• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

PeterPanBike?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja suzuki03
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kaveri oli ollut Peterpanbiken reissulla Intiassa vuoden vaihteessa ja kertoi reissun olleen pääpiirteittäin OK eli majoitukset ja huolto oli toiminnu kelvollisesti. Turhaa kiirettä välillä eli vetäjä painanut menemään liikoja taakke kattomatta ja jne. Letka välillä poikki ja odoteltiin. Arvosanaltaan hyvä matka kuitenkon paitsi yksi juttu.

Jos joku lukee noita matkaraportteja ja lähtee niiden innoittamana matkalle, niin niiden pitäisi olla totuudenmukaisia kaikkine hyvine ja huonoine puolineen. Nyt oli käynyt että yksi matkalainen oli kaatunut pyörällään ja mennyt kylkiluita ja solisluuta poikki ja tullut reikiä keuhkoon. Kuulemma joutui jäämään pariksi viikoksi muiden jälkeen paikalliseeen lasarettiin hoidettavaksi ennenkuin sai lentoluvan Suomeen. Eikö myös nämä olisi hyvä mainita matkablogissa eikä vain hehkuta mitä kaikkea kivaa tapahtui?

Ymmärsin niin että heti ei voinut samana päivänä blogiin tuota laittaa ennenkuin kaverin kotiväki sai asiasta kuulla, mutta sen jälkeen olishan tuon voinut kertoa muille reissua aprikoivien tiedoksi. Nyt kun lukee muitakin PPB:n matkaraportteja, niin ei tiedä onko niilläkin tapahtunut jotain ikävää. Olisi myös sen mahdollisuus hyvä tiedostaa.

Oli siis hyvää ja huonoa tuolla reissulla.

Huom. Tämä kaikki kaverilta kuultuna eikä itse koettuna. Mutta miksipä hän valehtelisikaan. Jos joku Peterpanin toimistosta tätä lukee, niin voisi tätä kommentoida.

Wega sanoi:
Nyt oli käynyt että yksi matkalainen oli kaatunut pyörällään ja mennyt kylkiluita ja solisluuta poikki ja tullut reikiä keuhkoon. Kuulemma joutui jäämään pariksi viikoksi muiden jälkeen paikalliseeen lasarettiin hoidettavaksi ennenkuin sai lentoluvan Suomeen. Eikö myös nämä olisi hyvä mainita matkablogissa eikä vain hehkuta mitä kaikkea kivaa tapahtui?

En ole missään kytköksissä ko. järjestäjään, mutta ihmettelen miksi pitäisi yksittäisen asiakkaan tapahtumia kertoa julkisesti? Siinä vaiheessa kun joudut kaukomailla laserettiin on aika sama oletko jonkun järjestäjän reissulla vai omatoimimatkalla. Tuollainen asia kun voi tapauhtua missä vain ja milloin vain, eikä se sinällään liity mitenkään järjestettyn matkaan.

Joo siis tarkoitin sitä että voisi kertoa että näinkin saattaa käydä. Ettei kaikki ole vaan uutta, mukavaa ja hienoa. Tietenkään ei tarvitse kenenkään nimiä sanoa.

Nyt joku lukee Intian reissun blogia ja kattelee että onpas hienoa ja mukavaa. Niin varmaan olikin. Mutta siinä voisi myös mainita että joskus voi sattuu ja kipeästi. Tottakai reissuun lähtijän pitää tämä muutenkin tajuta mutta voisihan tapahtuneet laittaa raporttiin oli se sitten hyvä tai paha tapahtuma niin tyhmemmätkin tajuaisi.

Mutta ei minun tarvitse tästä enempää jatkaa. Enkä ole mollaamassa järjestäjää. Mutta kun täällä Suomessa päivittäin raporttia lueskelin ja sitten reissulta palannutta jututin, niin hän tästä kertoi eikä sitä sitten myöhemminkään blogiin päivitetty.

Olen PeterPanBike matkalla ajanut Route 66 ja Baja Californian 2015 - kaikki järjestetty erinomaisesti ja matkaopas oli kyllä erittäin ammattitaitoinen... Sattui hyvä porukka matkaan ja hauskaa pidettiin ihan todenteolla! Voin suositelle Route 66 kaikille ainakin kerran ajettavaksi - on se sen verran legendaarinen pätkä :WAZAAP:

Venäjällä olen myös PeterPanBiken kanssa käynyt ja erinomainen reissu sekin - matkanjohtaja puhui myös Venäjää, mikä helpotti asioita kummasti ;)

Seuraava matka olen jo kyseisen lafkan kanssa suunnittelemassa - joko Uusi-Seelanti 2017 tai Australia 2018... Onko kukaan muu lähdössä matkalle lähiaikoina tai noissa käynyt?

http://www.peterpanbike.fi/oseania-peterpanbiken-oseania/

Sopivasti nostettu vanha aihe esille, tosin uudenkin aloituksen olisi voinut tehdä (moderaattori voinee hoitaa?) kun tässä ketjussa on vuosien takaista, hiukan ikävääkin säröä. Asiat lienee jo korjaantuneet alkukankeuksien jälkeen.

