• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Peräkärryn modaus mp-kuljetukseen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Athene

Lady, Sexy Lady
Sijainti
Suomi
Elikkäs kuomullinen, kaasujousikipillä ja nokkapyörällä varustettu jarruton kärry. Tarkoitus olisi rakentaa kärryn sisälle jonkinlainen tuenta pyörän kuljetusta varten. Etulaitaa vasten ei voi pyörää laittaa, koska kuomu on edestä liian matala. Eli pyörälle pitäisi rakentaa tuet taaemmas. Kiinnityshommaan ajattelin hankkia kahvaliinat. Mitenkä tuenta, kiinnitys yms. olisi paras hoitaa
smile_org.gif
. Kiitollisena otettaisiin vastaan neuvoja ja vaikka valokuvia ratkaisuista, mitä ihmisillä on kuljetusvälineistössään käytössä
thumbs-up.gif
!

Eläs unohda tarkastaa miten painopiste / aisapaino asettuu tuossa aikomassasi sijoittelussa / kiinnikkeiden sijoittamisessa.

Eläs unohda tarkastaa miten painopiste / aisapaino asettuu tuossa aikomassasi sijoittelussa / kiinnikkeiden sijoittamisessa.
Todennäköisesti aika ok tuo tasapainotus. Kun ei ihan eteen pysty laittaan, niin melkolailla akselin päälle pyörä asettuis lähes luonnostaan
smile_org.gif
. Mutta edelleen kaipailisin tuenta + kiinnitysvinkkejä
thumbs-up.gif
!!

Muutamilla kavereilla olen nähnyt käyttävän kippilavan kanssa tälläista Condor
Tai vastaava: Bike grab
Tuollaiseen kun tyrkkää, niin saa rauhassa kiinnitellä ja muutama liina riittää.

Mä tekisin jostain neiliöprofiilista ja pellistä eturenkaalle "pyörätelineen" jossa edessä ja alhaalla sivuttaistuki renkaalle, jonka tukisin kolmiotuennalla poikittaistukiin, jotka pulttaisin pohjalevystä läpi peräkärryn runkoon.
Ja sit normi liinasysteemit lenkkeineen.

Omaani väsäiltiin tuki kakkosnelosesta eturenkaalle. Toimii samalla periaatteella kuin tuo condor. Ei maksa juuri mitään ja toimii taatusti. Pari liina lisäkiinnikkeeksi niin ei pyörä pääse kallistelemaan itsekseen. Tuen voi vaikka pultata kärryn pohjaan kiinni niin mopon saa nykästyä siitä pois helposti.

Kuvaa ei tähän hätään löydy...

Muutamilla kavereilla olen nähnyt käyttävän kippilavan kanssa tälläista Condor
Tai vastaava: Bike grab
Tuollaiseen kun tyrkkää, niin saa rauhassa kiinnitellä ja muutama liina riittää.
Oman pyörän kuskaamiseen ym. tein tuollaisen Condorin sivuilla olevan ja hyvin toimii, tälläkin hetkellä kärryssä kiinni, koska kysyntää tuntuu olevan. Aineisiin ei paljon euroja kulu, muutama tunti meni tehdessä. Voin suosittelen tuon mallista härpäkettä
thumbs-up.gif

Itse olen tehnyt kärryn lattialle kakkosnelosesta sellaisen "spoorin" josta pyörä ei pääse liikkumaan mihinkään suuntaan. Se on siis sellainen kärryn laitoihin joka sivulta tukeva levy, jonka jaksaa vielä yksinkin kyytiin nostaa. Kaksi liinaa stongasta alas etuviistoon vedettynä riittää pitämään härvelin pystyssä.

Kuvaa ei ikävä kyllä ole, enkä välttämättä timpurin taitoja (taidottomuutta) muille halua esitelläkään.

Mä kans tein kakkoskakkosesta sellasen spoorin mihin eturengas mahtuu just. Lisäksi poikittan eturenkaan eteen kakkos kakkonen joka estää pyörän menemästä liian eteen et saa kuomun kiinni. Nii ja eturankaan takapuolella on lauta tukemassa ettei toi "spoori" leviä.
En tää saako selvää mut toi hökötys näyttää siis ylhäältäpäin risuitaita merkiltä, siis tältä #

Sit vaan liina edestä kahvojen kautta kiertäen ja takaa molemmista jalkatapeista omilla liinoilla kiinni. Nykyisin kylläkin joudun takarunggosta laittamaan kun menin ottamaan takajalkatapit kiinni.

Noi oikeet kahvaliinat vois kyl melkeen hankkia...

Mä kans tein kakkoskakkosesta sellasen spoorin mihin eturengas mahtuu just. Lisäksi poikittan eturenkaan eteen kakkos kakkonen joka estää pyörän menemästä liian eteen et saa kuomun kiinni. Nii ja eturankaan takapuolella on lauta tukemassa ettei toi "spoori" leviä.
En tää saako selvää mut toi hökötys näyttää siis ylhäältäpäin risuitaita merkiltä, siis tältä #

Sit vaan liina edestä kahvojen kautta kiertäen ja takaa molemmista jalkatapeista omilla liinoilla kiinni. Nykyisin kylläkin joudun takarunggosta laittamaan kun menin ottamaan takajalkatapit kiinni.

Noi oikeet kahvaliinat vois kyl melkeen hankkia...
Sama himmeli, mutta alla kakkoskutosta ja peruslankkujen päädyissä kakkosnelosjäykisteet, ja sit "spoori" kakkoskakkosista. Vähän ehkä liian massiivinen ja painava, mutta luotettava.

-hh-

Back