• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

PK-ajelu ja kahvittelu 3.4.2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja premier
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Toissavuonna (vai oliko viimevuonna) heippa kuvasi muutamat ajot. Tuolloin toiveena oli että rekkarit eivät olisi tunnistettavissa videolta.
Juu niinhän se oli. Ruvettiin mussuttaa rekkarien näkymisestä ja niiden piiloon saamisesta. Sit ois pitäny jokaiselle editoida oma video ja itelle saada, mut toisille ei saa antaa. Meni mielenkiinto koko hommaan sitten. Poistin kaikki ajeluvideot koneelta ja kukaan ei saa enää mtn.

Nykysin sitte kuvaan vaan omaan käyttöön, jos jaksan  
sad_orig.gif
Joo, ihan hienoa, että viittit silloin ottaa kuvaa. Niitä pätkiähän jaettiin vain mukana olleille, mutta olihan se aika rumba.

Samaa mieltä, että rekkari sinänsä saa näkyä, mutta yleiseen jakeluun en minäkään niitä haluaisi. Ajeluille mukaanhan saa tulla kuka vaan, ei niitä tarvii netistä katella..
tounge.gif

Editoin nyt noi omatkin pätkät vähän lyhemmiksi, niin ei ala vääriä tahoja liikaa rassaamaan..
Entä jos kuvaiskin taaksepäin?
idea3.gif
biggrin.gif
[/QUOTE]
Joo, mä voin seuraavan kerran mukana ollessani kiinnittää kameran vaikka takajalkatappiin..
tounge.gif

Lisätään nyt vielä, että noi mun pätkät oli kuvattu letkan kärjessä, eli meikäläisten pyöriä siinä ei näy. Laitoin niiden katselulle rajoituksia, ettei väärät tahot innostu asiasta liikaa..

Musta oli hauskaa kun heippa kuvaili noita juttuja pitkin Letkaa
, ei vain kärjen "reippailua" näin jokainen "näki " omaa ajoaan..

siitä 10 + Heipalle

siitä 10 + Heipalle
tosta ois ainakin apua meille alotteleville pyöräilijöille, näkis minkämoista menoa on ja varmaan oppis korjaamaan monia asioita.

Vissiin vaan toi rekisterikilpi ongelma on laittanu kapuloita rattaisiin..

Riittävän hyvää kuvaa tulee tol ATC-2000 kameralla.

Löytyyks tota muuten suomesta mistään saatavilla?
hinta?
kauan toimii pattereilla?

siitä 10 + Heipalle
tosta ois ainakin apua meille alotteleville pyöräilijöille, näkis minkämoista menoa on ja varmaan oppis korjaamaan monia asioita.

Vissiin vaan toi rekisterikilpi ongelma on laittanu kapuloita rattaisiin..

Riittävän hyvää kuvaa tulee tol ATC-2000 kameralla.

Löytyyks tota muuten suomesta mistään saatavilla?
hinta?
kauan toimii pattereilla?
Mä voin halukkaiden perässä ajella pk-ajeluissa ainakin osan matkaa..
Vielä jos lyö oman 0,5-2GB SD-kortin (FAT16 formatoituna) käteen saa videon .avi muodossa kouraan ajeluiden jälkeen.
1GB mahtuu vajaa puoli tuntia 640x480pix/30pfs..

Mulla on siinä 2000mA ladattavat AA-patterit ja ainakin gigan kortin on aina täyteen saanut ja purettuakin vielä koneelle. Lämpimillä ilmoilla uskoisin kestävän ihan hyvinkin.

Ratafoorumin puolella tuosta on ollut juttua. Olikohan joku pulju.net, mikä myi kameraa myös..
Itselle tosin tuli todella nopeasti (4 työpäivää) Englannista action cameras.co.uk:sta Paypalilla maksettuna (138e posteineen)...

Tuolla linkittämässäni keskustelussa on toinenkin melko edullinen vaihtoehto (Verkkokaupasta), missä on pieni irrotettava kamera. Siinä optiikka näyttäisi hiukan parempi laatuiselta. Ei tosin kestä vettä niin kuin tämä. (vesitiivis sukeltamiseenkin 3m asti)

laitoin friend requestii... jos pääsis näkee noi parit ekat videot...
Onks kuvattu samoilla teillä ku missä ajeltiin viime torstaina?
Sait accessin..
cruising on vihti-pusula väliltä
cruising2 on ojakkala-vihti väliltä
cruising3 on muuta kameran testausta...
Mitenkäs minä nuo videot näen ? Itse kyllä kannatan kuvaamista, mutta kilvet saisi olla piilossa jos nyt menevät julkiseen jakeluun. Onko ne heipan aikaisemmin kuvatut videot jossakin nähtävissä ?

