• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Peltipoliisi

Onko moni saanut nopeusvalvontakameran räpsähtämään pärrällä? Just itsellä kävi niin ja olin aika yllättynyt kun muistan televisiosta ohjelman jossa joku "asiantuntija" väitti ettei ottaisi kuvia prätkistä akselivälin perusteella. Eipä tuo varmaan kyllä haittaa elleivät rupea toden teolla etsimään
cool.gif

...mjnaa...kyllä vaan tienvarressa salamoi kun moottori laulaa ja renkaat soi...kun on tarpeeksi rautaa alla...
062802moto_prv.gif

Kotimaassa en ole onnistunut tai sitten olen ajanut rajoitusten mukaan
biggrin.gif
. Saksassa kyllä kerran vilahti salamavalo kesällä.

Siinähän sitä on seriffillä kattelemista, kun komeita pyöriä kuvissä näkyy
cool.gif

Eipä niiden kuvien perusteella muuta voi tehdäkkään
062802jumpie_prv.gif

...joku "asiantuntija" väitti ettei ottaisi kuvia prätkistä akselivälin perusteella...
Asiaan jonkin verran perehtyneenä voin sanoa että tuo on osittain totta. Akselivälillä ei ole mitään tekemista ja nuo toimii vaikka keulii. Ongelmana on pyörän liian vähäinen määrä metallia.

Tiessä induktiosilmukat siinä tiessä ennen tolppaa.
Kun esine ylittää kaksi silmukkaa joiden etäisyys tunnetaan niin ajasta voidaan laskea nopeus.

Täytyy myöntää että olen lähes aina koittanu saada valokuvaa, mutta ei ne hemmetti välähdä. Joko kamera ei ole paikalla tai sitten on liian ruma kohde
tounge.gif

Kertaallen on pärrälle välähtänyt. Espoon R.M. Heinolle olin menossa koeajopäiville, kun juuri ennen sitä Niippeerintien risteysta tolppa muistutti ko. tieosuuden oikeasta nopeusrajoituksesta. Sillonen mopo siis sisälti tarpeeksi patarautaa. Ja aika monesta tolpasta olen oikein yrittämällä yrittänyt saada valoa ulos.

Hanko-Hyvinkää -tiellä on ollut syyskuun tehotarkkailu (= nollatoleranssi) joten siellä on ollut hyvät mahikset päästä kuvaan. Mentiin kaverin kanssa samaa vauhtia, vain minä pääsin kuvaan. Mistä se peltikaveri just mut naiseksi tunnnisti?!?!
tounge.gif

Eipä tuo nyt suurtakaan muutosta systeemiin tarvitse kun tolpat vain sijoitetaan oikein => välähtää molemmin puolin tietä samaan aikaan ja siinähän sitä sitten yrität selventää kukas kumma sitä kuvassa oikein onkaan
lookaround_orig.gif
Ja tulihan tuota jo Englannissakin voimaan pieni lakimuutos, jolla nämä "En mä vaan tiedä kuka toi on." -tapaukset saadaan nippuun 2x pistemenetyksin vrt. siihen että vain tunnustaa tekosensa. Tästä lienee enää vain ajan kysymys kun samaa mallia ruvetaan matkimaan täälläkin
lookaround_orig.gif

Eipä tuo nyt suurtakaan muutosta systeemiin tarvitse kun tolpat vain sijoitetaan oikein => välähtää molemmin puolin tietä samaan aikaan ja siinähän sitä sitten yrität selventää kukas kumma sitä kuvassa oikein onkaan
Ei se noin toimi vaan saman pöntön pitää ottaa toinen kuva takaa päin. Pienellä viiveellä siis, että kuvattava ehtii kuvaan asti
smile_org.gif

Jos kamerat räpsii molemmilta puolilta tietä, niin a) toinen niistä on ihan hölmöön paikkaan sijoitettuna ja b) siihen ehtii usein joku vastaantuleva tielläliikkuja eteen peittämään rekisterikilven.

Mittaako ne kamerat moottoripyörille "oikean" ajonopeuden? Ainakin nuo nopeuden näyttötaulut valehtelee päin naamaa kun niitten ohi ajaa mp:llä.
Vai olenko ihan väärässä?

Ja oottakaas ku tulee tienvarsiin sellaset kamerat, jotka kuvaa eestä ja takaa..
bawling.gif

Mittaako ne kamerat moottoripyörille "oikean" ajonopeuden? Ainakin nuo nopeuden näyttötaulut valehtelee päin naamaa kun niitten ohi ajaa mp:llä.

Ja oottakaas ku tulee tienvarsiin sellaset kamerat, jotka kuvaa eestä ja takaa..
bawling.gif
Mites paljon nuo taulut heittää? Oman VF:n mittari näyttää taulun mukaan n. 13km liikaa satasen vauhdissa ja satasen alueella kun ajaa 120km/h mittarinopeutta pysyy muun liikenteen mukana
062802moto_prv.gif
eli vissiin aika lähellä todellista?

bawling.gif
Jos ne taulut jotakin mopolle näyttävät,(uudemmat yleensä antavat lukeman), niin kyllä se ero mittarinopeuden ja taulun näytön välillä johtuu mopon mittarista, yleensä näyttävät heittävän 5 - 10 km ylöspäin. No eipähän tule niin helposti sakkoja ja on hyvä mieli kun kulkee lujaa
biggrin.gif
blush.gif

bawling.gif
Jos ne taulut jotakin mopolle näyttävät,(uudemmat yleensä antavat lukeman), niin kyllä se ero mittarinopeuden ja taulun näytön välillä johtuu mopon mittarista, yleensä näyttävät heittävän 5 - 10 km ylöspäin. No eipähän tule niin helposti sakkoja ja on hyvä mieli kun kulkee lujaa
biggrin.gif
blush.gif
Tähän lisäyksenä, itse kesällä vertailin taulujen näyttöä gps:n nopeusnäyttöön ja toinen taulu näytti samaa lukemaa gps:n kanssa, toinen näytti muistaakseni 8 tai 9km/h pienempää lukemma kuin gepsu.
nixweiss.gif

Back