Itseäni kiinnostaa hiukan alustavasti Venäjälle suuntautuva Murmanskin reissu, mutta vähän epäilen haluanko itse olla tuntemattomien ihmisten kanssa matkalla. Siinä saattaa mennä helposti loma pilalle jos yhteistä säveltä ei löydy tai jonkun naamavärkki nostaa verenpainetta liikaa. Mutta ajatuksena tuo on hyvä että vedetään ohjattuja reissuja sellaisiin kohteisiin joihin yksin lähtemiselle voi olla hiukan korkeampi kynnys.

http://www.peterpanbike.fi/201609-route66

tuolta kotiuduttu pari viikkoa sitten, hiton hyvä reissu ,hieno maa ,mukavia ihmisiä...

harley on paska laite ,mutta onpahan sekin nyt nähty, laitteet toimi kyllä hienosti muutamaa pikkujuttua lukuunottamatta :boring:

seuraavan kerran paremmalla ajalla ja pienemmällä porukalla, eikä sitä routea välttämättä tarvi kokomatkalta toista kertaa nähdä, tosin käytiin kyllä mm. hooverin padolla ,grand canyonilla ,death valleyssa ja Vegasissakin

ajopäivät oli sopivan pituisia, aamulla 8 lähdettiin ja seuraavassa majapaikassa oltiin kuuden seiskan maissa päivästä riippuen.

16 ihmisen ryhmä vaan on liikaa ameriikan tarjoilijoille , 1 ruokailu taisi mennä ihan nappiin...

Paikkeri sanoi:
Sopivasti nostettu vanha aihe esille, tosin uudenkin aloituksen olisi voinut tehdä (moderaattori voinee hoitaa?) kun tässä ketjussa on vuosien takaista, hiukan ikävääkin säröä. Asiat lienee jo korjaantuneet alkukankeuksien jälkeen.

Itseäni kiinnostaa hiukan alustavasti Venäjälle suuntautuva Murmanskin reissu, mutta vähän epäilen haluanko itse olla tuntemattomien ihmisten kanssa matkalla. Siinä saattaa mennä helposti loma pilalle jos yhteistä säveltä ei löydy tai jonkun naamavärkki nostaa verenpainetta liikaa. Mutta ajatuksena tuo on hyvä että vedetään ohjattuja reissuja sellaisiin kohteisiin joihin yksin lähtemiselle voi olla hiukan korkeampi kynnys.

Hei Paikkeri!

Olin mukana viimekesän Murmanskin reissulla ja oli muuten erinomainen kokemus -

http://www.peterpanbike.fi/201606-murmansk-matkablogi

Venäjän puolella, etenkin pohjoisessa, on aika karua, mutta ruoka oli hyvä, tiet erinomaisia ja sattui mieletön ryhmä mukaan :)

Näillä matkoilla on melko usein motoristihenkistä porukka, joka tykkää matkustella - joten yhteinen sävel löytyy aina! Suosittelen lämpimästi!

Ensikesänä on myös uusi matka Venäjälle johon lähden mukaan - http://www.peterpanbike.fi/red-square-venaja-mpmatka/?rq=red square

Tulee samalla katsottua Venäjä ja Valko-Venäjä!

DTMM sanoi:
Harrikka on erinomainen laita juuri noille Amerikan pitkille suorille :) Mutkissa, ainakin Heritage Softail, otti vähän leputtajilla asfalttiin :D Makuasia tietenkin...

Sepä se...

vähänkään jos oli mutkaisempi tie tai kaupungeilla risteyksissä, astinlaudat rahisi maahan ja pitkillä suorilla se ei kulje kuin sen 105 mailia ,toisaalta onneks ,kun yli 70 mailin nopeuksissa runko on jo niin vetelä :;):

ja vakioputkilla äänet on ihan onnettomat tuhinat :no:

Mika houkutteli lähtemään keväällä Uuteen-seelantiin , sen reissun jälkeen sais haukkua jotain muuta merkkiä :grin:

adville sanoi:
Mika houkutteli lähtemään keväällä Uuteen-seelantiin , sen reissun jälkeen sais haukkua jotain muuta merkkiä :grin:

Sielläkin on nykyään mahdollista ajaa Harrikalla :) Mutta ehdottomasti parempi vaihtoehto voisi olla joku All-road pyörä - Triumphin Tigeri tai Gessu!

puolessa tunnissa saatiin riittävästi porukkaa että lähdetään syksyllä Ny-Miami :jippikaijee:

takajakkara on vielä tyhjä :thumbup:

Itse ihmetellyt miten edes pystytään järjestämään tällaisia yhteisiä reissuja joissa 2+ pyörää. Nyt 8kk 55tkm tien päällä, ja kohdalle on osunut satoja moottoripyöräilijöitä. Kertaakaan ei ole isompaa kuin kahden mopon sakkia tullut vastaan. Itse kyllä nostan kypärää ja korkealle peterpanin kaltaiselle yritykselle. Entuudestaan tuntematon porukka viedään koviin olosuhteisiin esim. 50C helteisiin, niin kyllähän alkaa olla porukka aika kypsää..itse ajoin tuon pätkän viime kesänä joten mututuntumaa löytyy. Lisäksi vielä kaikkien kuskien erilaiset tarpeet / ajotottumukset / stressisietokyky ym ym. Itse en lähtis matkaa järjestämään:) . Ja tässäkin viestiketjussa lukee miten omatoimireissulle ei voi lähteä kun tulee pian ongelmia..ainahan niitä tulee, mutta kyllä niistä selviää. Itselle ei kummoisempaa tällä reissulla käynyt kuin bensan loppuminen Meksikon aavikolle, 5 min liftausta ja tuli apuja:)

Back