Tänx kaikille osallistujille.
Pahoitteluni kuu-ajelusta
. Kun näitä ajoja alkaa siirtämään kaikille pienimmille (lue kartan mukaan kestopäällystetie), saattaa käydä juuri näin. Satunaisia reikiä siellä täällä ja tiet on kunnostettu joskus sotien aikaan, kun maitotiloilla ja tanssilavoilla oli vilskettä. Eihän sitä nyt montaa kilsaa ollut, joten unohdetaan koko homma. Tietysti vaihtoehtona kunnolla päällystetyistä teistä on motarit, mutta tr3:llahan siitä riittää kokemusta, kuinka niitä pitkin ajaa kätevämmin reitin lävitse
.
Alkaa olla se vuodenaika, kun ajamamme pitkät reitit saa laittaa unholaan. Mua ei loppujen lopuksi kiinnosta ajaa noin pimeällä porukoiden kanssa, koska se on oikeasti vaarallista. Riski (Safety First), että ajaa jonkin eläimen kanssa mällin on ihan todellinen. Mulla meni mm. illalla rusakko ihan metrin päästä edestä, joten sellaisen kanssa tapaaminen mutkassa voisi olla vähemän kiva juttu.
Mitä tulee kukkiin hatussa, kyl mul mopo kulkee tarvittaessa, mut nyt kyl täytyy ottaa järkeä käteen. Hienosti psyykattu meikäläinen poikkeamaan ajatellusta linjasta, jota olen ajatellut vetää. Ihmetyttää, että sellainen on vielä mahdollista, mutta näköjään on.
Siellä jonon kärjessä ajaminen, kun tulee tiukkoja mutkia, on
huomattavasti vaikeampaa, kuin esim. tokana ajaminen. Kun ei hitto oikeasti voi muistaa kaikkia Suomen mutkia, minne ne kääntyy, pitää olla tarkkana.
Sit vähän ripitystä
:
(1)Kuten alkutekstit kertoo, tankaa mopo täyteen lähtöpisteessä. Kaikki jotka ei tätä noudattanut, onneksi olkoon, koko porukka odotteli juuri teitä.
(2)Jos haluaa ajaa kotiin valosalla tai ainakin osittain niin, pitää ne järjettömän monet kahden tupakan mittaiset tauot jättää pois. Jätkät veti röökiä, kuin viimeitä päivää, oliko se ajaminen niin jännää...?
Sit vähän kiitoksia:
(1) Kiitokset KTE:lle peräsimen hoitelemisesta
(2)Kiitos sille autoilijalle, joka tuli kertomaan meille siitä kulotuksesta. Mua vaan aluksi pelotti, että kaveri tuli sanomaan jotain valikoituja sanoja, kun se lähetyi meikäläistä.
(3)Kiitos Jammuulle riittävästä turvalälistä.
Omasta mielestäni positiivinen kokemus, mutta tulkoon seuraavat vetäjät mukaan... Katsotaan sitten, kun undulaatin näköinen ja painoinen yhdistelmä ajaa mutkaa keulilla....
-Masa