Mitenkäs minä nuo videot näen ? Itse kyllä kannatan kuvaamista, mutta kilvet saisi olla piilossa jos nyt menevät julkiseen jakeluun. Onko ne heipan aikaisemmin kuvatut videot jossakin nähtävissä ?
Rekisteröit youtubeen ja pyydät friend requestiä noiden linkkien mukaiselta käyttäjältä..

Ei noita heipan videoita taida olla kuin asianosaisten koneilla, jos tallessa vielä.

On näemmä Keksijä-Smurffikin orggilainen ku säätäny sääkoneeseensa torstai-iltapäivälle / -illalle ajokelin vaikka muuten tulee asfaltin puhdistavaa vettä taivaalta *klik*

itsehän SAAN viettää illan töissä...

Rekisteröit youtubeen ja pyydät friend requestiä noiden linkkien mukaiselta käyttäjältä..

Ei noita heipan videoita taida olla kuin asianosaisten koneilla, jos tallessa vielä.
En osannut
nixweiss.gif

En osannut  
nixweiss.gif
Kun olet rekisteröitynyt juutuubiin, niin klikkaat tästä threadistä noita toimivia pätkiä vaikka tätä linkkiä, että pääset käyttäjän videoihin käsiksi.
Oikealla näkyy käyttäjän nimi (lunaolli), klikkaa sitä, jolloin aukeaa käyttäjän "channel". Vasemalla on 'Connect with lunaolli'-laatikko, jossa nappi add as friend..

Vastapuoli sitten joko hyväksyy tai hylkää ja voi lisäillä privaatti-pätkiin oikeuksia.

En osannut
nixweiss.gif
Kun olet rekisteröitynyt juutuubiin, niin klikkaat tästä threadistä noita toimivia pätkiä vaikka tätä linkkiä, että pääset käyttäjän videoihin käsiksi.
Oikealla näkyy käyttäjän nimi (lunaolli), klikkaa sitä, jolloin aukeaa käyttäjän "channel". Vasemalla on 'Connect with lunaolli'-laatikko, jossa nappi add as friend..

Vastapuoli sitten joko hyväksyy tai hylkää ja voi lisäillä privaatti-pätkiin oikeuksia.
No niin nyt yritin 11JakeS11:na...

Ihan hyvin tuo kamera näyttää toimivan. Olet varmaan aikaisemmin jo maininnut, mutta missä kamera on kiinni ? Ensi kerralla sun pitää tosiaan kuvata pk-ajelut. Rekkarit vaan pois jos muut haluavat, tai ainakin nopeusmittari piiloon
wink.gif

Rekkarit vaan pois jos muut haluavat
Joo, toi onkin tosi helppo tehdä videolla...
kaboom.gif
Saattaapi olla. Ei ole tuo kuvan editointi oikein hanskassa. Joskus lueskelin, että kun jättää linssin suojan paikalleen niin tunnistettavuus huononee kummasti... Ei minua rekisterinumeron näkyminen haittaa mutta tästäkin asiasta kuitenkin on monta mielipidettä, ja jos jokaisen toivomusta noudattaa niin kamerat voi suosiolla jättää kotiin.

Ne heiluvat kuvat oli otettu mokkula kiinnitettynä ohjausiskariin yläkolmion lähelle. Viimeinen pätkä, josta tämäkin pätkä on, on kiinnitetty peilin varteen. Siinäkin kamera silminnähtävästi tärisee jo tyhjäkäynnilläkin (kawa
tounge.gif
), muttei heilu.
Saahan tuon välttävästi kiinni kypäräänkin kuva, mutta pitäis melkein jeesusteipillä avittaa, ettei kumipanta jousta..

Speedohealerilla nopeusmittari sopivasti kalibroiden, niin ei tarvii sitäkään piilottaa.. Tai asettaa vaikka maileiksi, niin on vähän joustoa..
biggrin.gif

Nopeus on valitettavan helppo laskee videolta vaikka ei mittaria näkyiskään
sad_orig.gif

Ja on sitä heikommillakin todisteilla ihmisille sakkoja ja ajokieltoja langetettu.

Back