• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pitäiskö käynnistyä ekalla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kikka6
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä mutta kun kotilokin käynnistyy ekalla yrittämällä (ja on vielä ranskalainen!) niin miksei mopo?

On uuden karhea (3000 km ajettu) ja seuraava huolto ei tuu ihan äkkiä. Ryyppyä annan aina ohjesäännön mukaan (kylmänä) ja silti saa käynnistää pari kertaa ja kestää jotakin sekunteja ennen kuin sytyttää. Onks jotain mitä voin itse tehdä tilanteen korjaamiseksi?

No eihän tää maailmaa kaada mutta...  
wink.gif

Kyllä sen pitäisi käynnistyä. Mulla käynnistyy aina ekalla.. Talven jälkeen vaati kaksi kertaa.

edit. niin ja vm on 2002 ja 45tkm ajettu.

Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä mutta kun kotilokin käynnistyy ekalla yrittämällä (ja on vielä ranskalainen!) niin miksei mopo?
Kyllä se mulla ainaki niin ranskalainen auto, kuin jaappanilainen prätkä ovat käynnissä hyvä että kerkiää startista otettaan vielä edes höllätä. Autossa nyt mitään huikkaa olekaan, mutta mopokaan ei lisäkakkua saa kun vasta sitten jos oikeasti on kone kylmä, eli alle 10 ast plexin alle asennetun digilämpömittarin mukaan. Ja 1 kolahtaa silmään heti kun tuossa mittarissa on 15 tai enämpi - muuta käyttöä tuolle mittarille nyt niin olekaan
wink.gif
Ainoa että lämpötilan ollessa alle 5 ast tuo lämpiäminen saattaa kestää hetken
lookaround_orig.gif

No jävlar, eikö tosiaan ole itse mitään tehtävissä? Missä kaikki tekniikan ihmemiehet luuraavat???
nixweiss.gif

Muuten, Vieremälläkin pitäis olla viinakauppa vaan kun ei oo.
wink.gif

Kyllä nyt on jotain pielessä ku HONDA ei käynnisty ekalla,mun
Pani lähtee aina ekalla!!
tounge.gif

Tarkennapas vähän mikä mopo on kyseessä, ja minkä verran sillä on ikää..

Tuli taloon huhtikuun lopussa ja vm. -05 eli tuore tapaus. Ekahuolto tehty, ei muuta. Honda tiätenki ja CBF600S.

Itsellä on ollut samanlainen pyörä käytössä keväästä 05 saakka, ajettu 9000 kilometriä ilman ongelmia. Kokemuksesta voin sanoa että jos honda ei lähde käyntiin, kyseessä on oikea ongelma, olen ajellut yli 150000 km ajetuilla hondilla ja AINA lähtee ensi yrittämällä käyntiin.

-Ekalla lähtee. Mopokauppaan..?
kaboom.gif

Ettei vaan kanittais neulat? Ei tulvi kaasarit tms, bensa haiskahda?

Mulla on ja uutukainen cbf600s.. aamuryyppyyn se on jo tottunut, joskus piiiiitkän duunin parkkiksella seisomisen jälkeen myös.
Olen kyllä huomannu, että vanha rebeli käynnisty (yleensä) selkeesti kiltimmin ku tämä uusi tulokas... mistä lie johtuu...?

oma pyöräni käynnistyy paremmin ilman ryyppyä [kesät talvet] mutta se onkin kasari-pyörä ja siksi varma toiminnaltaan..

Ja seuraava...eli CBF600S, eikä kyllä tahdo kylmänä ekalla lähteä. Lupaa, mutta toisella vasta käymään. 6 päivää vanhassa vehkeessä mittarissakin jo kyllä huikeat 150 kilometriä...
biggrin.gif
Eli saattaapi olla kuluneisuutta jo havaittavissa...

Back