• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pikakiinnitteinen tankkilaukku hankinnassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jarex
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
On se loistava! Älyttömän helppo laittaa laukku paikoilleen ja pois. Eikä ole lähelläkään koskea tankkiin, muualta kuin kiinnityskohdasta. Kannatti maksaa!

Mulla on kanssa BC Engage Sport laukku. Ainoa miinus on naurettavan pieni karttatasku, ei sinne mitään karttaa saa järkevästi. Hermot mennyt joka kerta kun yrittänyt käyttää sitä. Muuten laukku on erinomainen!

Ai nyt tota kiinnityspalaa saa mustana, EVO-nimellä. Pitäisköhän käydä vaihtamassa laukku kun se harmaa kiinnityspala häiritsee silmää!
tounge.gif

Mulla tuo Lem Top ja SLIDE SYSTEM...
ei varmaan muuta eroa Heldin kiinnitykseen kuin 4 kpl noita kiinnitys "ruuveja".. ainakin tämän kesän toiminut moitteettomasti..
Ainoa miinus tuo erillinen sadesuoja laukulle.. jos ei kiinnitä sitä tiukkaan laukun päälle niin hankaa katteita.. jää ikävät jäljet jotka kyllä lähtivät pois vahaamalla...

/Kid

kannattaa laittaa esim kontaktimuovia tankinpäälle laukun etu ja takapään kohdalle. laukku on irti tankista mutta reissussa on kiva nojailla laukkuun jolloin se hankaa tankkia. itsellä naarmuntui tankki (muovia) onneksi sai hiomavahalla korjattua.
sport05.gif

Mulla Held slide system. Tuntuu toimivalta eikä ota tankkiin kiinni. Kiinnityslukko vaikuttaa hieman halvahkolta, mutta pysyy kyllä napakasti kiinni. Lukitus voisi avautua kiinnitettäessä itsestään, vaikka helppo se on avata narusta vetämälläkin. Narun päässä oleva kiristin täyttyy kiristää ettei naputa tankkiin.

Stromin myymä LEM slide adapteri lienee sama mutta edullisempi. Paketissa oli LEM laput sisällä.

Tuli hommattua tuo Lem slide system. Ensim unohin pohjalevy tilata (ihan oma vika), sit asentamaan ja valmistaja oli laittanu liian lyhyet ruuvit sen slidesystemin asentamiseks siihen pohjalevyyn, noh pidemmät ruuvit ja laukku naksahti kivasti paikalleen. Noh tuossa äsken sit lähin tankkaamaan ja sit huomasin et ne tankinympärykseen tulevat pultit ottaa tankin korkkiin kiinni tossa zx-9r:ssä, mut sain kevyällä väkivallalla korkin auki ja kiiinni :rant: Pikku juttuja mut tahtoo silti vähän ärsyttää. näyttäis et sen korkin alapuolta saa nippa nappa sen verran viilattua et ne pultit ei ota siihen korkkiin kiinni, pitää vaan harkita viittiikö tota korkkia raiskata.

Itseä kiinnostaisi tuo Heldin Slide System mutta en löydä adapterisarjaa joka sopisi Triumph Daytonan korkkiin. Osaako joku sanoa käykö johonkin toiseen pyörään tarkoitettu laatta kuuspulttiseen Daytonan korkinkehykseen? Tokko kamalasti pitävät noita hyllyssä kaupassa erilaisisa.

Edit: pikku googlailulla moto guzzin laatta pitäis käydä myös triumppiin.

Idea usein hyvä mutta käytäntö eri ;) muovitankkiin ei paljoa magneetit ota ja leveä perä vaikeuttaa takalaukkujen asennusta joten tollanen olis just näppärä. Ainakin elokuun alkuun ja botnia vkl:uun mennessä tarvii hankkia mut tarttee kuljetuskapasiteettia töihinkin mennessä että saa vaatteita kuskattua, ei duunihousut oikeen mahdu ajovaatteiden alle.

