• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pikakyssärit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juu-zo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
lario sanoi:
Aprilian vesi- ja öljyletkut on kiinni kuvan mukaisilla letkikiristimillä.
Nyt pitäs niitä saada tai edes korvaavia tuotteita.

Alkuperäinen: AP0251020 HOSE CLIP 23.5 19.10€ / kpl suomesta ja maailmalta vähän halvemmalla.

Sitten on tarjolla Koivusen tai lognet tarviketukku.fi kautta.
LETKUNSIDE COBRA P1/100 24,5-26,0 MM 066-C24/8 0,75€ (alv 0), mutta vain yrityksille.

Sitten se tarviis ne pihdit.
KÄSIPIHDIT COBRA-LETK.SITEILLE 066-10 79,84€ (alv 0) vain yrityksille.

Motonet myy vastaavia, mutta vain 10mm halkaisijalla.

Joten, jos jollain olisi vinkkiä viskata.

katso liitettä 12496

Eikö ihan tavallinen ns. Ruuvikiristeinen kelpaa?

Edit: http://www.motonet.fi/fi/kategoria/2065/444799/Letkunkiristimet
Onhan tuolla puristettaviakin 15,3mm asti. (Ei taida riittää halkaisija kuitenkaa..)

Bilskasta saa myös noita lemmareita. En kyllä muista oliko ne klikkereitä vai noita kertakäyttöisiä kun itse en koskaan käytä letkusiteitä uudelleen niin itellä on ne oetiker pihdit joissa on vielä se kolmas talla joka liiskaa sen "rusetin" lyttyyn

Tykkipekkajr sanoi:
Eikö ihan tavallinen ns. Ruuvikiristeinen kelpaa?

Ei, koska kyseessä on mutterientisöinti.
Piilossa olevat liitokset tehdään tavan kiristimillä, mutta näkyvät pitää olla niin kuin tehtaalla aikoinaan laitettu...

Mikeyx sanoi:
Pihdit Biltemasta kympillä (itselläni on nuo): http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---.../Pihdit/Letkuliitinpihdit-Click-R-2000028407/

Tuo letkuside on siis Click-R -side, joka on moneen kertaan avattava ja suljettava. Ei siis kertakäyttöinen Oetiker -side.

Ebay: http://www.ebay.com/itm/POWER-CLAMP-25-CLIC-TYPE-CLAMP-25-5-PIECES-/170748098704

Nyt aletaan olemaan perillä.
Vielä, kun noita saisi suomesta.
s-l500.jpg

Ostin muutaman metallisen "nippusiteen", joita käytetään esim. vetarin suojakumen paikoillaan pysymiseen.
Pitää kokeilla miltä ne näyttää.

Monet autovaraosa puljut tilaa tavaraa koivuselta päivittäin. Saattais tilata noita samalla kun kävis kysymässä. Jos ei onnistu, niin itse voisin tilauttaa työpaikan kautta ja pistää postiin (kulkiskohan normi kirjeessä ehjänä..?). Korvausta en ite tarvii välistä. Jos kiinnostaa nii laita yv, nii ei tule liikaa OT.

Tykkipekkajr sanoi:
Monet autovaraosa puljut tilaa tavaraa koivuselta päivittäin. Saattais tilata noita samalla kun kävis kysymässä. Jos ei onnistu, niin itse voisin tilauttaa työpaikan kautta ja pistää postiin (kulkiskohan normi kirjeessä ehjänä..?). Korvausta en ite tarvii välistä. Jos kiinnostaa nii laita yv, nii ei tule liikaa OT.

Miula on verkosto, kiitos vaan tarjouksesta.
Alakaa näyttämään siltä, että Koivusen lemmarit ja Bilteman pihdit...

keulaöljyistä onko sama ostaako vaikka bilteman halvinta tai semi synteettistä ,synteettinen ,synteetinen eeteriä lisätty ,esim motul,

henkka 71 sanoi:
keulaöljyistä onko sama ostaako vaikka bilteman halvinta tai semi synteettistä ,synteettinen ,synteetinen eeteriä lisätty ,esim motul,

Kyyllä ja ei. Tuore öljy on parempaa kuin loppuun ajettu. Kuhan viskositeetti on about kohillaan ja huoltoväli riittävän lyhyt niin kulman pyörityksessä ja (työ)matkailussa jne perusajossa kaikki käy.
Perus ajeluun tärkeämpää kuin öljyn merkki/tyyppi on se että keulaa huolletaan /öljyt vaihdetaan riittävän usein, (ja valitaan sopivan viskositeetin omaava öljy, vaikka kokeilemalla että keulan toiminta on siltä osin kunnosa)

Jos lähdetään säätämään tarkemmin niin kannattaa pitäytyä yhdessä ja samassa merkissä/laadussa jolla aikoo ajaa- ei vaihu muut ominaisuudet niin paljon kun vaihtaa viskositeettia.
Jos ajetaan kovin eri lämpötiloissa ja jos haetaan keulan toimintaa kovemassa ajossa tai muuten vaan haluaa ominaisuuksia hieroa niin kannattaa kattoa myös viskositeetti-indeksi, joka kertoo viskositeetin muutoksesta lämpötilan mukaan.

