• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pikavisiitti Pariisiin 2006

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MikaL
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kävimme kesäkuun alussa eukon kanssa Pariisissa. Mukana oli myös toinen pariskunta kanssa mopolla. Mennessä ajaen tulholmasta ja tanskan siltojen kautta saksaan ja siitä pariisiin. Tullessa belgian ja hollannin patojen kautta takaisin saksaan, lautta tanskaan ja ajamalla ruotsin rannikkoa.

Tarinaa täällä, tarkentuu pikkuhiljaa jahka tässä kerkiää...

Miksi:
- Suzuki GSX750F on matkamopo, riittää  
wink.gif

- olen lukenut muiden hyviä tarinoita, minun vuoro antaa takaisin  
smile_org.gif

Hieno kertomus, ja paljon mielenkiintoisia yksityiskohtia.
Niin kuin esimerkiksi tuo suolainen bensan hinta. Saksassa!
Kuten ehkä huomasitte, on bensan hinta moottoritien varressa korkeampi. Jos ajaa tieltä sivuun johonkin kylään, hinta laskee heti.

Ja ymmärsinhän minä, miksi se poliisi alkoi hymyillä kun kerroitte menevänne Eiffel-tornia katsomaan.
On varmaan ainoa asia maailmassa mistä olen samaa mieltä pariisilaisten kanssa: tuo torni on kauniin kaupungin rumiin rakennus, eikä mitenkään sovi ympäristöönsä. Mutta sen ne kaikki turistit siellä silti haluavat nähdä...

Hyvä että pääsitte ehjinä takaisin.
062802moto_prv.gif

tuo torni on kauniin kaupungin rumiin rakennus, eikä mitenkään sovi ympäristöönsä. Mutta sen ne kaikki turistit siellä silti haluavat nähdä...
Päiväsaikaan se ei oikein säväyttänyt, illalla se hallitsi valoillaan ja toihan se tientynlaisen sirkusmeiningin. Ja on se ISO...kauneus on tietenkin katsojan silmissä ja ei se niin hieno ollut että omaan pihaan tommosen laittasin  
biggrin.gif

Sitä kuitenkin pitää ihmetellä että miksi tommonen on pitänyt rakentaa. Samoin kun katseli Versaillesin linnan aluetta tuli ensin mieleen että ei tuon rakentaja ole varmaan ollut ihan kaikkein terävimmästä päästä...

Hieno tarina!

Vähän vierestä kysyisin, millaisilla telineillä/kiinnityksillä nuo Questit olivat noissa pyörissä ? Onko mahdollisesti tarkempia kuvia ?

jussi

Hieno tarina!

Vähän vierestä kysyisin, millaisilla telineillä/kiinnityksillä nuo Questit olivat noissa pyörissä ? Onko mahdollisesti tarkempia kuvia ?

jussi
Tää kuvasarja on täällä foorumilla ollut aikas monessakin paikassa mutta pistetään vielä kerta kiellon päälle
tounge.gif

Eli Quest on siinä Garminin omassa MP-telineessä ja virransyöttö suoraan akulta, ollut nyt käytössä tuossa telineessä noin 15000 km eikä ongelmia ole ollut - laite muutoin ollut yli 30 tkm jo sekäkäytössä eli mopo + auto + kävellen ja hyvin pelittää.

kuskin silmin
sivusta
edestä

Kuvasarja olikin tuttu, se tosiaan on tullut katsottua aiemminkin. Enpä hoksannut sen olevan sama pyörä...kiitos kuitenkin

jussi

Meinaisko jotakin, että "Koska suomalaiset pyöräilijät joutuvat harava se minuutti onnettumuuteen, syystä että..."  
crazy.gif

Tämä sitten reilun puolen vuoden ranskan (pakko)opiskelulla, elikkä voihan se jotakin muutakin tarkoittaa.  
biggrin.gif

Monet suomalaiset motoristit ovat joka hetki varautuneita onnettomuuteen, siinä syy...
biggrin.gif

Kiitosta hyvästä jutusta, onpa tosi mukava lukea kun on hyvin kirjoitettu ja sisältää paljon mielenkiintoisia yksityiskohtia!  
smile_org.gif

Nyt ei ehtinyt lukea puoltaväliä pidemmälle, täytyy tulla illalla sitten jatkamaan.  
biggrin.gif

Nyt on viimesetkin päivät saatu kertomukseen mukaan ja korjailtu joitain kirjoitusvirheitä. Lisäksi olen lisäillyt joitakin linkkejä ja kuvia myös aiemmille päiville.
cool.gif

Kerrassaan hieno tarina. Melkein, kuin olisi itse ollut mukana.
Taas tekee mieli Pariisiin! ( lainaus naapurin isännän lausahduksista. Tämä ei ole koskan käynyt postilaatikkoa edempänä)

Omalla reissulla Pariisiin kävi vähän samalla lailla. Saapuminen keskustaan kello 16.30. Ensin moottoritietä, jolla 3 kaistaa. Vauhtia miljoona. Kartanlukija ulkona kartalta. Lisää kaistoja, lisää vauhtia. Sitten ei enää voinut kääntyä mihinkään, kun oli kaikki kaistat niin täynnä. Ja katso; kahta tuntia myöhemmin oltiin champs Elyseellä. Tuolloin GPS - laitteita ei ollut keksitty.

Back