No jopas.. Tämä täytynee ottaa huomionosoituksena.
Tuossa jo totesin, ettei tästä aiheesta sen enempää.. Kun kuitenkin vaivaudut kirjoittamaani kommentoimaan ja orggiin ensimmäisen viestisi laittamaan, niin jokunen sana sinulle ja ihan yleisestikin..
Ensinnäkin Peter, tiedät vallan hyvin etten ole ajatuksineni yksin. En ole myöskään se, jonka suusta sait kuulla suorinta tekstiä. Tuskin olisin reissua koskaan edes arvostellut, enkä sitä arvostelua siellä päättäjäisillallisellakaan aloittanut. Siinä kävi silloin vaan niin, ettet osannut ottaa kritiikkiä ammattimaisella tavalla. Otit kaiken itseesi ja poltit hihasi täydellisesti.
Olisit voinut pelastaa paljon, jos et olisi lähtenyt hyökkäävälle puolustuskannalle. Pari ystävällistä sanaa ja ehkä jonkun luokan anteeksipyyntö sen ensimmäisen kommentin jälkeen, niin arvostelut olisivat loppuneet siihen. Nyt vaan kävi niin, että monelle jäi aika paska maku koko hommasta ja se johtuu suurelta osin käytöksestäsi.
Jotenkin tulee mieleen, että mielestäsi minä olen se vittumainen häirikkö, koska uskalsin sinulle ja muille osallistujille reissun jälkeen mailata, sekä pukea omia ja muiden ajatuksia sanoiksi. Tosiasiassa ne suorimmat sanat sait kuulla aivan muiden henkilöiden suusta. Ja siinä kirjeessäkin kerroin suurelta osin porukasta erkaantuneiden mietteitä, toki omianikin.
Huomaisit edes nyt, miten herkkänahkainen olet arvostelulle... Ja miten ylimielisesti, sekä asioita vääristellen kehtaatkin minulle vastata.
Vastauksesi (toki hieman kärjistettyyn

taukokommenttiini on täyttä puppua ja tuo goretex-juttusi on hanurista. Miksi heität tuollaista skeidaa, vaikka itsekin tiedät asioiden oikean laidan?
Meillä ja parilla muulla (jos muistat/haluat muistaa) oli toki asialliset hellesään ajovarusteet, mutta tix-textien kanssa niillä ei ollut mitään tekemistä. Samoja kalvottomia, ilman läpipäästäviä tekstiiliajovarusteita olen myöhemmin käyttänyt myös Kroatian helteessä ja viimeksi vuodenvaihteessa Thaimaan paahteessa – ja tulen jatkossakin käyttämään. Meidän ajovarusteet eivät olleet pieninkään ongelma – ei meille, eikä kenellekään muulle. Kuumuudesta ja palovammoista Route 66:sella kärsivät aivan jotkut muut – muutama jo lämpöhalvauksen partaalla – mutta vitsiksihän sekin väännettiin.
En ryhmää sen enempää arvostellutkaan, eikä siihen ole tarvettakaan, mukavaa porukkaa kaikki. Totuus on kuitenkin se, että risteyksen merkkaamisesta osa porukasta ei ollut koskaan kuullutkaan, vaikka se on ryhmäajon alkeita. Ei se sinun syysi ole, toki ryhmäajokokemusta ennen reissua kyselit ja kaikki vakuuttivat osaavansa. Homma olisi näköjään vaan pitänyt vääntää vaikka rautalangasta.
Toinen arvostelu joka koski ryhmäajoa, oli toki suunnattu kärjessä ajavalle, eli sinulle. Tällöinkään arvostelija en ollut minä, vaan eräs toinen peräpäässä ajava. Mutta ei siitä, eikä muustakaan minun puolestani tämän enempää.
Kyllä reissu kaiken kaikkiaan oli mielekäs ja suurelta osin hyväkin kokemus. Se oli kuitenkin sellainen kokemus, etten vastaavalle uudestaan lähtisi. En lähtisi siksi, koska omien kokemusten perusteella homman voi tehdä mukavamminkin - aikataulu ja vuodenaika tärkeimpinä kriteereinä. Kuukausi on mielestäni minimi tuollaiselle reissulle. Keskikesän 2006 helle oli jotain sanoin kuvaamatonta.. Joka päivä (paitsi kanjonilla) 40-47 C ja jopa >50C. Vegasissa klo 02 yöllä naapurihotellin mittari näytti 42 C. Ei enää ikinä heinäkuussa..
Kuten siinä kirjeessäkin silloin mainitsin, eräs osallistuja totesi reissun olleen täysi farssi. Farssiksi minä en matkaa tuomitse, mutta paljon olisi voinut tehdä toisin. Se, että matka oli 1. Route 66, ei ole oikea selitys.
Ja vielä kerran... Myöhemmistä 66 reissuista en ole kuullut mitään negatiivista – päin vastoin.
Jos haluat jatkaa keskustelua täällä, niin siitä vaan.. Uudestaan en ala ainakaan niitä negatiivisia kokemuksia reissusta kirjoittamaan... Mutta voin toki halutessasi kopioida sen osallistujille lähettämäni kirjeen tänne.
Ystävällisesti, Jaska