• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Paypalin käyttö

Personal Account vai Premier Account?

Kumman tilin näistä kannattaa käytännössä luoda?

Ohan tästä ollut puhetta, mut kysynpä kuiteskin jos joku viittis valaista asiassa.

PayPal tyypillisesti nappaa sen about 5% summasta => joillakin EU:n sisällä kauppaa harrastavilla on ollut tapana antaa -5% jos maksaa EU-pankkisiirrolla - tai vastaavasti hintaan +5% jos haluaa käyttää noissa PayPalia. Tietty sitten EU:n ulkopuolelle se pankkisiirrolla maksaminen onkin jo aika hinnakasta + hidasta => en tosiaankaan suosittele ja näissä PayPal on kyllä yksi parhaista vaihtoehdoista
thumbs-up.gif

näkyy olevan hinnoissa eroa...
Ainakin Euroopassa normaali pankkisiirto on halvin (=ilmainen).
Mulla meni tuo Paypalin saldoraja yli ja maksoin lopun pankkisiirrolla. Laitoin Nordean ulkomaan maksuun ruksin kohtaan OUR (lähettäjä maksaa kulut), jolloin meni maksua reilu 26€. Olisi pitänyt laittaa kohtaan SHA (shared, eli jaettu kulu), koska EU-maksuna vastaanottava pankki ei saa periä kuluja ja olisi maksanut muutaman euron. On tuokin vittu ihme kikkailua saman asian kanssa. Laitoin ruksin tuohon OUR-kohtaan, kun viimeksi lähetin vähän rahaa Suomesta Espanjaan ja oli ruksi kohdassa SHA, niin Espanja päässä pankki otti komissiota vaatimattomat 1500€. Voivottelivat vaan, että olisi pitänyt olla ruksi kohdassa OUR, kun summa oli isompi kuin EU-maksun raja. Vittu mitä touhua.
033102ass_1_prv.gif

Muutenkin tuo Nordean malli on "hiukka" hämäävä
confused_orig.gif
Ja lopulta ainoa tapa jolla olen tuon onnistunut kuluitta EU:n sisällä tekemään, on IBAN/IBAS -numeroiden avulla = menee ns. automaattisesti, konekäsittelyllä => ilmainen
smile_org.gif
Tosin rajaa tuon ilmaisen siirron suuruudessa en kyllä tiedä minäkään. Entäs jos laittaisi useampana peräkkäisenä pikkumaksuna
nixweiss.gif

Muistaakseni 50t€? korjatkaa jos olen väärässä. Asuntokauppaa tehdessä paukkuu kumminkin helposti.

Back