Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin saa!öö kyllä pakulla saa satkua ajaa![]()
sanoi:Ajoneuvoluokkia koskevat nopeusrajoitukset
"sellaisen paketti- ja erikoisauton (N1 -luokka) sekä eläinlääkintä-, matkailu-, ruumis- ja huoltoauton, jonka omamassa on alle 1,8 tonnia ja joka on otettu käyttöön vuonna 1981 tai myöhemmin, 100 km/h"
Niin ja jos rekisteröi sen matkailuautoksi niin ei tarvi rajoittajaa eikä C-korttia mutta säästää kuitenkin verot ja tulee halvemmaksi kuin kuorma-autoksi reksiteröitynä.Parilla kaverilla on tuollaisia isoja pakuja, jotka on katsastettu kuorma-autoiksi. Kyytiin mahtuu 4-5 henkeä (kuskin lisäksi), kun siinä takana on ihan fiksu matkustamo. Takaosaan jäi vielä iso tavaratila. Huonoahan noissa on piirturin ja rajoittajan pakollisuus, joten sillä ei yli 95km/h saa mittariin, eikä siis mistään pääse ohi. Ja tietty tarvitaan c-kortti. Verot on kuulemma kans mitättömät.
Itse ottaisin kyllä peräkärryn tai pikkaisen paskemman pakun.
Kertokaape kiinnostuneelle mitä paku merkkejä/malleja on pakuina, joissa on nuo mainitut 4-5 istumapaikkaa + tavaratilaa.Niin ja jos rekisteröi sen matkailuautoksi niin ei tarvi rajoittajaa eikä C-korttia mutta säästää kuitenkin verot ja tulee halvemmaksi kuin kuorma-autoksi reksiteröitynä.Parilla kaverilla on tuollaisia isoja pakuja, jotka on katsastettu kuorma-autoiksi. Kyytiin mahtuu 4-5 henkeä (kuskin lisäksi), kun siinä takana on ihan fiksu matkustamo. Takaosaan jäi vielä iso tavaratila. Huonoahan noissa on piirturin ja rajoittajan pakollisuus, joten sillä ei yli 95km/h saa mittariin, eikä siis mistään pääse ohi. Ja tietty tarvitaan c-kortti. Verot on kuulemma kans mitättömät.
Itse ottaisin kyllä peräkärryn tai pikkaisen paskemman pakun.![]()
Tilaa on kivasti ja hyvä ajaa mutta kulutus on näillä hinnoilla ainoa miinus.
edit: Kyllä mun mielestä 90-luvun T4 ja 2000 luvun T5 hakkaa mennen tullen ajettavuudessa ranskanrapeet. Ja ainakin kestävyydessä. T4 Caravelle on hiljasempikin kun T5 Transportteri. Molemmat pitää kyllä olla 2,5TDi koneella...
Onhan noita, Fiat Ducato, Peugeot Boxer, Citroen Jumper, Mersu Sprinter, Vw Crafter....Kertokaape kiinnostuneelle mitä paku merkkejä/malleja on pakuina, joissa on nuo mainitut 4-5 istumapaikkaa + tavaratilaa.Niin ja jos rekisteröi sen matkailuautoksi niin ei tarvi rajoittajaa eikä C-korttia mutta säästää kuitenkin verot ja tulee halvemmaksi kuin kuorma-autoksi reksiteröitynä.Parilla kaverilla on tuollaisia isoja pakuja, jotka on katsastettu kuorma-autoiksi. Kyytiin mahtuu 4-5 henkeä (kuskin lisäksi), kun siinä takana on ihan fiksu matkustamo. Takaosaan jäi vielä iso tavaratila. Huonoahan noissa on piirturin ja rajoittajan pakollisuus, joten sillä ei yli 95km/h saa mittariin, eikä siis mistään pääse ohi. Ja tietty tarvitaan c-kortti. Verot on kuulemma kans mitättömät.
edit: Kyllä mun mielestä 90-luvun T4 ja 2000 luvun T5 hakkaa mennen tullen ajettavuudessa ranskanrapeet. Ja ainakin kestävyydessä. T4 Caravelle on hiljasempikin kun T5 Transportteri. Molemmat pitää kyllä olla 2,5TDi koneella...
Mikäli vielä mobile.de- sivuilta viitsitte kaivaa muutaman myyntilinkin ko peleistä, olisin hyvin kiitollinen.
