• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pitääkö kaikkien olla motoristeja

meneeköhän 3 tonnia rikki kahteen vuorokauteen..

wink.gif

edelleenkin miksei selvää rahaa niin sillä ois voinut ostaa oikean pärrän
033102bebe_1_prv.gif

arvatenkin malli kerrotaan siksi myöhemmin kuhan selviää mitä vielä valmistetaan...

mä oisin niin ilkee että toivosin pläkkäriä..
Kylläpä otitkin raskaasti asian, kun jaksat jankuttaa. Maahantuojalta voisi ehkä yrittää kysellä syitä tähän sponsorointijärjestelyyn, jos tuo ei ole yhtään valjennut. Tai ainakin purnata heille. Olisiko ollut lieventävä asianhaara, jos sponssi olisikin ollut Sumeko? Relaa vähän.
pftroest.gif

meneeköhän 3 tonnia rikki kahteen vuorokauteen..

wink.gif

edelleenkin miksei selvää rahaa niin sillä ois voinut ostaa oikean pärrän
033102bebe_1_prv.gif

arvatenkin malli kerrotaan siksi myöhemmin kuhan selviää mitä vielä valmistetaan...

mä oisin niin ilkee että toivosin pläkkäriä..
Kylläpä otitkin raskaasti asian, kun jaksat jankuttaa. Maahantuojalta voisi ehkä yrittää kysellä syitä tähän sponsorointijärjestelyyn, jos tuo ei ole yhtään valjennut. Tai ainakin purnata heille. Olisiko ollut lieventävä asianhaara, jos sponssi olisikin ollut Sumeko? Relaa vähän.
pftroest.gif
en mää tätä raskaasti ottanut. mielestäni nää foorumit on lähinnä sitä varten että täällä keskustellaan ja aloitetaan ketjuja esitellen omia näkemyksiä. siihen kait on kaikilla oikeus?

joskus saattaa aihe olla päivän selvä jopa yksinkertainen, mutta hienoa siinä on se et joitakin yksinkertaisistakin asioista jankutetaan pitkääkin.tuleepa eri näkemyksiä esille. ei kait sekään ole keltään poies.

valitettavaa o se, että on ihmisiä jotka ei pysty ottamaan asioita yleisellä tasolla. mennään jopa henk.kohtaisuuksiin.

tuohon heittoon sumeko...en oikein tiedä mitenkä tähän liittyi...jospa sulla on huonoja kokemuksia...mene ja tiedä

usean maahantuojan kanssa tekemisissä ollessani en voi nytten sanoa juuri juuta eikä jaata puoleen tai toiseen...ihan mukavasti on asiat rullannut...sitten kun alan joltakin palkkaa saamaan saatan alkaa laulamaan heidän laulujaan...nyky tilanteessa kun kuiteskin rahavirta on minulta sinnepäin niin ajattelen vapaasti.

en kokenut olevani miteskään parempi ihminen ajellessani hondalla, kuten nyttenkään ajellessani sumekon rimpuloilla...no ehkä pikkasen kuiteskin... sori härnätäkseni heitin...jonkin aikaa sitten on jo asia jääny taakse ja tää on siirtynyt turinaksi...

ja kaikesta päätellen asia kiinnosti.
tounge.gif

muuten asiasta kukkaruukkuun...Wild Hogs...hieno leffa. Kandee oikeesti kattoa. Tekijöillä on ollut varmasti melko läheinen suhde tähän mopoilun maailmaan...

Onko kaikki jotka ajaa moottoripyörällä motoristeja. Ei kaikki ihmiset jotka ajavat moottoripyörällä ole motoristeja,he vain ajavat moottoripyörällä. Eivät kaikki moottoripyörällä ajavat ole edes moottoripyöräilijöitä saati motoristeja.

Onko kaikki jotka ajaa moottoripyörällä motoristeja. Ei kaikki ihmiset jotka ajavat moottoripyörällä ole motoristeja,he vain ajavat moottoripyörällä. Eivät kaikki moottoripyörällä ajavat ole edes moottoripyöräilijöitä saati motoristeja.
Oikeessa olet, mutta suuri yleisö ja media näkevät kaikki moottoripyörillä liikkuvat ainoastaan motoristeina.

nyt aletaan lähestymään villakoiran ydintä.
Pienenä esimerkkinä mainittakoon eräät paljon julkisuutta saaneet
amerikkalais valmisteisia pyöriä kulisseinaan käyttävät ovat onnistuneet luomaan mediassa käsitteen "rikollinen moottoripyörä järjestö"

toki heilläkin on oikeus harrastaa moottoripyöräilyä, mutta kuinka
pystytään tietty pyörämerkki mustamaalaamaan jonkin rikoksen takia. Tämä sama vaara koskettaa koko moottoripyöräilyä.

