• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Penkitys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jakez
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aika kalliiksi tulee se paperiläpyskä jossa lukee sun mopossa on peräti 50hv!
bowdown.gif
?
033102ass_1_prv.gif
penkityksestä repivät kovia katteita jo muutenkin + sit vielä uus takanakki??
crazy.gif

Mutta mikäs siinä jos on ylimääräistä rahaa....
Mikä ihmeen "uus takanakki"?? ei pysty ymmärtämään!! Mikä rengas sulla on alla?? Ottaisin tiedon mielelläni vastaan, etten vahingossakaan osta niin paskaa rengasta, mikä kuluu loppuun penkityksessä!!??
siis,minä en ole penkittänyt enkä sulattanut omaa takarengastani (jos haluat merkin kuitenkin tietää niin se on bridgestone bt 020 R ja 180:nen)ja kestänyt jo 4tkm kulumatta juuri ollenkaan. se on tämän topicin aloittaja joka puhu renkaiden sulamisesta,kannattaa lukea vähän tarkemmin...
wink.gif
minä vaan hämmästelin että sen lisäksi että saa maksaa satoja euroja jostain vitun säätelystä, joutuisi vielä uuden renkaankin siihen ostamaan ja kaikki tämä 2-hv:n lisäyksen vuoksi
omg.gif
tulipa tässä nyt sitten tämäkin mielee,että eipä kauaa aikaa niin ei paljoa noita penkkejä tunnettu normaali motoristien keskuudessa,ennen vaihdettiin mopoon mökäpönttö kiinni ja ajettiin,eikä ne vermeet kyllä hajonneet miksi nyt sitten hajoisivat?? ei se tekniikka ole niin dramaattisesti muuttunut,sama periaate männät jauhaa ja bensaa menee.....

tulipa tässä nyt sitten tämäkin mielee,että eipä kauaa aikaa niin ei paljoa noita penkkejä tunnettu normaali motoristien keskuudessa,ennen vaihdettiin mopoon mökäpönttö kiinni ja ajettiin,eikä ne vermeet kyllä hajonneet miksi nyt sitten hajoisivat?? ei se tekniikka ole niin dramaattisesti muuttunut,sama periaate männät jauhaa ja bensaa menee.....
Taisi silloin ennen olla päästörajat vähän löysempiä kuin nykyisin, jolloin mopot oli tehtaalta tullessaan rikkaammalla kuin nykyään, eli ei mennyt vielä liian laihalle mökäputkella.

minä vaan hämmästelin että sen lisäksi että saa maksaa satoja euroja jostain vitun säätelystä, joutuisi vielä uuden renkaankin siihen ostamaan ja kaikki tämä 2-hv:n lisäyksen vuoksi
omg.gif
Et ole tainnut ihan tajuta penkityksen pointtia, jos luulet että niitä kahden hepan takia säädetään. Idea on saada koko kierrosalue vetäväksi ja toimivaksi, löytämällä oikeat seossuhteet. Tietty sitten kisapyöriin yms, haetaan vähän muutakin, mutta perusmopoilijan näkökulmasta suurin hyöty lienee tuo.

Et tainu ymmärtää sinäkään tota mun pointtia,tarkoitin hintoja jota revitään säätämisestä.. aika kalliiksi tulee se tasainen kierrosalue.
Mutta joo,persaukinen on tarkka rahoistaan. kiitos ja näkemiin!
PS: joko krapula hellittää?

Et tainu ymmärtää sinäkään tota mun pointtia,tarkoitin hintoja jota revitään säätämisestä.. aika kalliiksi tulee se tasainen kierrosalue.
Nojuu, mut eihän sitä putkea ole pakko vaihtaa, jos ei halua sitä säädättää. Ei ne säädättämishinnat musta kauheita ole, tokihan jokainen haluaa palkan tekemästään työstä suhteessa käytettyyn aikaan.
smile_org.gif
Nimim. orkkikset kelpaa ihan ok. Ja kiitos kysymästä, hellittää kyllä. ;)

Esim. 500 euroa vaimentimeen ja tuloksena vähän lisää ääntä. Jos siihen vielä 200-300 egee laittaa lisää ja saa äänen lisäksi jotakin muuta hyvää, niin kyllä se mun mielestä kannattaa. Tosin ei ole vielä omakohtaista kokemusta.

Sähän voit ostaa oman penkin ja ruveta säätämään 10€/tunti..
Kyllä mä ainakin ajan mielummin sellaisella pyörällä,jossa on tasainen käyrä,eikä tarvii miettiä käyköhän liian rikkaalla tai laihalla..

