• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pieni kysymys renkaista.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TwinTenox
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kai joku kisakuski saisi sitten Banditista eturenkaankin reunan rakkuloimaan, mutta minusta se tuntuu melkoisesta utopialta.

-hh-
Ei siihen kisakuskia tarvita, että Bandit kallistuu eturenkaan laidasta laitaan, ks. kuva kohdassa suistumiset
crazy.gif

http://www.elisanet.fi/hannu.hietalahti/MP-turvallisuus.htm

Jalkatapin päästä puuttuva osa metallia kertoo, kuinka peräkärryyn päädyttiin. Renkaat lämpimät, Michelin Pilot Road 1.

Tarinan opetus ainakin minulle oli, että katurenkain kannattaa katupyörälläkin pysyä valmistajan suunnittelemissa kallistusvaroissa, eikä hioa kipinöitä kaarteissa
kaboom.gif

Eikö Chicken Stripsit olekaan kanan raidat?

Kai joku kisakuski saisi sitten Banditista eturenkaankin reunan rakkuloimaan, mutta minusta se tuntuu melkoisesta utopialta.

-hh-
Ei siihen kisakuskia tarvita, että Bandit kallistuu eturenkaan laidasta laitaan, ks. kuva kohdassa suistumiset
crazy.gif

http://www.elisanet.fi/hannu.hietalahti/MP-turvallisuus.htm

Jalkatapin päästä puuttuva osa metallia kertoo, kuinka peräkärryyn päädyttiin. Renkaat lämpimät, Michelin Pilot Road 1.

Tarinan opetus ainakin minulle oli, että katurenkain kannattaa katupyörälläkin pysyä valmistajan suunnittelemissa kallistusvaroissa, eikä hioa kipinöitä kaarteissa
kaboom.gif

Eikö Chicken Stripsit olekaan kanan raidat?
Ei tuosta kuvasta näe kuinka paljon jalkatapista puuttuu. Myöskin etusen reunojen kuluneisuus jää minun näkökyvylläni hämäräksi.

Vähän painavammalla kuskilla ja takasen esijännitys löysällä Ison Bandun jalkatappi kuluu väkisinkin ihan normiprofiilisilla renkailla silloin kun takasen koko pitopintaa käytetään.

Mutta niillä profiileilla mitä olen itse käyttänyt, etusen pussy stripe (pupujussiraita) on vielä senttiluokkaa, kun takasesta on jo selvästi käytössä koko pitoalue.

Mutta oma Banduni olisi tosiaan ihan samassa kunnossa kuin kuvan esimerkkitapaus, jos taidoillani yrittäisin poistaa etusen kanan/kanin raidat
tounge.gif

-hh-

Minulle kerran sanottiin että jos eturenkaaseen jää kulumaton alue ja takaseen ei on silloin ajoasento liian takapainotteinen, renkaiden tulisi kulua tasaisesti jos pyörä on tasapainossa mutkissa. Joku ratakuski voi korjata jos olen väärässä?

Ja ajamallahan ne reunat on kulutettava, tosin se kannattaa tehdä uudemmilla renkailla jotka ovat pyöreämmät. Huomasin itse mutka-ajoa harjotellessani että vanhoilla renkailla on tosi vaikea yrittää päästä alemmaksi, koska tullessa uudelle alueelle on jyrkempi "kuhmu" joka työntää pyörää pystyyn, ja sen yli hyppääminen ei ole fiksu juttu.
Toihan riippuu pikkusen millasessa sladissa kaarteeseen saapuu, kts. Supermoto

Back