• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pienia kysymyksia aiheesta kuin aiheesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja D-Iivil
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
^Kuumuuden/kylmyyden kokeminen on hyvin henkilökohtainen kokemus (=ominaisuus). Siksi suosittelut eivät koskaan voi olla yleispäteviä.

Itselläni on varsin kapea mukavuusalue lämpötilojen suhteen. Jos sama pätee kysyjään, niin kuumilla keleillä ehkä vain mesh-asu voisi olla oikea valinta (?) Itselläni oli Dainesen (ei-mesh) asu, jossa oli paljon venttejä. Kuitenkaan kaikki ventit avonaisina puku oli hyvin hiostava jo 24C/<130 kmh. Mutta tämä siis omine ominaisuuksineni.

Tästä tulee mieleen tapaus työelämästä kun lähes 200 kg kollega tuli kesäaikaan kokoushuoneeseen paita ihoon liimautuneena, ja toinen kollega -ihan viattomasti- huudahti: "Sataako ulkona?"

Joo varmasti se lämpötilan tuntemus onkin melko henkilökohtainen kokemus.
Pahinta on joku tixtexkalvo joka tekee muovipussimaisuudellaan tuskanhien jo pelkästä ajatuksesta.

Kylmän/kuuman kokeneminen on toki yksilöllistä. Omien havaintojen mukaan siihen vaikuttaa myös oma eristekerros melko lailla. Eli ns. kehopositiivinen henkilö kärsii kuumasta kelistä enempi mitä ns. kukkakeppi ja taas päinvastoin kylmemmillä keleillä.

Minulla on muutaman vuoden vanha Rukan adventure puku, mallimerkintä ei just nyt muistu mieleen. Siinä on takki ja housut ilman höyrynsuojakalvoa varustettuna isolla kasalla avattavia tuuletusreikiä. Sateen varalta on erillinen alle laitettava gorepuku. Kaapista olisi löytynyt gorepuku, jota olisin voinut käyttää, mutta pelkkää kuoriasua ei saanut. Ehkä nykyisin onnistuu. Paras ajovaate ostos minun motoristiuralla.

itl sanoi:
Kylmän/kuuman kokeneminen on toki yksilöllistä. Omien havaintojen mukaan siihen vaikuttaa myös oma eristekerros melko lailla. Eli ns. kehopositiivinen henkilö kärsii kuumasta kelistä enempi mitä ns. kukkakeppi ja taas päinvastoin kylmemmillä keleillä.

Tuo on aika karkea yleistys. Itsekin liikaa eristekerrosta omaavana allekirjoitan, että kuuma tulee helposti kun joutuu ähräämään jotain. Mutta sitten taas kun sitä (puuttuvan) lihasmassan tuottamaa hukkalämpöä ei ole, myös kylmä tulee passiivisessa olemisessa ja ajamisessa yllättävän herkästi.

Mulla on metsästyskäytöstä pelkällä Gore-Tex kalvoilla olevia ohuita vuorettomia housuja ja takki. Niitä käytin ennen alla jos en viitsinyt sadepukua ottaa matkaan ja ei ollut ajokamoissa aitoa Gorea.
Olen jo katsellut verkkosuojapaitaa joko Rukalta tai Leatt:ilta, mutta pitää odotella talven aleja.

Gore-Tex:iä ei enää valmistetakaan kun on kielletty lailla ympäristösyistä. Nyt kannattaa vielä ostaa jos jostain varastoista löytyy. Korvaavia tuotteita Goreltakin, mutta ainakaan pienellä googlaamisella ei löydy tietoa miten hyviä tuotteita ovat. Lienevätkö perusmuovipussikalvoja.

Äh, uudet etutolppien clamppien kierteet vilkulle snadisti liian isot, vinkkejä kaivataan, mitä olette laittaneet väliin? Heittoa hyvin vähän eli tarvitse kuin jotain järkevää kierteiden väliin :). Joku kysyy miksi ostit? Siksi koska puupää hyväkin kauppias ei ilmoita jengoja, tämä ostos oli ainoa sopiva tolppien takia :)

valuvika sanoi:
Äh, uudet etutolppien clamppien kierteet vilkulle snadisti liian isot, vinkkejä kaivataan, mitä olette laittaneet väliin? Heittoa hyvin vähän eli tarvitse kuin jotain järkevää kierteiden väliin :). Joku kysyy miksi ostit? Siksi koska puupää hyväkin kauppias ei ilmoita jengoja, tämä ostos oli ainoa sopiva tolppien takia :)
Snadisti liian iso kierre eli ei sinne päinkään mitä pitäisi ?