Nimittäin, on hakusessa paku, johon sopii min 3-4 hlöä + harrastevälineitä ja muuta tavaraa. Diesel moottori tulisi olla, ja tietty mahdollisimman pienet verot maahan tuodessa.
Ei tarvi muuttaa penkeistä vuoteiksi jos muuten vuode/vuoteet 60*180cm hoidettu. Eikä tarvi ainakaan pykälien mukaan olla useampia poistumisreittejä. No onhan noissa yleensä sivuovi.No, ainakin Renault Masterin olen nähnyt, toisen merkkiä en nyt muista.
Matkailuautoksi muutettujakin on kohdalle pari sattunut. Muutama takapenkeistä pitää pystyä laittamaan vuoteeksi, pitää olla kaappi/vastaavaa säilytystilaa, ja tarvitaan 'kiinteä' keitin, joksi kelpaa kuitenkin pienellä butaanipullolla toimiva retkikeitin. Poistumisteitäkin tarvitaan useampi, joten etuovien kautta kulku ei riitä. Jos sattuu olemaan kattoluukku, se voi kelvata hätäkuluksi, mutta sen pitäisi olla tarpeeksi iso, että siittä mahtuu ulos.
Kiitos neuvoista!Onhan noita, Fiat Ducato, Peugeot Boxer, Citroen Jumper, Mersu Sprinter, Vw Crafter....Kertokaape kiinnostuneelle mitä paku merkkejä/malleja on pakuina, joissa on nuo mainitut 4-5 istumapaikkaa + tavaratilaa.Niin ja jos rekisteröi sen matkailuautoksi niin ei tarvi rajoittajaa eikä C-korttia mutta säästää kuitenkin verot ja tulee halvemmaksi kuin kuorma-autoksi reksiteröitynä.Parilla kaverilla on tuollaisia isoja pakuja, jotka on katsastettu kuorma-autoiksi. Kyytiin mahtuu 4-5 henkeä (kuskin lisäksi), kun siinä takana on ihan fiksu matkustamo. Takaosaan jäi vielä iso tavaratila. Huonoahan noissa on piirturin ja rajoittajan pakollisuus, joten sillä ei yli 95km/h saa mittariin, eikä siis mistään pääse ohi. Ja tietty tarvitaan c-kortti. Verot on kuulemma kans mitättömät.
Mikäli vielä mobile.de- sivuilta viitsitte kaivaa muutaman myyntilinkin ko peleistä, olisin hyvin kiitollinen.
Nimittäin, on hakusessa paku, johon sopii min 3-4 hlöä + harrastevälineitä ja muuta tavaraa. Diesel moottori tulisi olla, ja tietty mahdollisimman pienet verot maahan tuodessa.
Jos sisäkorkeutta >190cm saa rekisteröityä verottomaksi matkailuautoksi => ei rajotinta ja paino voi olla alle 3,5t => Ei tarvi c-korttia ja silti 2+4 henkeä + 230cm tavaratilaa.
Tuossa vetoauto näillä spekseillä.
Sopiihan sinne,kun poistaa eka takapenkit bussipysäkille tai kattotelineelle. Ja tietysti pyörästä peilit,yms.Varmaan aika ahdas sellaseen berlingoon mopo aina haalata..?![]()
Mulla taas Caravelle bensakoneella, kulutusta ei kestä selvinpäin mutta eipä ajoakaan kovin paljoa vuoteen tule. No onpahan henkilöauto ilman dieselveroa. Kyllä se penkkien kanssa jumppaaminenkin on aika epäkäytännöllistä loppuviimeksi on vaikka tuossa ovatkin kohtuuhelposti irroitettavat. Onneksi pitkässä T4:sessa ei ole niitä yyberpainavia kolmen hengen sohvia kuten Multivanissa ja lyhytakselivälisissä.En jaksanu lukea kaikkia viestejä läpi. Itellä on Mersun Vito 220 CDI bussi, johon menee 7 henkeä istumaan, takapenkit (5) on pikakiinnityksellä, eli kontin saa helposti tyhjäksi. Jos pyörää meinaa roudata mahtuu autoon pyörä + 4 henkee istumaan. Hommasin tollasen koska pitää saada koko pesue tarvittaessa kyytiin, eli 2 aikuista, kohta 3 lasta + rattaat ja 2 koiraa.
Tässä kuvia samanlaisesta