• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Peruspala vs sintteri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja chainese
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Keuruu
En nyt enää muista mitä noilla oli eroa... Eli mulla on kohta menossa koko sarja 1000cbr pärrään vahtoon. Etujarrut hieman nypyttää ku ryömintävauhdissa painaa. Epäilen, että on jarrulevyt hieman epätasaiset.
Normiajoa ajelen, ja nautiskelu mielessä saatan jarruakin joskus käyttää.
Oliko tuo sintteripala kovempi/kestävämpi, mutta syö jarrulevyjä enemmän?

Näin muistelisin....

Lähinnä siis ajattelin, että kannattaisiko mun maksaa tuo 6 e extraa etujarruihin, jos noilla sais "oijottua" noita levyjä.

Ja siis yleisesti, et mitäs eroa noilla paloilla oli, viimeks taisin kysellä 6 vuotta sitten näitä, on päässy unohtuu :-)

Kannattaa tarkastaa, ettei oo joku niitti jumissa, jos nypyttää. Tuskin on levyn epätasaisuudesta kiinni.

Itse vaihdoin buluun eteen ihan käypästen ja toimivien tilalle sintteripalat toissapäivänä. Tuntuma parani todella paljon ja jarrutehoa tuntuu löytyvän naapurinkin tarpeisiin.

Ja se ajaa sentään wanhalla vålvålla...
biggrin.gif

Lainaus http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=292.0 tekstistä:
sanoi:
...on huolehdittava, että jarrupalan ja jarrulevyn materiaalit ovat yhteensopivia. Patarautalevyn kanssa ei saa käyttää sintrattuja jarrupaloja, sillä sintteripalat tuottavat niin paljon lämpöä, että levy ei välttämättä sitä kestä. Materiaaleista riippuu myös...

Toisinsanoen sintteripala käy kuumempana kuin ei-sintteripala, tämä saattaa vetää patarautalevyn kieroksi. Tällainen muodonmuutos ikävällä hetkellä voi taas vetää kuskin tangentin suuntaan....

Eikö näissä tietyissä kyykyissä ole sintteripalat ensiasennuspaloina jo? Vai onko joku johtanut mua pahasti harhaan? Esim mulle on annettu ymmärtää, että Mun R6R 2006 olisi sintterit?

Vai vejättääkö joku pahasti?
smile_org.gif

Stormilla näyttäs olevan kyl 2 eri hintaa sintteri ja normi...

Aikoinaan vaihdoin kusiaiseen jotku kalliimmat palat, oisko just ollu sintteri, niin mutu tuntumalta alkoi levyjen kuluminen samalla...

Kannattaa tarkastaa, ettei oo joku niitti jumissa, jos nypyttää. Tuskin on levyn epätasaisuudesta kiinni.
valistapa minua tyhmää mitä tuolla "niitti jumissa" tarkoitat?gixxerissä nimittäin nypyttää/"kanittaa" takajarru..palat kunnossa ja silmämääräisesti, huom silmämääräisesti levyssäkään ei ole mitään erikoista.kierohan se voip olla, sitä ei edes minun silmä havaitse..laakerikaan ei äännä eikä ylim. välystäkään tunnu.
Pukille nostettuna rengas pyörähtää normaalisti melkein kierroksen ja sit "kanittaa"(hieno sana) vähän matkaa..

Kawan ZR-7:ssa aikanaan nypytti etujarrut juuri noissa ryömintänopeuksissa. Niitit jumissa, eli sinne jarrulevyn kiinnitysniitteihin suihkasin hippasen WP40:stä ja AVOT, loppui se nyppiminen. Ja varoo sitten tän toimenpiteen jälkeen kun se WP40 roiskuu sieltä sinne levylle, ni ei stoppaile vähään aikaan kunnolla.
cool.gif

valistapa minua tyhmää mitä tuolla "niitti jumissa" tarkoitat?gixxerissä nimittäin nypyttää/"kanittaa" takajarru..palat kunnossa ja silmämääräisesti, huom silmämääräisesti levyssäkään ei ole mitään erikoista.kierohan se voip olla, sitä ei edes minun silmä havaitse..laakerikaan ei äännä eikä ylim. välystäkään tunnu.
Pukille nostettuna rengas pyörähtää normaalisti melkein kierroksen ja sit "kanittaa"(hieno sana) vähän matkaa..
Tää koskee siis vaan etujarrulevyjä. Sporttipyörissä on yleensä tollaset "kelluvat" jarrulevyt. Eli rinkulan ulkokehä ei ole suoraan kiinni keskiössä vaan se on kiinni "niiteillä", jotka mahdollistaa ulkokehän pienen sivuttaissuuntaisen liikkeen. Jos niitit on jumissa eikä ulkokehä pääse liikkumaan kauttaaltaan tarvittavaan suuntaan, alkaa jarrussa tuntua nypytystä.

kävin jo ostamassa cleaneria, mutta ei siinä levyssä kyllä mitään niittejä ole... muutama kuusiokolo ruuvi vaan... noh putsaillaan noita jarruja muuten, vaikkapa jahka palat käyn hakemassa.

Ne "niitit" on sellaset pienet "prikat" mitkä yhdistää jarrulevyn siihen toiseen osaan mikä sitten on vanteessa kiinni. Kyllä 1000f:ssä tuollaset pitäis olla?

no eipä näy, ei siinä on samaa rautaa aina noille kuusiokoloille asti... siellä välissä saattaa tietenkin prikat olla, mut et varmasti niitä tarkota...

Back