• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Peltipoliisi valvoo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MattiR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Älkää turhaan kiroilko kameravalvontaa. Sillä on tiettyjä hyviä puolia, jota voi jo nytkin hyödyntää. En rupea asiaa enempää selostamaan, sillä näillä foorumeilla jatkuvasti päivystävälle virkavallalle ei kannata kaikkia asioita huudella.
thefinger_red.gif
Ei sitten mitään arvailuja tähän, koska poliisin silmät valvovat meitä koko ajan.
peepwall.gif

... Ensinnäkin, mikä on se raja, missä kamera ottaa kuvan? ...

...rekat sun muut voivat päästellä huoletta satasen alueella parin kympin ylinopeutta, kamerahan ottaa kuvan vain jos vauhtia on yli sata...
Tämähän ei ole minkään sortin onkelma niille, jotka muutenkaan
eivät aja ylinopeutta. Täysin yhden tekevää missä ne tolpat
ovat tai minkä värisiä ... semanttinen onkelma.

Tää rekkajuttu minuakin huolettaa. Suomessa kaatuupi rekka n. 200
kertaa vuodessa eli yli joka toinen päivä. Iso osa niistä
"ammattilaisista" tietää ajavansa panssarivaunussa ja asenne on
sen mukainen. Aikataulut kusee, tyttöystävä oottaa ja äitee on
ruoantähteitä lämmittämässä, joten kiiru on aina. Konginkangas
..Laukaa .. hyötyliikennettä nääs .. äänes kuulen kaukaa...
Tänään Turuus ja huomenna Milanossa ja sitten Perliinissä ja
vain Suomessa joutuu ajamaan "hiljaa". Se syö miestä.

Sorry .. tuli vähän liioiteltua .. mutta tunnen yhden tommosen(kin).
omg.gif

Voisko joku niin kovin noita kameroita vastustava hieman kertoa, että miksi ?

Pakkoko sitä on ylinopeutta ajaa ?

Ja jos vielä on välillä kovempi nopeus, niin onko pakko olla niin tyhmä että ajaa sitä kamera osuuksilla ?

Terveisin yksi joka ei todellakaan ymmärrä tätä älytöntä purnausta, joka lähes aina esiintyy tällä foorumilla kun puhutaan normaalista liikennekäyttäytymisestä.
Taitaa olla niin, että olipa rajoitukset mitä tahansa, vaikka 10-20 korkeamat, niin silti ne olisivat liian alhaiset. Siis näiden valvonnan vastustajien mielestä.
Minä ainakin uskon valvonnan liisäävän liikenneturvallisuutta.

Terveisin toinen joka ei myöskään ymmärrä tätä älytöntä purnausta.

Pelimies selviää hyvällä selityksellä.
biggrin.gif

Mies oli ostanut itselleen kevään kunniaksi uuden moottoripyörän ja päätti lähteä kesäillan jo muuttuessa aamuksi aivan tyhjälle Tarvon moottoritielle kokeilemaan, miten uusi mopo kulkee. Kääntyessään Huopalahdentieltä Tarvontielle antoi hän kaasun painua pohjaan. Akseli Gallen-Kallelan museon kohdalla hän sai jo nelosen silmään, ja vauhti nousi 220 kilometriin tunnissa. Kehä I:n sillan ohitettuaan hän tuli Kauniaisten liittymään ja näki yhtäkkiä takanaan valkoisen auton, jonka katolla paloi sininen valo. Mies mietti mitä tehdä ja painoi kaasun pohjaan. Mittari nousi taas 220:een, mutta kun valkoinen auto tuntui edelleen pysyvän perässä, mies päätti ohjata rauhallisesti tien sivuun. Poliisiauto pysähtyi perään, ja siitä nousi yksinäinen poliisi. Mies piti kädet tiiviisti ohjaustangossa. Poliisi tuli auton viereen ja pyysi miestä puhaltamaan. Mies puhalsi, ja poliisi totesi:
- Ei ole tainnut tulla juotua mitään?
- Ei tietenkään, koska olen ajelulla, vastasi mies.
- Kuule, olen itse kotimatkalla ja minulla olisi kiire vaimoni viereen. Annan sinulle yhden mahdollisuuden. Jos keksit hyvän ja ennenkuulemattomani selityksen kovaan vauhtiisi, niin lähdetään tästä molemmat kotiin. Muuten minun on kirjoitettava syytemääräys, ja tuollaisesta vauhdista et kyllä pelkillä sakoilla selviä.
Mies katsoi ensin polviinsa ja sitten vilpittömän näköisenä poliisia silmiin:
- Ostin tämän mopon juuri äskettäin siitä syystä, että elämääni kohtasi vastikään melkoinen järkytys, vaimoni jätti minut kaksi viikkoa sitten ja lähti erään poliisin matkaan. Kun näin sinisen valon takanani, olin aivan varma, että se poliisi aikoo palauttaa hänet.
wink.gif

Mussuti mussuti.

