• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pinlock vai Fogcity-kalvo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Moto^
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joo ja minä olen käyttänyt samaa suihketta mitä hitsaajat käyttää
Ja mitähän se mahtaa olla ? ? ?
Wurth maskispray?
Parempi puolisko kokeili silmälaseissa... kerran.
Taitaapi tulla heijastava kalvo, jossain biltemassa saattaa olla saman tyyppistä kamaa joka estää visiirin huurtumisen
Fairyn ja veden sekoitus toimii kanssa,hankaa ton visiriin niin ei huurru.

Puoltava ääni Pinlock systeemille. Ei sitä huurtumaan saa. Minä en ainakaan onnistunut.
crazy.gif
buttrock.gif

Pinlock!
buttrock.gif

1) Vahto visiiristä toiseen helppoa ja nopeaa
2) Visiirin pesu kivempaa kun käyttää pinlockin pois
3) Toimii kuin junan vessa, ei todellakaan huurru.

Mites muuten ton pinlockin kanssa kun omistan kirkkaan ja tumman visiirin mutta on vaan yks pinlock? Miten sitä voi vaihdella visiiristä toiseen, vaatiiko jotain toimenpiteitä kuten uuden silikoonikerroksen tai muuta ja heikentääkö se pinlockin tehoa jos vaihtelee sitä visiiristä toiseen???
nixweiss.gif

Mites muuten ton pinlockin kanssa kun omistan kirkkaan ja tumman visiirin mutta on vaan yks pinlock? Miten sitä voi vaihdella visiiristä toiseen, vaatiiko jotain toimenpiteitä kuten uuden silikoonikerroksen tai muuta ja heikentääkö se pinlockin tehoa jos vaihtelee sitä visiiristä toiseen???
nixweiss.gif
Ei se mitään vaadi, pinlockin reunassahan on sellanen läpinäkyvä tiivistekumi joka on koko homman ydin. Eli kun opettelet ottamaan sen pinlockin ensin pois niin onnistuu vaivatta vaikka tien päällä.

Tässähän on talvi aikaa reenailla sitä pinlockin pois ottamista ja asentamista:
step1) toinen pää visiiristä reisien väliin
step2) taivuta visiiriä "suoraksi" (ei ihan, pieni taivutus riittää)
step3) nosta pinlockin reunoista niin jompikumpi pääty lähtee nastasta irti

smile_org.gif

nixweiss.gif
Ei se mitään vaadi, pinlockin reunassahan on sellanen läpinäkyvä tiivistekumi joka on koko homman ydin. Eli kun opettelet ottamaan sen pinlockin ensin pois niin onnistuu vaivatta vaikka tien päällä.

Tässähän on talvi aikaa reenailla sitä pinlockin pois ottamista ja asentamista:
step1) toinen pää visiiristä reisien väliin
step2) taivuta visiiriä "suoraksi" (ei ihan, pieni taivutus riittää)
step3) nosta pinlockin reunoista niin jompikumpi pääty lähtee nastasta irti

smile_org.gif
confused_orig.gif
? Ei mun pinlockissa ainakaan mitään tiivistettä ole...!! Eikä mulla visiiri huurru, mutta rillit mokomat kyllä huurtuu...!!
sad_orig.gif

pinlock on loistava keksintö, ei tosiaankaan huurru. Ostin vaihto
pinlockin, keltaisen väriltään ja siinä on silikoni tiiviste. Istuu mielestäni alkuperäistä tukevammin.

biggrin.gif
062802moto_prv.gif
ja nautitaan

Mistä olette hankinneet fogcity tai pro grip?

Pin lock ei oo vaihtoehto koska en haluu porailla mitään..

Vuos sitte tuli Arain kypärän mukan tuollane pinlocki systeemi ja hyvi pelitti. Kilometrei ei tosin tullu liikaa, ~2000, mut josko sen korjais tänä kesänä ja uutta testiä pinlockilla. Visiiris valmiina tatit pinlockin kiinnityksee ja kalvon reunaa kiertää silikoni vana, mikä tiivistää koko härpäkkee kiinnitykse. Yksinkertane ja toimiva.
smile_org.gif

Pikasel Googletuksel olin ymmärtävinäni, et pinlocki visiirei, valmeil kiinnityksil, saa eriksee ostettuu, riippue toki kypärän mallista. Sillo ei tarttis alkaa poraileen mitää. Saatoin ymmärtää väärinki, ei olis eka kerta.
smile_org.gif

...pesin visiiriä moneen kertaan päivässä, alkoi se falskata ja päästi pesuvedet sisälleen.
Itsellä oli visiirissä tämän kesän Progripin tekemä huurteenestokalvo. Näyttää rakenteeltaan samanlaiselta kuin FogCity. Tuo tummenee myös aavistuksen valaistuksen mukaan.

Itselläni teki pesujen tms. johdosta samoin, että päästi veden lopulta sisään. Itse pesen visiirin useasti irtaallaan fairyn kanssa, joten sekin varmaan osaltaan heikensi liimausta. Vähän räplättyäni meni pätkä liimapinnasta lopullisesti huonoksi ja se on nyt entinen kalvo. Muuten ei ole moittimista tuotteesta.

Huonoa tuossa on myös rakenteen paksuus. Monessa kypärässä saa asetella tarkasti, että tiivisteet ei törmää kalvoon.
Siis mitä ihmettä, tiskaako ihmiset visiireitä kauttaaltaan ja upottamalla...kaikenlaista sitä onkin

...pesin visiiriä moneen kertaan päivässä, alkoi se falskata ja päästi pesuvedet sisälleen.
Itsellä oli visiirissä tämän kesän Progripin tekemä huurteenestokalvo. Näyttää rakenteeltaan samanlaiselta kuin FogCity. Tuo tummenee myös aavistuksen valaistuksen mukaan.

Itselläni teki pesujen tms. johdosta samoin, että päästi veden lopulta sisään. Itse pesen visiirin useasti irtaallaan fairyn kanssa, joten sekin varmaan osaltaan heikensi liimausta. Vähän räplättyäni meni pätkä liimapinnasta lopullisesti huonoksi ja se on nyt entinen kalvo. Muuten ei ole moittimista tuotteesta.

Huonoa tuossa on myös rakenteen paksuus. Monessa kypärässä saa asetella tarkasti, että tiivisteet ei törmää kalvoon.
Siis mitä ihmettä, tiskaako ihmiset visiireitä kauttaaltaan ja upottamalla...kaikenlaista sitä onkin
Mä aattelin upottaa kohta koko potan sankoon
smile_org.gif
hyvä pestä sillein
smile_org.gif
vähän heittää shampoota perään niin hyvä tulee
033102beer_1_prv.gif

Kyllä se pinlockin saa myös huurtumaan kun on vaan oikeet (siis kylmällä kaatovesisateessa) kelit - ei tosiaan täysin mut välillä vesihöyry pääsee visiirin ja kalvon väliin. Muuten oon ite ollu kyl ainakin tosi tyytyväinen.

Onko jengillä kokemuksia pinlockista tummennetussa visiirissä? Kirkkaassa toimii ihan loistavasti ja kun tää trooppisen Suomen kesä ei aina helli motoristia niin oon miettinyt ton pinlockin asentamista myös tummempaan Arain visiriin.

Back