• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

pelkäätkö ajokauden aloitusta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sarkees
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei muuten, mutta vasemman jalan isovarpaan kynnen alla on varoittava kutina siitä, että parin viikon sisällä aloituksesta tapahtuu autoilijan aiheuttama pipi...

Ne yllättävät jäätävät sateet noin keväällä pistää vituttamaan myös...

Mä olen niin vanha akka jo, et kokemus tuo varmuutta
biggrin.gif

... siis ei pelota, eikä jännitä
tounge.gif

Ei pelota, mutta hiukan jäntskättää
smile_org.gif
Kuten aina ajamaan lähtiessä. Kortti tosin ihan tuore, kun viimekesänä sen vasta sain, ja kilsojakin takan vaivaiset muutama tuhat. Ihan tervettä olla vähän varuillaa näillä taidoilla  
thumbs-up.gif

Ilmoittauduin juuri toukokuuksi Ahveniston EAK1:lle, keväällä siis radalle treenailemaan, ja nyt vasta jäntskättääkin  
062802moto_prv.gif

Ei pelota, vaikka vaihtukin mopo isompaan noin talven kynnyksellä (joulukuussa) mopo tulee alkuviikosta huollosta ja sit mennään oli lunta tai ei..

Ainoastaan vääjäämättä edessä olevat eturauhasvaivat ja tien tukkona olemisesta saatavat sakot pelottavat
blush.gif

ja pelottaako että tuntuma on vähän ruosteessa
Ei huolestuta pyöränhallinnnan unohtaminen (varmaan kun minulla ei sitä tuntumaa koskaan ole ollut ruostumiseen asti). Minulle suurin "pelon" aihe kevään ensiajeluilla on ei-niinkään-yllättäen alati puusilmäisemmät autoilijat. Istutaan siinä prkeleeen nelivetoisessa grankullatraktorissa panssaripellit suojana eikä sisäistetä sitä että mekaanisesti heikompia alkaa ilmestyä liikenteeseen noihin aikoihin. Ja jos sisäistetään niin ei välitetä.

Jos oikeasti huomasin liikenteessä pelkääväni, niin toteaisin että taitaisi olla aika myydä se skootteri ja vaan pysyä visusti kotona tottelemassa Suvi Lindeniä, sisäministeriötä sekä supoa. Siitä se elämisen arvoinen elämä sitten nopeasti muuttuisikin niin tylsäksi että millään olisi enää mitään väliä, toivonkin että en koskaan sitä päivää näe.

/MarcusB

Pelkääminen ei ole ehkä oikea sana, mutta terve varovaisuus. Itse ajelen aika paljon myös talvella. Mitä vanhemmaksi tulen sitä tärkeämmäksi koen talven ajelut. Pysyy ajotuntuma koko vuoden, eikä kevät siinä mielessä yllätä. Tietysti tiellä liikkuu muitakin kuin minä. Mutta talviajo auttaa pitämään ajovireen kunnossa koko kauden ja ennenkaikkea se tärkein, pyörän hallinta ja ajotuntuma säilyy. Tätä sanotaan myös "perstuntumaksi", se on ehkä tärkein mittari mopottimella ajaessa.

Nytten ku ajattelee nii ei jännitä, mut kyl se saattaa vähä jännittää aluks kun on eka kevät isol pyöräl. Tulis jo aurinko armas
062802moto_prv.gif

Ei pelota ei, vähän jänskättää kun tulee toi uus mopo kotiin keväällä. Toivottavasti ei ihan sutta tullut hankittua.

Pelkää kauden aloitusta.
En ole mitään tuntumaa laitteeseen ja keula pamahtelee motarille kiihdytellessä aina vahingossa maahan, kun ei ehdi vaihtaa tarpeeksi nopeasti ja rajoitin hyppää väliin. Rajoituksiakin pitäisi noudattaa. V***u, prkl. Moottorikelkalla on niin helppoa, kun on variaattori...

Back