Suurin osa meistä jossakin elämänsä vaiheessa ymmärtää sen faktan, että loppujen lopuksi (useimmat) säännöt ja rajoitukset on tehty meidän itsemme suojelemiseksi. Ja säännöt joiden noudattamista ei millään tavalla valvota, ovat täysin turhia sääntöjä. Niin itsekeskeinen on ihmislapsi.

Säännöt taas pitää tietenkin olla kaikille samat, joten on selvä, että meistä ne, jotka tietävät olevansa keskimääräistä huomattavasti parempia kuskeja, niin mopon kuin autonkin puikossa, kokevat nämä keskivertoihmisen ja vähän heikommankin taidoille mitoitetut rajoitukset liian alhaisiksi. Sen kanssa pitää vaan tottua elämään.

Minun puolesta sellaiset kuskit, jotka kuvittelevat olevansa liikennesääntöjen yläpuolella ja muutenkin pitävät elämäntehtävänään niiden jatkuvan rikkomisen, joutavatkin pois liikenteestä vaarantamasta yhteisiin sääntöihin sopeutuvampia yksilöitä.

Saa vetää herneitä hengityselimiin ihan niin paljon kuin sinne mahtuu, ei haittaa minua.

Pasi
cool.gif

Älkää turhaan kiroilko kameravalvontaa. Sillä on tiettyjä hyviä puolia, jota voi jo nytkin hyödyntää. En rupea asiaa enempää selostamaan, sillä näillä foorumeilla jatkuvasti päivystävälle virkavallalle ei kannata kaikkia asioita huudella.
thefinger_red.gif
 Ei sitten mitään arvailuja tähän, koska poliisin silmät valvovat meitä koko ajan.
peepwall.gif
Voi jeesus
biggrin.gif
Ei ole elämä helppoa kun vainotaan koko ajan.

thefinger_red.gif
peepwall.gif
Voi jeesus  
biggrin.gif
Joo, ja aattele jos alkaa tapahtua ku soneralla ja astuu viela supo peliin mukaan...vai jokohan on...

Rekat ajaa kahtasataa, vaikka rajoitin pätkäisee vauhdin 89:ssä, poliisi kyttää viattomia tielläliikkujia kohta jo kännyköitten välityksellä, vakoilusateelliittia nähty raahattavan poliisivarikon suuntaan, kamalaa! Keulittaisko välillä?

thefinger_red.gif
peepwall.gif
Voi jeesus
biggrin.gif
Joo, ja aattele jos alkaa tapahtua ku soneralla ja astuu viela supo peliin mukaan...vai jokohan on...
Todella nopeasti se virkavalta vastailee tämänkin foorumin viesteihin.
wink.gif

Mussuti mussuti.

Suurin osa meistä jossakin elämänsä vaiheessa ymmärtää sen faktan, että loppujen lopuksi (useimmat) säännöt ja rajoitukset on tehty meidän itsemme suojelemiseksi. Ja säännöt joiden noudattamista ei millään tavalla valvota, ovat täysin turhia sääntöjä. Niin itsekeskeinen on ihmislapsi.

Säännöt taas pitää tietenkin olla kaikille samat, joten on selvä, että meistä ne, jotka tietävät olevansa keskimääräistä huomattavasti parempia kuskeja, niin mopon kuin autonkin puikossa, kokevat nämä keskivertoihmisen ja vähän heikommankin taidoille mitoitetut rajoitukset liian alhaisiksi. Sen kanssa pitää vaan tottua elämään.

Minun puolesta sellaiset kuskit, jotka kuvittelevat olevansa liikennesääntöjen yläpuolella ja muutenkin pitävät elämäntehtävänään niiden jatkuvan rikkomisen, joutavatkin pois liikenteestä vaarantamasta yhteisiin sääntöihin sopeutuvampia yksilöitä.

Saa vetää herneitä hengityselimiin ihan niin paljon kuin sinne mahtuu, ei haittaa minua.

Pasi
cool.gif
just joo.laitetaan vielä mikrosirut niskaan valvomaan ettei kukaan ajattele mitään laitonta.
033102ass_1_prv.gif

just joo.laitetaan vielä mikrosirut niskaan valvomaan ettei kukaan ajattele mitään laitonta.  
033102ass_1_prv.gif
Ei tarvia. EU:lta on tulossa tirektiivi, joka pakottaa kaikki kakka-ajattelijat ilmiantamaan itsensä kolmen päivän sisällä kakka-ajatuksen alkamishetkestä. Suosittelisin, että tämä kolme päivää käytetään kaahailuun yleisen liikenteen seassa, koska kakka-ajatusilmiannon jälkeen tapahtuva lobotomia vie kyvyt moiseen.

Back