• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pitääkö alkuperäinen rekisteriote olla mukana

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja S.P.
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
...Itsekin aikanaan virkavallalle aiheesta julmistelin ja kyselin syytä siihen, miksi se oikein pitää olla mukana. Se syy on yksinkertainen. Jos vielä joskus sellainen poliisi löytyy, että osaa katsoa, onko prätkässä jotain vikana, niin siihen rekisteriotteeseen se skrivaa mitä pitää korjattaman. Seuraava sitten tsekkaa, onko korjattu.
Tuosta taas (kaverit kertoi) selvisi ainakin ennen siten, että hups, rekisteriote hukkui ja uusi ei paljon maksanut... eikä ollut enää mitään turhia korjausmääräyksiä mukana.
biggrin.gif

Mä vetäisin otteen päälle kontaktimuovin, tosin vain siihen etupuolelle. Sitten taittelu sopivaan kokoon, teipillä kiinni ja satulan alle. Toimii.

Kun taustapuolen runoruudun jättää muovittamatta, niin kelpaa poliiseillekin.

Olen kyllä pitänyt vain kopiota mukana siitä A4 lakanasta...

Eikä viime kesänä ollut mp-poliisillakaan siitä mitään sanottavaa kun kirjoitti minulle lottokuponkia.

Nyt olen kyllä kahden vaiheilla, että pitäisikö se alkuperäinen laittaa satulan alle, vai jatkaa vanhalla kopiolla kunnes toisin käsketään...

Kopio kulkee mukana ja se saa riittää jatkossakin. Ei sitä oo yhtään kertaa edes kysytty kun ei ole pysäytettykään.  
cool.gif

Kopio mukana. Alkuperäinen on vielä siinä kunnossa, että siitä saa kopiot jos on tarvis.

sad_orig.gif
Minäpä soitin virkavallalle ja kysyin miten on asian laita.
Vastaus oli yksiselitteinen: Alkuperäinen on oltava mukana, laista löyty sellanen pykälä. Siispä en taida ottaa riskiä ja käyttää kopiota, harmi.
Onneks uusi ote ei maltaita maksa.
Joo, mutta onneks näköjään jotkut poliisit osaa käyttää järkeä eikä anna siitä sakkoa. En ole siitäkään saanut koskaan, jos ei ole korttia ollut mukana.

Ei niitä lakeja nyt niin orjallisesti tartte noudattaa...

Alkuperäinen (se pieni) on mukana lompakossa muitten papereitten joukossa. Rispaantuuko, ehkä, muttei minun sitä tarvitse lukea, se on sen poliisin murhe, joka osaa lukea
tounge.gif
. Toivottovasti ei joudu jatkamaan keskustelua sen kirjoitustaitoisen kanssa.

Mä taas LAMINOIN sen ... ja pidän sitä SELKÄPANSSARINA! Ei kato tarvii erillistä panssaria ostella.
lookaround_orig.gif

...no ei... minigrpi ruulez!
thumbs-up.gif

En pidä rek.otetta ollenkaan mukana ja lukuisista pysäytyksistä huolimatta,en ole koskaan sen vuoksi sakkoja saanut.
tounge.gif

kukapa säillyttäisi autonsakaan rek.otetta missään muualla kuin hanskalokerossa..?
666F:n huomiosta "jos pyörä pöllitään niin menee myös rek.ote" pitikin sanomani, että niinhän se menee aina autonkin mukana jos pöllitään, mutta sillähän ei ole mitään merkitystä.

Tosin yhden tyypin tunsin, joka piti myös auton otetta aina taskussaan... Ilmeisesti ote oli arvokkaampi kuin itse Samara
biggrin.gif

Mutta joo, kyllähän se alkuperäinen tulee olemaan aina matkassa, tavalla tai toisella.

sad_orig.gif
Minäpä soitin virkavallalle ja kysyin miten on asian laita.
Vastaus oli yksiselitteinen: Alkuperäinen on oltava mukana, laista löyty sellanen pykälä. Siispä en taida ottaa riskiä ja käyttää kopiota, harmi.
Onneks uusi ote ei maltaita maksa.
Joo, mutta onneks näköjään jotkut poliisit osaa käyttää järkeä eikä anna siitä sakkoa. En ole siitäkään saanut koskaan, jos ei ole korttia ollut mukana.

Ei niitä lakeja nyt niin orjallisesti tartte noudattaa...
Minulta on monta kertaa ollut hukassa rekisteriote ajoneuvosta, jota kuljetan (toisen mopotakin taskussa, tai sitten paprusta ei ole mitään tietoa). Jonkun kerran on ratsiassa puuttunut ajokortti ja rekisteriote
withstupid.gif
Ainoa sanktio tästä kaikesta on yksi maininta yhtenä asiana kirjallisessa huomautuksessa. Koskaan ei ole sakkoa napsahtanut minulle tai tuntemilleni tuosta... Onhan se nyt lähinnä vitsi jos mopossa on kilpi paikallaan - yleensä tarkastavat tiedot on rekisteriotetta mukana tai ei.

Mitäs siitä voi pahimmillaan seurata jos ei ole rekisteriotetta mukana tai se on kopio ja konstaapelit vaativat alkuperäistä? Voivatko ne jopa keskeyttää matkanteon siihen paikkaan?

Itse en jaksaisi alkaa selittelemään virkavallalle yhtään enempiä jos pysäyttävät joten askartelin (valitut palat kuponkien tyyliin saksilla ja teipillä) oikeen söpön kirkkaanpunaisesta A4 muovitaskusta neljäsosan kokoisen pikkutaskun minne taittelin sen lämiskän. Pidän sitä aina ajotakin povarissa niin ei unohdu. Köyhällä kun on vaan yks ajotakki niin ei oo pelkoa senkään suhteen että olis väärän takin taskussa.

Pussiin olen lappusen taitellut kosteudelta piiloon ja lappu on aina mopotakin etutaskussa johon ei niin paljon kohdistu mitään ryppyyntymisen aiheuttavia juttuja. Lompakkoon sitä on turha tunkea omasta mielestäni

Mulla on ollut kopio lompakossa, ei oo ketään kiinnostanut? Autonkaan otetta en ole aikoihin säilyttänyt autossa. Jos varas vie niin ei vakuutus korvaa kuitenkaan asiapapereita, ja varkaustapauksen jälkeen papruja yleensä kysellään. On siinä ihan tarpeeks vi**tusta ilman uuden otteen hommaamistakin.

Kyllä on uusi lappu kopiona minullakin lompakossa povitaskussa. Kauppias kertoi, että vaikka orginaali pitäisi lain mukaan olla mukana, niin ei juurikaan ole sakoteltu kopiostakaan.
nixweiss.gif
Tottakai se on kiinni poliisin asenteesta, miten suhtautuu asiaan, etenkin jos meikäläinen soittaa suutaan.
blush.gif

Sitäpaitsi, ekös niillä ole tietokoneet ja muut värkit mukana, että saavat ajantasalla olevat tiedot heti tien päällä.
Ulkomaan reissulle otan kyllä orginaalin mukaan.
Siellä ei kannata pelleillä ollenkaan paikallisten viranomaisten kanssa, oli missä maassa tahansa.
Vierasmaalainen on aika heikossa asemassa, jos ei ole dokumentit yms. kunnossa.

Back