Pari hyvää linkkiä jos haluaa tutustua tarkemin ominaisuuksiin.

https://transmoto.com.au/comparative-oil-weights-table/

http://www.peterverdone.com/wiki/index.php?title=Suspension_Fluid#Comercial_Brands_and_their_properties

jep .näin näin kantaapään kautta oppinut et joka talvi keula huolto,nyt meinasin vaan koittee motulin etteripohjasta , kun myyjä kehus et vähän kovemas ja jos satun käymään radalla ei tulis ilmakuplia niin helpolla, tosin en tiedä mitä ne ilmakuplat haittaa :D,ja sattu olee viel erikseen sovan keulaan sopiva

specka sanoi:
Kyyllä ja ei. Tuore öljy on parempaa kuin loppuun ajettu. Kuhan viskositeetti on about kohillaan ja huoltoväli riittävän lyhyt niin kulman pyörityksessä ja (työ)matkailussa jne perusajossa kaikki käy.
Perus ajeluun tärkeämpää kuin öljyn merkki/tyyppi on se että keulaa huolletaan /öljyt vaihdetaan riittävän usein, (ja valitaan sopivan viskositeetin omaava öljy, vaikka kokeilemalla että keulan toiminta on siltä osin kunnosa)

Ilman sen kummempaa empiiristä tutkimusta voisi arvata, että laadukas synteettinen öljy mahdollistaa myös jousituksessa pidemmän huoltovälin kuin halvin viskositeettivaatimuksen uutena täyttävä mineraaliöljy. Tietysti itse tehdessä tuota öljyn hintaa on helppo optimoida suhteessa vaihdosta aiheutuvaan vaivaan.

Re: Pikakyssärit

Osaisko joku kertoa mistä löytyy suomesta mittariston valoja mun Honda cbf125 pyörään. Manuaalin mukaan kyseessä 12v ja 1,7W ne on t10 kannalla olevia lasikanta polttimoita.

Joka paikka myy W5W ja W3W mut löytyiskö jostain 1,7 wattisena.

Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla

Jagroan sanoi:
Osaisko joku kertoa mistä löytyy suomesta mittariston valoja mun Honda cbf125 pyörään. Manuaalin mukaan kyseessä 12v ja 1,7W ne on t10 kannalla olevia lasikanta polttimoita.

Vanhoissa mersuissa noita on mittarivalona ,wattimäärää en muista,mutta katoin noita lediversioita mätänetissä tai biltsussa ja ne tuntui mittaristoon aika isoilta.Miten sitten hondassa onko tilaa riittävästi?

cdi1 sanoi:
Vanhoissa mersuissa noita on mittarivalona ,wattimäärää en muista,mutta katoin noita lediversioita mätänetissä tai biltsussa ja ne tuntui mittaristoon aika isoilta.Miten sitten hondassa onko tilaa riittävästi?
Ei voi käyttää ledejä kun on tasaamatonta puoliaalto jännitettä ton valoilla. Ledi ei kestä sitäkään vähää mitä hehku. Laitan taustavaloks vaikka vaan yhden 3w jos en muuta löydä. 5w mitä testasin on aivan liian kirkas.

Tilaa siel kyllä tuntuu olevan.

Jagroan sanoi:

Suzukiin hain joskus bensavalon polttimoq ja ae oli just joku tollanen mitä ei ollut missään. Viimeinen paikka josta kysyin oli BikeWorldin huoltotiski ja nyt suitsassa on sitten hondan polttimo. En muista oliko se just 1,7 wattia vai 2,3 tms.

Mersuissa tosiaan näitä on eli jos oikeasti haluat sopivat niin vaikka vehon tiskiltä saa. Ei ole edes älyttömän kalliita. Mersuissa ei voi 3w polttimoita pitää kun säätimien nupit lämpeää muuten aivan liikaa.

juu-zo sanoi:
Mersuissa tosiaan näitä on eli jos oikeasti haluat sopivat niin vaikka vehon tiskiltä saa. Ei ole edes älyttömän kalliita. Mersuissa ei voi 3w polttimoita pitää kun säätimien nupit lämpeää muuten aivan liikaa.
Juu kaippa niitä myös hondan jälleenmyyjältä/varaosatiskiltä löytyy. Sellainenkin tuossa parinkymmenen kilometrin päästä jyväskylästä löytyy. Sitä mestaa vaan yritän monasti välttää kun palvelutaso on aikasta heikko välillä. Ja hintataso tietysti pilvissä. :)

Back