skuikka sanoi:Teetin tuossa joku aika sitten yhden isomman homman TiCaBolla. Hyvää jälkeä, aivan varmasti käytän jatkossakin.
Miten arvioisit heidän työnsä hinnan suhteessa laatuun?
Btw....kiitoksia vinkeistä, otan mielelläni vastaan lisää
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
skuikka sanoi:Teetin tuossa joku aika sitten yhden isomman homman TiCaBolla. Hyvää jälkeä, aivan varmasti käytän jatkossakin.
TuppervaariNG sanoi:Topsellerie vaikutti asialliselta.
Laitoin viestiä surkealla Ranskallani erääseen toiseen vastaavaan Lyonin kupeessa toimivaan puljuun Sellerie Briant, toivomuksena voisimmeko asioida englanniksi....eipä kuulunut vastausta
Mitähän tuohon sanoisi. Edellinen paja joka saman homman teki, teki sen helvetisti halvemmalla, vaan olisimme säästäneet jos ei olisi tarvinnut kahta kertaa teettää. En hauku aiempaa firmaa nimeltä koska sitä ei ole enää olemassa.TuppervaariNG sanoi:Miten arvioisit heidän työnsä hinnan suhteessa laatuun?
Btw....kiitoksia vinkeistä, otan mielelläni vastaan lisää
Täsmälleen samat kokemukset täälläkin!skuikka sanoi:Mitähän tuohon sanoisi. Edellinen paja joka saman homman teki, teki sen helvetisti halvemmalla, vaan olisimme säästäneet jos ei olisi tarvinnut kahta kertaa teettää. En hauku aiempaa firmaa nimeltä koska sitä ei ole enää olemassa.
lario sanoi:Kyllä suomessa menee tosi hyvin, jos rätkän satula pitää lähettää ranskaan saakka verhoiltavaksi...
Patukka sanoi:Topsellerien kanssa viestittelyni on aina tapahtunut englanniksi ja heidän viestinsä minulle päin ovat aina olleet englantia, pyytämättä. Olen tullut siihen käsitykseen että Skandinavian suuntaan heidän työkielensä on englanti.
Ranskassa on kyllä melkoisen paljon sellaista ajatusta, etenkin pienemmissä yrityksissä, että ainoa kieli jota voidaan käyttää on ranska. Lienee jonkinlaista nationalismia joka ei kylläkään edistä kaupankäyntiä.... Mutta ehkä he uskovat heillä olevan siihen varaa. Vähän kuin suomalaisilla satulantekijöilläkin on jättämällä vastaamatta työpyyntöön..
TuppervaariNG sanoi:Millaisia toimitusaikoja Topsellierillä on ollut?
Tää oli oikeestaan arvokas vinkkijotain mitä käytännössä olin hakemassa . Kiitoksia
![]()
Sorry snadi OT, mutta mikä oli se "arvokas vinkki? Sekö että Topsellerie saattaa joskus asioida englanniksi vai sekö että franskikset keskimäärin ovat kielitaidottomia mulkkuja?TuppervaariNG sanoi:Millaisia toimitusaikoja Topsellierillä on ollut?
Tää oli oikeestaan arvokas vinkkijotain mitä käytännössä olin hakemassa . Kiitoksia
![]()
juky2200 sanoi:Mun mielestäni liikkeiden vastaamattomuus ei ole se ongelma vaan se, että liikkeissä käy erilaisia taivaanrannan maalareita kyselemässä tai vielä enemmän näitä puhelimella/sähköpostilla kysyjiä, joilla ei ole aikomustakaan tai rahoja teettämiseen.
Usein näissä liikkeissä on vain yksi henkilö joka elättää itsensä töillä. Tuo kaikki vastaaminen erilaisiin kysymyksiin kuluttaa työaikaa alalla, jolla tuntihinnat eivät ole autokorjaamon tuntihintoja vaan lähempänä siistijän ammattia.
Jos viet penkin pohjan liikkeeseen ja sanot, että millä hinnalla aletaan tähän tekemään pehmusteet sekä päällinen ja mulla olisi tällaisia ideoita toteuttamiseen. Väitän, että asiakas saa palvelua.
En ole alalla töissä, mutta kunnioitan näitä ammattilaisia. Itse olen sen verran persaukinen, että olen teettänyt yhden penkin ja olin siihen erittäin tyytyväinen ja nykyään muotoilen pehmusteet itse ja teetän pelkän päällisen. Meinaa vain tulla ergonomialtaan aika outoja penkkejä itse tehden..
Väitän myös, että Suomesta löytyy lukuisia aivan maailma luokan käsityöammattilaisia penkkien tekoon ja ainahan voi itse tilata materiaalit kun käy ensin juttelemassa ammattilaisen kanssa millainen langan paksuus yms on hyviä..
Patukka sanoi:Kun nämä "ammattilaiset" vielä osaisivat tehdä tai teettää kunnolliset kotisivut malleineen ja hintoineen. Kuten esim. Topsellerie ja moni muukin euroopassa on tehnyt, ei tarvitse vastailla turhiin kyselyihin kun asiakas saa kaiken tarpellisen selville netistä jos vain on lukutaitoa. Kun tämä on tehty kunnolla voikin keskittyä niiden netin kautta tulleiden tilausten toteuttamiseen.
Suomessa ei, vieläkään, ole ymmärretty - muutamaa poikkeusta lukuunottamatta - että kotisivujen on oltava muutakin kuin "hei, me tehdään ja myydään kaikenlaista kivaa, mutta ei kerrota mitä ja millä hinnalla jos et soita tai tule käymään". Kuten esimerkiksi tähänkin säikeeseen linkitetty https://jaakoppis.wordpress.com/ jonka informaatioarvo on mahdolliselle ostajalle käytännössä nolla.
Ainakaan minä en sen enempää soittele kuin lähde käymäänkään jos kotisivujen antama tieto ei ole kaikilta osin riittävää. Tämä on johtanut siihen että eipä juuri tarvitse suomalaisten liikkeiden kanssa asioida. Mikä on sinänsä sääli mutta minkäs teet.
J-PS sanoi:Sorry snadi OT, mutta mikä oli se "arvokas vinkki? Sekö että Topsellerie saattaa joskus asioida englanniksi vai sekö että franskikset keskimäärin ovat kielitaidottomia mulkkuja?
-jp-
Jokier sanoi:Tuosta olen kanssasi kyllä täysin samaa mieltä että kotisivuihin yritysten tulisi panostaa.
Patukka sanoi:Ainakaan minä en sen enempää soittele kuin lähde käymäänkään jos kotisivujen antama tieto ei ole kaikilta osin riittävää. Tämä on johtanut siihen että eipä juuri tarvitse suomalaisten liikkeiden kanssa asioida. Mikä on sinänsä sääli mutta minkäs teet.
juky2200 sanoi:Mun mielestäni liikkeiden vastaamattomuus ei ole se ongelma vaan se, että liikkeissä käy erilaisia taivaanrannan maalareita kyselemässä tai vielä enemmän näitä puhelimella/sähköpostilla kysyjiä, joilla ei ole aikomustakaan tai rahoja teettämiseen.
Usein näissä liikkeissä on vain yksi henkilö joka elättää itsensä töillä. Tuo kaikki vastaaminen erilaisiin kysymyksiin kuluttaa työaikaa alalla, jolla tuntihinnat eivät ole autokorjaamon tuntihintoja vaan lähempänä siistijän ammattia.