä ketkä pääs karkuun... ens kerralla olen nopeempi
biggrin.gif
ei, kun sä et vaan ennakoinu...
tounge.gif

Juuh eli uutena naamana olin eilen paikalla ja "selvisin" tuonne kouvovola 47km kyltille asti, josta otin suunnan helsinkiin kaverinikanssa. Sinne selvittiin kovastikkin tuurin ja rajoittimen ilmeisen puuttumisen takia, mutkat olivat hyvät mutta letkan katkeaminen heti ensimmäisten valojen jälkeen oli jo aika noloa..... (kuten MakkeRR:n tarinassa)

Innolla seuraavaa reissua odotellen, kenties otan myös takin sisävuoren mukaan niin ei kainalot jäädy loppu lenkin aikana, ehkä myös pyyhkijät pitää integroida kypärään kun sateettomallakin kelillä onnistutaan löytämään se ainoa märkä tie....
biggrin.gif
biggrin.gif

En tiedä kohtasiko loppu letka porvoon tiellä helsinkiinpäin ajellessa pahan onnettomuus sumpun vai ei, mutta kun me ajoimme ohi niin aika moista ruttua oli tullut jostakin peltilehmästä ja tungos oli sen mukainen.

Nimenomaan. Sitäpaitsi odottelun jälkeen saa yleensä päästellä aika vapaasti ottaessaan edellä meneviä kiinni.
sport05.gif

Yks tärkeimpiä pointteja, jota kukaan ei ole vielä tainnut mainita, on se että jokaisen letkassa ajavan pitäisi heti alussa vilkaista taakseen saadakseen jonkun käsityksen montakoa mopoa siellä selän takana suunnilleen on. Tämä siksi että jos ja kun tulee tilanne, että täytyy itse jäädä odottelemaan, niin ei välttämättä kannata lähteä heti tykittään eteenpäin kun takanatuleva saavuttaa (yksin). Tämä takanatuleva kun ei välttämättä osaa vuorostaan jäädä odottelemaan seuraavia..

Tuo tietysti koskisi myös letkan vetäjää. Eli pitäis pystyä välillä tsekkaamaan tuleeko takana 40 vai 20 mopoa
smile_org.gif
Ei ihan helppo rasti mutkapätkillä/taajamassa.. Joka tapauksessa mitä nopeammin letkan hajoa.. eikun siis venyminen huomataan, sitä helpommin se olisi korjattavissa.

Ihan hyviä ideoita ja näkemyksiä kaikilta tähän letkan pitämiseen kasassa. Kelasin itse että jos reitti on suunniteltu ennalta niin senhän voisi liittää tähän ketjuun ja jokanen joka pystyy voisi lukasta sen tästä. Jos vaikka sattuu käymään niin että joku jättääkin odottamatta takanatulevia. Lisäksi kun reititkin on mun mielestä suht pitkiä niin joku joka pystyy voisi ottaa muutaman kopion vaikka paperille ja jaella muutamat kappaleet tapaamispaikassa. Erittäin hyvänä ideana pidän letkan jakamista kahteen, kuka nyt sanoi "hotpants" ja "so not hotpants", ja kummallekin oma vetäjänsä.

Edellisessä viestissä tuli kirjotettua taas jotain p***** mutta se meni muutenkin ihan saveen koko ajelu.

Ihan hyviä ideoita ja näkemyksiä kaikilta tähän letkan pitämiseen kasassa. Kelasin itse että jos reitti on suunniteltu ennalta niin senhän voisi liittää tähän ketjuun ja jokanen joka pystyy voisi lukasta sen tästä. Jos vaikka sattuu käymään niin että joku jättääkin odottamatta takanatulevia. Lisäksi kun reititkin on mun mielestä suht pitkiä niin joku joka pystyy voisi ottaa muutaman kopion vaikka paperille ja jaella muutamat kappaleet tapaamispaikassa. Erittäin hyvänä ideana pidän letkan jakamista kahteen, kuka nyt sanoi "hotpants" ja "so not hotpants", ja kummallekin oma vetäjänsä.

Edellisessä viestissä tuli kirjotettua taas jotain p***** mutta se meni muutenkin ihan saveen koko ajelu.
en kyllä lähtis sanomaan reittiä ainakaan netissä etukäteen koska kyllä ne siniset sedät näitä jonku verran kyyläilee ja kas saattaa olla tutka matkalla..

mutta eihän sillä väliä koska muistelisin että näissä ajoissa ajetaan aina kymppialle ja mutkat talutetaan...eiks joo?
biggrin.gif

Itse olin siinä jälkijoukossa. Mukavaa oli ja kiitoksia Villevallelle loppumutkien vedosta. Mukavaa, että loppuajelulle löytyi pari "alkuasukasta", jolla oli teitten tuntemusta. Me muut oltiin ihan turisteja...
biggrin.gif

Kiitoksia myös RIMMONille yleensäkin letkan vetämisestä. Ei toi letkan katkeaminen on vetäjän syy...

Ihan alustava reitin briefi(+seur.taukopaikka) voisi olla ennen ajelulle lähtöä vars. vetäjän ja peränpitäjän kesken?
Ja jokaiselle teroitus vilkuilla peileihin ennen kääntymistä: eli jos ketään ei ole näkyvissä, niin odotetaan risteyksessä(kuten edellä on jo mainittu).

Näin ison letkan koossapito on varmaan hankalaa, joten lienee paikallaan pätkiä letka parinkymmenen pyörän porukoihin?
nixweiss.gif

Se kuka ottaa vetovastuuta on jo toinen juttu... Jokainen, joka on osallistunut taloyhtiön talkoisiin, tietää ongelmat...
wink.gif

062802moto_prv.gif

Reitin julkaisu netissä = mahdoton ja erittäin typerää..
kyllähän saadaan homma kasaan kunhan vähän katellaan peileihin, yhteistyö on avain. toki vetäjä ja perä mies olisi hyvä vaihtaa vaikka puh numerot niin tavoittaa jos eksyy
eek.gif

Juu, kunhan kattoo peileihin ja varmistaa seuraavan tulevan risteykseen..ja pysähtyvän odottamaan seuraavaa...homma toimii. Ite olin keväällä ekaa kertaa mukana ja heti hiffasin miten toimii. Aika simppeliä, porukka kasassa on tärkein, samaa reittiä kaikki silloin ajelee ja vauhti on kuskista kiinni. Ekalla ja tokalla ajelin hännillä ja eroja tuli aika pikästi, varmaan pari minsaa pisimmillään, eikä liikennevalot sillo sekottanut. Kun kaikki tekee samoin, letka vaan venyy, mut ei katkee.
30-40km välein se kärki kuitenkin jää röökille ja sit me "raittiit" odotellaan
biggrin.gif

ps reittitiedotteet ei tuu kuuloonkaan

Back