Minulla oli kawassa 4 vuotta käytössä bag connectionin tankkilaukku, tuolla tankkirinkulalla.
Ainuttakaan naarmua ei tullut laukuntakia. Sama systeemi palvelee tällä hetkellä Yamahassa.
Kyllä tuon bc uskaltaa ostaa ja käyttääkin. Ja rm heinolta kannattaa kysellä. Sieltä sain ainakin itse
Yamahaan tuon vanhanmallisen tankkirenkulan, kun minulla oli jo se tankkilaukkuun tuleva. Sieltä kannattaa myös
Kysyä saako tuota tankkiin tulevaa erikseen.
Tuosta Held:n systeemistä sitten en tiedä, kuinka hyvin toimii.

Viimeksi muokattu:
Rekkamasa sanoi:
Aiheeseen vielä palatakseni eihän tuo laukku/laatta naarmuta tankin maalipintaa kuinka?

Muista valmistajista en tiedä mutta Bags Connection laukun kanssa ei ole ollut mitään ongelmia naarmuttamisen kanssa. Laukussa ei ole alapinnassa mitään mikä voisi naarmuttaa, kiinnityskappale on omassa kolossaan nätisti.

Mulla on bg:n pienehkö satulalaukku. Kiinnitys on näppärä ja sähköt saa laukkuun sisälle. Pieni miinus on että yksi vetoketjun aukaisija roikkuu sopivasti ja on hangannut pienen jäljen tankkiin. Eli kannattaa vähän mallailla eri malleja. Laukku on niin hyvä että ostan varmasti seuraavan myös bags connectionin.

Mulle on tulossa ns showmaalaus tohon pyörään eli en tod halua sitä BG:n hevosenkenkää tankin päälle, siksi aloin katselemaan noita Heldin systeemejä koska siitä ei jää kuin kolme hiukan koholla olevaa pultinkantaa kun ottaa bägin veke. Toi on jännä toi Triumphin korkki kun kuudesta sitä kiertävästä pultista kolme menee oikeasti läpi ja loput kolme on siinä täysin näön vuoksi.

Hyvin on toiminut tuo Heldin pikakiinnityksellä oleva laukku ja nuo kolme "nastaa" ei juurikaan näy, kun laukkua ei käytä

Mulla oli aikoinaan Lemin kiinnitys tankkilaukussa ja laukun kiinnitys oli omaan käyttöön liian heppoinen jo ulkonäöllisesti ja lopulta ne tankin nastat tulivat lemin muovista läpi ja laukku Norjan mutkateillä syliin. Eli suosittelisin Lem/Held pidikkeitä vain pienille laukuille, joissa voi pitää varahanskoja ja aurinkolaseja yms.
Suunnittelin jo ruostumattomasta teräksestä pomminkestävää levyä hajonneen muovisen tilalle, kun tykkään Lem tyylisistä huomaamattomista nastoista, mutta projekti vähän jäissä..

Hyvää infoa tulee, taidan näillä tiedoilla hankkia tuon Heldin systeemin ja mahdollisesti poltattaa laserissa sille rst laatan niin ei pääse repeemään.

Pikakiinnitteisistä itselle tulossa Givin Tanklock-rengas, ja laukun etsiskelen kesäkuun aikana. xs308 mielessä, mutta voi olla vähän iso. Palailen kokemuksilla, jos tuota saisi ulkoilutettua heinäkuussa enemmänkin.

Nyt olis kesää odottamassa Bags-Connectionin Quick-Lock Evo Engage. Kiinnitys tuntuu todella tukevalta ja kätevältä käyttää ja laukun muotoilu istuu Bladen tankin muotoihin loistavasti. Sattuneesta syystä vasta kylmiä tyyppejä otettu, mut lupaavalta vaikuttaa.:thumbup:

Posti toi viime viikolla Givin XS307 15-litraisen mallin ja Brutaleen sopivan kiinnitysrinkulan.
Laatu vaikuttaa ensiluokkaiselta. Ei tuohon mitään viikon kamoja ahdeta mutta melko huomaamattoman kokoinen ainakin äkkiä mallailtuna.

Btw meinasin ensin tilata Motocardista mutta sattumalta löytyi samaan hintaan Suupohjan varaosa & huollon verkkokaupasta. Tuli päivässä lähipostiin eli pointsit tuosta:thumbup:

Back