Eikä tämä liity miteskään Evaan!
bowdown.gif

Oikeessa olet, mutta suuri yleisö ja media näkevät kaikki moottoripyörillä liikkuvat ainoastaan motoristeina.

nyt aletaan lähestymään villakoiran ydintä.
Pienenä esimerkkinä mainittakoon eräät paljon julkisuutta saaneet
amerikkalais valmisteisia pyöriä kulisseinaan käyttävät ovat onnistuneet luomaan mediassa käsitteen "rikollinen moottoripyörä järjestö"
Noniin asiantuntijat... Määritelkääpä nyt sitten motoristi että tiedän olenko minä sellainen... Omistan moottoripyörän, ajan sillä ainakun vaan voin, nautin siitä, olenpa käynyt jopa kokoontumisajoissa ja pari kertaa radalla, mutta mistä hemmetistä tiedän, olenko motoristi?

Ainiin... Ostin aikanaan pankin rahalla moottoripyöräni... Tehtiin parin vuoden "sponsorisopimus" jonka mukaan mä makselin niille takaisin sitä ja kehuin pankkia aina voidessani...

EDIT: **TTU että täällä jaksetaan vääntää kyllä joka asiasta
biggrin.gif

Pitäisi varmaan laittaa pystyyn threadi jossa määriteltäisiin vaatimukset jotka ihmisen, saadakseen käyttää titteliä "Motoristi", tulee täyttää. No kai sen voi hoitaa tässäkin...

1)ko. henkilön on omistettava moottoripyörä ja ajettava sillä aktiivisesti.

hmm... tunnen henkilön joka on ajanut 30v prätkällä, alkaen jostain -50 luvulta, mutta ei ole omistanut pyörää enää pariinkymmeneen vuoteen. Silti luultavasti ajanut enemmän kuin monikaan itseään "motoristina" pitävä henkilö tulee koskaan ajamaan ja kyllä heppu ainakin mun silmissä on motoristi, on vielä niin pirun hauskakin. Jaa mutta kun ei koske viinaan niin voiko olla motoristi?

Joo... saa viisaammat päättää millä kriteereillä voi itseään (tai toista) kutsua motoristeiksi, ei mulla riitä pää siihen
withstupid.gif

...en kokenut olevani miteskään parempi ihminen ajellessani hondalla, kuten nyttenkään ajellessani sumekon rimpuloilla...no ehkä pikkasen kuiteskin... sori härnätäkseni heitin...jonkin aikaa sitten on jo asia jääny taakse ja tää on siirtynyt turinaksi...

ja kaikesta päätellen asia kiinnosti.
tounge.gif

muuten asiasta kukkaruukkuun...Wild Hogs...hieno leffa. Kandee oikeesti kattoa. Tekijöillä on ollut varmasti melko läheinen suhde tähän mopoilun maailmaan...
Juuri, kun aloin olla samaa mieltä kanssasi, aloit kehumaan Wild Hogsia
tounge.gif
biggrin.gif

toki heilläkin on oikeus harrastaa moottoripyöräilyä, mutta kuinka
pystytään tietty pyörämerkki mustamaalaamaan jonkin rikoksen takia. Tämä sama vaara koskettaa koko moottoripyöräilyä.
En ole varma mistä merkistä kirjoitat eikä noissa lehtijutuissakaan kuin aniharvoin kerrota merkistä yhtään mitään? Se tietty merkki on liitetty tähän tiettyyn porukkaan jo paljon aiemmin kuin tässä maassa yhtäkään sellaista kerhoa oli.

Toisekseen, taitaa vain olla hyödyksi ko. merkille tämä kirjoittelu. Myynti vetää paremmin kuin ikinä, on Suomessakin eniten myyty mopedi heti japsien jälkeen ja taitaa kohta mennä parista vähemmän myydystä japsista ohikin?

Pitääkö kaikkien olla motoristeja?
Ei helvetissä! Mitä harvemman sitä parempi.
pistä nyt enemmän tietoja tosi motorististä
confused_orig.gif
?
tounge.gif
Ei kun ihan käytännön syistä. Syntyy vähemmän meteliä ja saastetta ja
liikenneruuhkia, noin niinkuin aluksi. Harkitsen vakavasti itsekin palaavani kokonaan
fillarin, bussin ja junan käyttäjäksi myös kesäkaudella. Mitään järkeä raahata mukanaan
pariasataa kiloa japanilaista rautaa kun kevyemmälläkin pääsee.

liikenneruuhkia, noin niinkuin aluksi. Harkitsen vakavasti itsekin palaavani kokonaan
fillarin, bussin ja junan käyttäjäksi myös kesäkaudella. Mitään järkeä raahata mukanaan
Ai, kun mun mielestä vähempi olis ruuhkaa, jos kotilokuskit siirtyis MP kauteen kesäisin.