Siitä lähdetään että pitää maksaa ainakin 100e/hv
biggrin.gif
biggrin.gif
mitä enemmän maksaa,sitä enemmän on onnistunut viritys
wink.gif

Aika kalliiksi tulee se paperiläpyskä jossa lukee sun mopossa on peräti 50hv!
bowdown.gif
?
033102ass_1_prv.gif
penkityksestä repivät kovia katteita jo muutenkin + sit vielä uus takanakki??
crazy.gif

Mutta mikäs siinä jos on ylimääräistä rahaa....
Mikä ihmeen "uus takanakki"?? ei pysty ymmärtämään!! Mikä rengas sulla on alla?? Ottaisin tiedon mielelläni vastaan, etten vahingossakaan osta niin paskaa rengasta, mikä kuluu loppuun penkityksessä!!??
siis,minä en ole penkittänyt enkä sulattanut omaa takarengastani (jos haluat merkin kuitenkin tietää niin se on bridgestone bt 020 R ja 180:nen)ja kestänyt jo 4tkm kulumatta juuri ollenkaan. se on tämän topicin aloittaja joka puhu renkaiden sulamisesta,kannattaa lukea vähän tarkemmin...
wink.gif
omg.gif
jeps!!
062802moto_prv.gif

Sähän voit ostaa oman penkin ja ruveta säätämään 10€/tunti..
Kyllä mä ainakin ajan mielummin sellaisella pyörällä,jossa on tasainen käyrä,eikä tarvii miettiä käyköhän liian rikkaalla tai laihalla..
Kiitti vinkistä,mutta en viitsi viedä sun yritysideaa...

Mopo penkitettiin, siis säädettiin jarrupenkin avulla kun tuntui, ettei kaikki kaakit ollut kotosalla pienillä kierroksilla. Huipputeho ei noussut yhtään tai joku alle heppa, mutta neljäntonnin kohdalle tuli 14heppaa lisää. Viiteentonniin n. 5.

Tulos -> ihan kuin eri pyörä pienillä kierroksilla..

Joten kannatti. Paras viritys jarrujen laiton lisäksi.

edit: niin joo, ei ne diapallot kulunut, tai en huomannut ainakaan....

Jake

No niin. Nyt on KX-Centeristä penkki varattu. Katotaan parin viikon päästä saiko rahoille vastinetta. PC:tä en hanki, vaan suitsan omaa boksia säädetään. Väittivät, että PC:llä tulis kyllä parempi, mutta muuttuu se kuulemma omaa boksiakin säätämällä. Niin ja huomenna ekaan huoltoon ja vaimennin vaihtoon.

"Aavistuksen" vanha ketju, mutta asia sopinee tähän jotenkin. Flashasin yhden K7-K8 1000 Gixxun ecun ja kyseinen mopo oli edellisen omistajan aikana säädätetty kokoputkiston asennuksen jälkeen. Eräässä täälläkin kehutussa paikassa. En tiedä paljonko kyseinen operaatio aikoinaan maksoi, mutta lopputulos menee jo kusetuksen puolelle :grin:

Linkit kuviin
https://www.dropbox.com/s/22ojvtr0f8zg45k/Sieppaa2.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/re11x3reuu1oe93/Sieppaa3.JPG?dl=0

Eli alipainekarttaan ainoat muutokset on moottorijarrualueelle ja tehokarttaan on laitettu karkeasti 30-40% lisää bensaa 30-100% kaasunasennoille. Keskialueelle, mikä on vakionakin laihalla ei ole tehty mitään muutoksia. :p
Lisäksi on poistettu sylinterikohtaiset erot kartoista. Eli kaikin puolin tehty viimeisen päälle. :thumbup:
Mulla on omassa periaatteessa sama kone, mutta huomattavasti enemmän viritetty ja siinä on maksimissaan 14% lisää syöttöä täyskaasulla.

Niin kauan kun asiakkaita on tarpeeksi niin voidaan hommat juostenkusta ja kusettaa. ns rahat pois ja happoa silmille. Nimi vaan esiin :crash:

Pitäisi lukea muutama muukin ecu niin saisi kattavamman otoksen kyseisestä putiikista. Mutta ei tollaista pasketta ihan vahingossa saa aikaiseksi. :)

-JuhaK- sanoi:
Pitäisi lukea muutama muukin ecu niin saisi kattavamman otoksen kyseisestä putiikista. Mutta ei tollaista pasketta ihan vahingossa saa aikaiseksi. :)

Melkein jää kaivelemaan, että mikä pulju on kyseessä, mutta ymmärrän kyllä ettet sitä julkisesti kerro.
Ite parissa paikkaa säädättäny ja molemmissa päässy näkemään alku- ja lopputilanteen karttojen osalta. Viime kerralla tais mennä toista tuntia aikaa kun säätäjä selitti mulle ECU:n saloja auki

Nitrous sanoi:
Melkein jää kaivelemaan, että mikä pulju on kyseessä, mutta ymmärrän kyllä ettet sitä julkisesti kerro.
Ite parissa paikkaa säädättäny ja molemmissa päässy näkemään alku- ja lopputilanteen karttojen osalta. Viime kerralla tais mennä toista tuntia aikaa kun säätäjä selitti mulle ECU:n saloja auki

Löytyy tästä ketjusta :) http://www.moottoripyora.org/keskus...honmittaus-amp-säätöpaikat-Oulussa-ja-lähellä

Vuonna 2012 tehty toi kyseinen "säätö" niin paha sanoa miten nykyään hoituu, mutta kehuttu on tuohonkin aikaan.

Back