Hankin syksyllä käyttöpyöräksi pari kymppiä ajetun täysin alkuperäisen SV 650 ässän. Kun tuo ei nyt mikään varsinainen sporttipyörä ole, niin matala ajoasento clip oneilla sekä etukate on vähän niin ja näin..

Tein konversion nakuksi normaalille ohjaustangolle, yhdelle ajovalolle, diy tail tidy, säädettävät jalkatapit ja "Akra" Kiinasta.

CNC yläkolmiot maksavat jotain 200-300 € ja Suzukin N-mallin yläkolmiossa on eri offset kuin S joten se ei suoraan käy. Toteutin sitten normaalin ohjaustangon poraamalla yläkolmioon 10 mm reiät kannattimille. Alapuolella pulteissa on suht leveät prikat. Kysymys kuuluu, että onko joku tehnyt näin ja onko tuossa mitään vaaraa, että..:right: Joku oli jenkeissä kaatunutkin tällaisella virityksellä eikä ollut pettänyt.

sv.jpg

On noita raisereita asennettu tolleen maailman sivu, eikä niitä ole katastrofaalisesti hajonnut. Eli hyvä se on, antaa mennä vaan.

Ite olen kahteen pyörään laittanu rossitangon vaikka siinä yläkolmiossa oli molemmissa kaiken maailman muotoja, siitä muotokammalla kopio ja käsin viilaten sama muoto raiserin pohjaan, mulla tosin kakspulttiset molemmissa. Ollut käytössä vuosia, Daytona on edelleen ystäväni omistuksessa pohjanmaalla ja ahkerassa käytössä. Jotkut on sinne alapuolelle jotain semmosta muovailuvahan tapaista fyllinkiä työntäny, itse en oo nähny tarpeelliseksi.

Suosituksia vetoniittipihdeistä?

Olen täyskypsä joskus hankkimaani halpispihtiin, johon likipitäen jokaisen kiinnitetyn niitin kara jää jumiin. Mutta kun katselee myytävänä olevien pihtien arvosteluja niin sama vaivaa tuntuu riivaavan myös kalliimpia pihtejä.

Onko vinkkejä hyvistä pihdeistä :boring:

Mikeyx sanoi:
Suosituksia vetoniittipihdeistä?

Olen täyskypsä joskus hankkimaani halpispihtiin, johon likipitäen jokaisen kiinnitetyn niitin kara jää jumiin. Mutta kun katselee myytävänä olevien pihtien arvosteluja niin sama vaivaa tuntuu riivaavan myös kalliimpia pihtejä.

Onko vinkkejä hyvistä pihdeistä :boring:

Jääkö jumiin, jos vetäiset käsipelissä kahvat täysin auki niittauksen jälkeen? Omissa halpispihdeissä kara suorastaan lentää ulos kuin haulikon hylsy, kun noin tekee. Muuten ei aina lähde.

^Uskoisin että tuotakin on tullut kokeiltua? Meinaan on ollut tilaisuuksia yrittää kaikkea mitä pää suinkin keksii - mutta yritän muistaa testata seuraavalla kerralla. Toisaalta nykyiset pihdit ei oikein halua edes lähteä syömään karaa, joten jotain pitää hankkia tilalle...

Parhaat mitä olen käyttäny on ikivanhat laatupihdit, niissä on pinnat kiillottunut satojen jollei tuhansien niittien myötä sen verran että luistaa.
Muutoin aika surkeaa ollut uusien kanssa, yhdet halpikset avasin putsasin, hinkkasin liukupintoja laitoin pikkurasvan niin parani nekin kummasti. Yleensä kuitenkaan se varsi ei tule ulos itseksee, mutta lähtee kivutta kun seuraavaa lataa pesään.

Back