Niin ja kyllä musta toi 250 kilonen liikahtaa ilosen kivasti duuniin
lookaround_orig.gif
biggrin.gif

Kokkareihin tullaan pyörä perävaunussa, lykätään ja kaadetaan mopoti parkkipaikalla riviin ja sitte nyrpistellään järjestelyille, mikx tääl ei oo 5 tähden hotellia, ei kylpylää ja hyi..mähän en teltassa nuku, niinkuin alkuperäisharrastajat ovat ennen asuneet.Samaiset jannut, jotka tuntevat pyöräsä ruuvi ruuvilta ja ovat aikaamyöten sisäistäneet sen mitä itse harrastukseen mielestäni kuuluu. Niissä alkuperäisissä kokkareissa ei olla leveilty optioilla eikä lompsan vahvuudella. Nykyään porukalle pitää olla luksusta ja varmuus siitä ettei pyrstö kastu. Muutoin alkaa välittömästi vikinä.
En halua vetää mitään rajakaisia tähän hommaan, mutta kaipaan niitä aikoja kun motoristi tunsi motoristin ja jutunaihetta riitti muustakin kuin työasioista.

Ja noille sponssipyörille  
033102ass_1_prv.gif

Homma haiskahtaa aina kun jonkun pitää hakea mainosta tuotteilleen jostain aivan muualta. Olis lahjottanut vaikka selvää rahaa niin siitä olisi ollut hyötyä siinä missä hyvä jo on.
Meinaan kyllä tästä maasta löytyy mopoilla oikeesti kilpailijoita, hiton lahjakkaitakin jotka joutuvat paneen joka pennin omistaan. Tukisivat sitä porukkaa ja harrastajakuntaa joita he tarvitsevat tulevaisuudessakin.
En tunne Evaa, mutta kun on lukenut hänen matkakertomuksia itä-Euroopan ottelumatkoilta, niin herää kyllä ihmetys että miten helv****** sä voit heittää tollaisia rinnastuksia luonteeseen yms. kun olet ottanut Evan topiciin? Aika paha virhearvio. Noilla kuvaamillasi luonteenpiirteillä roiskuisi jotain ruskeaa ja keltaista lahkeista jos kehään pitäisi nousta. Saattaa monen muun "tosimotoristin" luonto pettää ennemmin kuin Evan.
Itsellänikin on ensikauden kisoihin epätoivoinen homma saada rahat ja tiimiä kasaan, että ajamaan pääsen, mutta taatusti en ole Evalle kateellinen. Päinvastoin, olen kyllä vilpittomän iloinen, että tällaisia hyviä juttuja tapahtuu upeille urheilijoillemme. Ja se on turha selittää että maahantuojaahan sä vain tarkoitit. Evan sä siihen kuitenkin vedit.
Mielestäni alkuperäisessä, siis ekassa viestissäni en maininnut ketään henkilöä nimeltä. Valittelinkin kun asia alkoi pyöriä henkilön ympärillä eikä asian.

Hän kuka henkilön tähän asiaan veti voi olla monta mieltä.

Viisi kertaa mainitsit itse!?

Ja mitä luonteenpiirteitä yms?

Ja taas tuli sana kateus esille. Miksi sitä pitää toitottaa?

Onnea tiimin metsästykseen. Ja radalle. Olen varma, että olet parempi siinä kuin luetun ymmärtämisessä
bowdown.gif

Niin, sulla oli linkki kuvaan, jossa on Eva ja Honda ja vielä rinnastat Evan samassa viestissä (pyssy-)mannekiiniin ja nyt väität että ethän sä ketään henkilöä ole tarkoittanut? Vähän selkärankaa mies!!! Sammakoita voi välillä päästää suustaan mutta pitää olla miestä seisomaan sanojensa takana ja virheenkin myöntämään.
Jos mä laittaisin sun kuvan linkkiin ja kirjoittaisin, että kaikille tyypeille sitä moottoripyörä/auto/kulutushyödyke yleensä myydäänkin, niin eikö sinustakin tuntuisi että sinuun siinä viitataan ja sut siihen on vedetty artikkelin päähenkilöksi? Jos ei niin sitten mä en sano mitään. Olen silloin oivaltanut sun humeetista jotain  
confused_orig.gif

Sponsoroinnin syvin olemus löytynee Kummeli Storiesin ralli-pätkästä
tounge.gif
Tuntuu että aloittajalla on yhtä hyvä käsitystys sponsoroinnista ja mainonnasta/markkinoinnista yleensä kuin kyseisessä tarinassa esiintyneellä kartturillakin
062802jumpie_prv.gif

Mukavahan se on että moottoripyöräily saa huomioarvoa.

