• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Penalttia?

Vuosien mittaan olen tullut siihen tulokseen, että osa (meistä) motoristeista on ylimielistä sakkia. Asenne on, että mitään rajoituksia ei tarvitse motoristin noudattaa, vaan ne on tarkoitettu muiden noudatettavaksi.Toivotaan, että kaaharit jää kiinni, olipa sitten kulkuneuvona moottoripyörä tai auto. Jos itse kaahaan ja jään kiinni, niin se on minulle ihan oikein.

Vuosien mittaan olen tullut siihen tulokseen, että osa (meistä) motoristeista on ylimielistä sakkia. Asenne on, että mitään rajoituksia ei tarvitse motoristin noudattaa, vaan ne on tarkoitettu muiden noudatettavaksi.Toivotaan, että kaaharit jää kiinni, olipa sitten kulkuneuvona moottoripyörä tai auto. Jos itse kaahaan ja jään kiinni, niin se on minulle ihan oikein.
Kas, näin heiluu hattu ja hattu heiluu näin. Ja näin heiluu hattu ja hattu heiluu näin.

On meillä kivä täti ,tuo kukkahattu täti....
biggrin.gif

kyllä se on vaa parempi ottaa iisisti vielä tässä vaiheessa jotta sitä iloa riittäis myöhäsemmällekkin ajalle. kerran riitti se kortin menetys/sakot, sen jälkeen oikeesti loppu kaahailut
tounge.gif
ilman korttia ei kuitenkaan tunnu pärjäävän päivääkään.
Voi, voi, ilman ajokorttia pärjää aivan hyvin, eikä se ajotaito katoa mihinkään. Muistelen, että kaveri ajoi aikoinaan runsaan 5 viikon ajokiellon aikana vajaa 3.000 km prätkällä ja runsaat 1.000 km autolla. Ajoi omalla autolla hakemaan kortin poliisipäälliköltä ja jätti auton kulman taakse. Kaveri jutteli, että kun poliisipäällikkö saarnasi korttia palauttaessaan tärkeänä ylinopeuksista, niin kaverilla oli vaikeuksia pitää pokeria, sillä tilanne nauratti niin mahdottomasti. Saatuaan kortin takaisin kaverin piti matkalla kotiin lähettää reilummin autolla kun hän sattuu ajamaan sellaisella nopealla baijerilaisella.
Ennen olin lukevinani että" minä itse" muotoa käytettiin paljon enemmän ja nykyään" joku tuttu".Johtuukohan muutos syystä että porukka saattaa joutua vastaamaan puheistaan.

Oikein päätelty
062802jumpie_prv.gif
. Itsekin kuulun osittain siihen ylimielisten ryhmään. Tietenkin kaikki lait koskevat minuakin niinkuin muitakin. Joskus vaan en siitä välitä. Ohittelua sulkuviivan yli, joskus päin punaisia ym. mutta aina tilanteen mukaan ja turvallisesti. En ymmärrä miksi niistä mahdollisista sakoista ollaan yleensä niin helvetin katkeria vai pitäiskö kaikki aina saada ilmaiseksi. Asioista vaan joutuu maksamaan. Ylinopeus maksaa sen verran ja STOP merkin noudattaminen toisen verran. Kaikki on hinnoiteltu. Eihän kukaan kait kaupastakaan lähde maksamatta.

Kas, näin heiluu hattu ja hattu heiluu näin. Ja näin heiluu hattu ja hattu heiluu näin.

On meillä kivä täti ,tuo kukkahattu täti....
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
Phahhah..

sanoi:
Vuosien mittaan olen tullut siihen tulokseen, että osa (meistä) motoristeista on ylimielistä sakkia.
No? Mitähän sitten jos on ylimielinen? Ole vaan rauhassa alimielinen ja anna jonkun toisen olla ylimielinen jos hän niin haluaa.

Jos itse kaahaan ja jään kiinni, niin se on minulle ihan oikein.
Toi ei oo tervettä ajattelua.
nixweiss.gif

Et kai mieti samalla tavalla veitsi kädessä tai kallion jyrkänteellä?
omg.gif

^huumoria...
wink.gif

Kyllä itsekin tulee sulkuviivoja välillä ylitettyä jos joku oikein kiusallaan hidastelee edessä. Ei ohituksen tarvitse olla vaarallinen vaikka sillä kohtaa olisikin sulkuviiva. Laitonta se kylläkin on. Suomen kaltaisessa holhousmaassa tiemaalauksetkin on nykyään aivan älyttömiä ja suunniteltu jollekin micralle.

Tärkeintä on turvallinen ajaminen eikä sääntöjen noudattaminen.
062802moto_prv.gif

Kaveri jutteli, että kun poliisipäällikkö saarnasi korttia palauttaessaan tärkeänä ylinopeuksista, niin kaverilla oli vaikeuksia pitää pokeria, sillä tilanne nauratti niin mahdottomasti..
Ei tainnut "kaverilla" kuitenkaan olla munaa nauraa päin näköä sille poliisipäällikölle silloin, kun sillä oli kaverin kortti vielä hallussa...

Lisätään nyt vielä, että poliisia karkuun ei lähdetä normaalioloissa. Jos motarilla joku mondeo alkaa tekemään vaarallisen näköistä u-käännöstä keskialueen yli, itse saattaisin pelästyä ja hiukan lisätä kaasua ainakin hetkeksi, mutta ei takaa-ajoissa ole mieltä varsinkaan jos rekisteri on paikoillaan.

Kuten todettu antaa sen kiiltokuvan asemalle säilytykseen jos sitä joku niin kipeästi haluaa ja samalla kun vielä tekee ison rahallisen lahjoituksen, niin taas on suorastaan yhteiskunnan hyväntekijä.

Ajellaan järki päässä..

Lisätään nyt vielä, että poliisia karkuun ei lähdetä normaalioloissa. Jos motarilla joku mondeo alkaa tekemään vaarallisen näköistä u-käännöstä keskialueen yli, itse saattaisin pelästyä ja hiukan lisätä kaasua ainakin hetkeksi, mutta ei takaa-ajoissa ole mieltä varsinkaan jos rekisteri on paikoillaan.

Kuten todettu antaa sen kiiltokuvan asemalle säilytykseen jos sitä joku niin kipeästi haluaa ja samalla kun vielä tekee ison rahallisen lahjoituksen, niin taas on suorastaan yhteiskunnan hyväntekijä.

Ajellaan järki päässä..
ei haittaa vaikka näkee rekkarin lueppas vähän juttuja ja tiedät että ku vaan karkuun pääset olet turvassa ku vaan puheet pidät että et itse ajanut
lookaround_orig.gif

Ajellaan järki päässä..
ei haittaa vaikka näkee rekkarin lueppas vähän juttuja ja tiedät että ku vaan karkuun pääset olet turvassa ku vaan puheet pidät että et itse ajanut
lookaround_orig.gif
kokeiltu on joskus. Lopputuloksen tuomarisetä antoi viikon armoa ettei tarttenut mennä uudestaan autokouluun (5 kk ja 3 viikkoa). Se oli nuorelle miehelle pitkä aika kävellä
sad_orig.gif
Ehkä siitä jotakin on opittu
wink.gif

Back