• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pieni kamamäärä kyykyllä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja whosia
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tankkilaukku estää tankkiin nojailun ja satunnaiset katteen taakse kyykistymiset. Mikä on hyvä tapa ottaa 8-15 litraa kamaa mukaan kusiaisella kyykyllä? Miten noi tavararullat saa kätevästi ja hyvin kiinni?

Jos ei tavaraverkot viehätä (mikä on ehkä kätevin vaihtoehto), niin sitten tämmöinen:
e505209.jpg

Tulee neljällä koukulla kiinni. Aika pieni on, eli ei tunnu ajossa ollenkaan.

LINKKI_Tuotesivulle

Vaikka ajankin matkalehmällä, niin en tykkää yhestäkään taka- tai sivulaukusta.

Nyt olen reissuilla käyttänyt kuorman sidontaverkkoa ja kassia.

Tavararullaa kans pohtinut... Vielä en ole löytänyt itseä miellyttävää takapenkin päälle saatavaa laukkua.

Mulla on perus kapan tankki laukku, todella asiallinen,mahtuu tavaratkin . Muunneltavissa pienestä isommaksi (korkeammaksi).

Tolla VENTURALLA

on tollaisia takaistuimen laukkuja. Mulla on joskus ollu isompi telineeseen tuleva Venturan laukku. Se oli kiva kun sen sai takaistumelle, jos ajoi yksin, ja toisinpäin, jos oli kyytiläinen. En kyllä muista mistä ostin, UK:sta, mutta kauppias on unohtunut.

Mikä on hyvä tapa ottaa 8-15 litraa kamaa mukaan kusiaisella kyykyllä?
Kaksi muovipussia päällekkäin ja tavaraverkko päälle. Sillä on kulkenut ja hyvin on pysynyt kyydissä. Helppo muotoilla kulloiseenkin kuljetustarpeeseen, ei maksa paljon ja tyhjän kokonaisuuden saa tungettua jopa kusiaisen CBR:n asiakirjasäiliöön.

Tavaraverkon voi korvata myös sukkahousuilla, rohkeasti vain kyselemään ohikulkevilta neitokaisilta lainaksi.
biggrin.gif

Oon pitänyt reppua tuommoisen rullan sisällä. Ihan toimiva systeemi. Yhdellä kuormaliinalla kiinni, ja pysyy +200 vauhdeissa mukana.
rulla.jpg

edit: hintaa oli 5ekua.

Itse pohdin tuota samaa kesän alussa ja päädyin tämmöiseen:
Rearbag

Ei ole haitannut menoa missään vaiheessa, ei edes yli 200km/h nopeuksissa (baana). Tuo vetoketjulla laajennus tekee siitä
suht monikäyttöisen, saa tarvittaessa vähän isommankin määrän vaatteita tms. mukaan.

Ehdottomasti parhaita ostoksia tähän asti. RM-Heinolta hankittu.

Rearbag

Ei ole haitannut menoa missään vaiheessa, ei edes yli 200km/h nopeuksissa (baana). Tuo vetoketjulla laajennus tekee siitä
suht monikäyttöisen, saa tarvittaessa vähän isommankin määrän vaatteita tms. mukaan.

Mulla on kans ollu 2 kesää tuo Rearbag ja on kyllä tosi pätevä. Hyvin pysyy kyydissä vielä 250km/h vauhdissa.

Rearbag

Mulla on kans ollu 2 kesää tuo Rearbag ja on kyllä tosi pätevä. Hyvin pysyy kyydissä vielä 250km/h vauhdissa.
Paljonkos tommonen Rearbag mahtaa maksaa?

Rearbag

Paljonkos tommonen Rearbag mahtaa maksaa?
Näytti olevan kuitissa 120 euroa.

Tuossa rearbagissa voisi olla ideaa. Huomasin kanssa että tuo tankkilaukku madallettujen cliparien kanssa ei oikein pelaa, sitä vähän niinkuin makaa sen laukun päällä kädet suorana. Pitänee pistää myyntiin ja hankkia tuollainen takakassi. Tai sitten ajella pidemmät matkat autolla pyörä kärryssä...
tounge.gif

Tankkilaukun karttatasku pelkästään puolestaan toimii hyvin avaimille, lompakolle ja puhelimelle. Varsinkin kun uudessa nahkapuvussa ei ole enää taskuja lainkaan.

Pitää kait tommonen bagi hommata.
smile_org.gif
Mä en siitä tankkilaukusta kans tykkää yhtään, ja sillä kun saa naarmujakin. En oikeen nää sieltä mittareitakaan. Ihan kun jonkun turvatyynyn päällä makailis.

Täällä kans erittäin tyytyväinen Rearbagin omistaja.
smile_org.gif
Täysin vedenpitävä ilman erillistä sadesuojaa, käytännölliset sivutaskut pikkukamalle(röökit, lompakko, ym.), ja pysyy paikallaan hyvin vauhdista riippumatta.
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
smile_org.gif
Maksoin Heinolle siitä 99 egee. Nyt oli jo kolmatta kesää käytössä.

en muista merkkiä, mut on tehty juuri ärrä pyörille
smile_org.gif

kun seat cover poistaa ja laittaa takapenkin paikoilleen, niin
kiinnitysalusta tulee sinne alle, ja takalaukku kiinnitetään vetoketjulla tuohon.
On veden pitävä, hyvin muotoiltu, eikä haittannee esim keulimista ;)

eikä ollut kovinkaan kallis
smile_org.gif

Vedenpitävä reppu tavaraverkolla takasatulalla on ollut kyll ihan soppeli mulle. On kyll yleensä tankkilaukkukin jossa semmosta tavaraa jota voi tarttee kesken matkan ja repussa sitten majoitusreleet ja vaatteet ym.

Itellä on ollu käytössä Oxfordin Humpback mallinen Tankbag/Tailpack.. Eli sama laukku käy tankille ja takasatulan päälle eripohjalla. Hyvän näkönen, kohtuullisen tilava (laajentuvat) ja muutenki toimiva tuote. Suosittelen.
Ja pysyy hyvin kyydissä +200 vauhdissa.

Oxford Humpback

Noissa tailbageissa o se ongelma, että ovat liian pieniä tai suuria ja aina aika hintavia niitten käyttöarvoon suhteutettuna. Ite oon suosinu ihan perus vedenpitävää sailorsäkkiä jota saa alle kympillä jopa mopoliikkeistä. Sen saa rullattua aina sopparin kokoseks ja se vaan mustekalalla, verolla tai liinalla kiinni mopon perseen päälle. Tietty jos haluat näpsäkän näköisen laukun jossa o kivoja vetskareita ja muuta sälää, ni sit vaan tailbagin ostoon.

Tonne matkasäkkiin mahtuu tarvittaessa vaikka teltta ja makkarikin mukaan, itellä pienempi kuorma o pysynyt kiinni yli 250 kmh nopeuksissaki, joten ite voin kyl suositella tota kybän ratkaisua.

Back