Jos mä laittaisin sun kuvan linkkiin ja kirjoittaisin, että kaikille tyypeille sitä moottoripyörä/auto/kulutushyödyke yleensä myydäänkin, niin eikö sinustakin tuntuisi että sinuun siinä viitataan ja sut siihen on vedetty artikkelin päähenkilöksi? Jos ei niin sitten mä en sano mitään. Olen silloin oivaltanut sun humeetista jotain
confused_orig.gif
ehdottomasti samaa mieltä.

Minä itse, naapurini ja koko meitin perän väki on samaa mieltä tossa asias sun kanssa. "kaikille sitä moottoripyörä myydäänkin"

ole hyvä vain, mun nahka kestää kyllä.

oivaltaminen on hieno asia, mutta tuntuu että et kuitenkaan ole oivaltanut.

oikeesti sori jos olen jollain tapaa sinua loukannut, mutta en ala potemaan syyllisyyttä ja tuntemaan selkärangattomuutta jos olet noin asian tulkinnut.

Ai, kun mun mielestä vähempi olis ruuhkaa, jos kotilokuskit siirtyis MP kauteen kesäisin.

Niin ja kyllä musta toi 250 kilonen liikahtaa ilosen kivasti duuniin
lookaround_orig.gif
biggrin.gif
niinpä. lyhyemmille matkoille kävisi fillari eli polkupyörä vielä taloudellisempana.

ennen oli ennen ja nyt on nyt. ajoihan eräs artsi nyqvist aikoinaan möhkökawaa, mutta hän onkin ansioitunut kawan puikoissa, siis sisällä motorismin maailmassa eräänlaisena esibomberina, kaikkien hurjapäiden isänä ja dinosauruksena, mutta nyrkkeilyä en tiedä hänen ammatikseen harrastaneen.

mickey rourke muuten on ajanut kaiketi harrastuksekseen harrikalla ja myös nyrkkeillyt ns.ammatikseen ihan menestyksellä joissain oudoissa japanilaisissa ammattilaissarjoissa.

http://www.youtube.com/watch?v=8E0lo3nz-mI

nyrkkeilyn vaaroista yksi tuore tapaus esimerkkinä:

http://www.mtv3.fi/urheilu....0

tosimotoristi on mielestäni sellainen, joka ajaa mieluummin moottoripyörällä, silloin kun olisi vaihtoehtojakin.

voipa olla hanakkakin ajamaan.

tämä raharikkaiden (ei tarkoita wahlströmiä) ilmaantuminen harrastuksen pariin on kakspiippunen juttu. toisaalta hyvää mainetta ja kaupankäyntiä edistävää ja toisaalta luo uutta kenties outoa käyttäytymistä vanhojen harrastajien näkökulmasta, esim. moikkaaminen, vanhojen pyörien vaaliminen ja kunnostaminen ja saattaa olla hintoja nostavaa (kun joku ostaa kuitenkin, koska on massia), sekä laskevaa toisaalta kun kysyntä laajenee. arvelisin päädyttävän kuitenkin plussapuolelle kun summataan hyödyt ja haitat vanhojen harrastajien näkökulmasta valikoimien kasvaessa ja motoristien keskimääräisen maineen hieman kohentuessa. vaan mitenpä sitä mitattaisiin? tulee esiin jossain matkan varrella. pamahtaako ovi nenän edessä kiinni kun prätkä kurvaa hostellin pihaan vai tullaanko tarjoamaan laudanpalaa sivujalan alle tervetulotoivotuksin esimerkkinä vaikka.

ymmärrän luullakseni mitä tupperwaari tarkoitti aloittaessaan topicin. mielenkiintoista kun joku rohkeasti uskaltaa kertoa syvimpiä ajatuksiaan tälleen julkisesti, vaikka nikin edessäkin ellei takana.

ajaahan janne ahonenkin kawasakeilla, hänellä on ollut kaksi kappaletta zx12r kawoja ainakin, liekö vieläkin toinen omistuksessaan, tosin tietääkseni on ne itse ostanut omasta pussistaan maksamalla, halustaan pöriöidä ja on niitä modaillutkin.
ei olisi ehkä kelvannutkaan hondan sponssivehkeet tai mistä tuota tietää.

menestystä toivottelen hyppäävälle motoristille saksan-itävallan mäkiviikolle tuomaripelistä huolimatta.

http://www.iltalehti.fi/urheilu/200801027040294_ur.shtml

http://www.iltalehti.fi/urheilu/200801020212043_ur.shtml

Back