• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Passitus muutoskatsastukseen...

Taas näitä läppiä. Mikäs siinä, jos jotain tällaiset huvittaa.
Eipä todellakaan huvita yhtään kun skoudeilla ei ole parempaa tekemistä kuin vainota prätkäkuskeja.
mad.gif
Tätä menoa Suomi on nopeasti poliisivaltio.

Uskokoon kuka mitä juttuja vaan. Minä en tätä usko.
haluatko kopion lapusta?
Ei varmaan halua, koska haluaa pitää kiinni lapsenuskostaan.  
tounge.gif
Vainoharhaisuus on vakava juttu.

Pistäppä tosiaan skannattu dokumentti nähtäväks. Tarina kun muistuttaa kovasti täälläkin esitettyjä läppiä.

Mullakin on rekisterikilven kulma väärä ja vilkut liian lähellä. Eipä ole kukaan vainonnut.

Vähän samantapainen juttu on mulle sattunut kanssa, joskus 90-luvun loppupuolella:

Maantiellä poliisi kiinnitti huomiota oman ex-Dr:än ääniin ja pysäytti sitten. Pyörää setä alkoi käymään lävitse ja huomautettavaa löytyi liian kovista äänistä, liian lyhyestä takalokasuojasta sekä puuttuvasta heijastimesta takalokasuojassa.

Pahin juttu oli poliisin mielestä äänekkyys ja raskauttavana tekijänä pyörässä roikkunut toimitsijalupa ko. viikonlopun supermoto kisoihin...??? Antoi kuulemma huonoa esimerkkiä.

Poliisi alkoi sitten sakkolappua kirjoittamaan ja minä pyysin vähän hidastamaan tahtia koska mielestäni äänet olisi pitänyt mitata ja todeta vaikka sitten katsastuskonttorilla niiden olevan liian kovat, poliisimiehen korva tuskin antaa kovin absoluuttista mittaustulosta desibelien määrästä. Tästä setä kovin innostui ja alkoi ehdottamaan seuraavaa: hän takavarikoi pyöräni ja he mittailevat sitä aikanansa laitoksella ja saan sieltä sitten sellaiset paperit että tuntuu!! Pyörän saisin takaisin joskus parin viikon päästä.. Tietenkään en ollut tähänkään vaihtoehtoon kovin tyytyväinen vaan sanoin että anna lappu tänne sitten vaan, kiitos.. hetki vielä käännettiin ja väännettiin, lopulta setä kirjoitti kirjallisen huomautuksen sekä merkitsi puutteet rekisteriotteeseen. Eli meni sittenkin ihan asiallisesti..

Nykyisin olen pyöräni pitänyt määräysten mukaisina ja äänet alkuperäisellä tasolla, pelottaa juuri tuo nykyinen meininki jos niistä ropisee päiväsakkoja ja myös ne alkaisi käymään kortin päälle.

Käsittääkseni poliisi ei saa ottaa kilpiä putken takia. Eli aina kiistämään vaan jos näin käy. Ei siinä kiistävä häviä, kyttä saa vaan pirusti lisää paperihommaa. On ollut muistaakseni jopa korkeimmassa asti
033102bebe_1_prv.gif
mieluummin rautaista faktaa, kuin käsityksi ja/tai muistikuvia.
crazy.gif
Joskus kilvet lähtee kyllä rimaa hipoen, mutta valitettavasti tuppaa jäämään se hopeamitalli kouraan.
nixweiss.gif
ellei ole matkakumppania todistamassa tapahtumia.
blush.gif

Tuo vilkkujuttu on huvittava, koska olen tässä katsellut autoja, ja uusi primera, uudehko golf ymms on laittanut vilkun edessä samaan umpioon ajovalon kanssa. Varsinkin golffissa ei näy yhtään vilkku jos auto tulee vastaan ja vilkuttaa. miten se voi olla laillista. No tietysti kun tehdas sen tekee...

JT

Pakko ottaa trolliepäillys takaisin, laput näyttää aidoilta.

Sori Sainhwinder!

Poliiseille tehtävät lakit ovat ilmeisesti eri kokoisia, koska joillakin ne todella kiristää ohimon kohdalta.
omg.gif

Meilläpäin veli otti lainaan pyörääni ja annas olla johan löytyi pysäyttäjä ja ainoastaan ajanvietto tarkoituksessa. Setä oli tuumaillu ettei mahda olla alkuperäset vilkut, no eipäs ole ei siitä enempää. Sitten käytiin sliparin kimppuun, joo nämähän täytys muutoskatsastaa oli vähän kaasutellu ja totesi siiheen et, taitaapa siellä jotain villoja vielä olla.
crazy.gif

Totesivat vain et ajahan rauhallisesti, sattu vissiin löysät lakit näille kavereille.
tounge.gif

sanoi:
Annetun selostuksen perusteella poliisi ei kuitenkaan tainnut tehdä mitään laitonta lukuunottamatta tuota käskyä, että asiakkaan pitää itse irroittaa rekisterikilpi?

Eiköhän se antanut mahdollisuuden eikä käskyn...?

Minä ainakin irrotan mielummin itse sen kilven kuin lasken jonkun muun räpeltämään terävien työkalujen kanssa lähelle arvokkaita maalipintoja ect.
eek.gif

Korvausvelvollinenhan se konstaappeli on jos jotain rikkoo kilpeä irroittaessaan, mutta valtiolta sen korvauksen saaminen olisi luultavasti yhtä helppoa ja nopeata kuin sinapin tunkeminen kissan hanuriin sukkapuikolla...
blush.gif

Kertomus on asiallisesti argumentoitu ja asiasisällöltään keskeistä informaatiota kanssamotoristille. Tämä on kuitenkin vasta pientä esimakua sille, että pakollinen katsastus on voimassa. Voitte kuvitella, mikä määrä muutoskatsastusvaatimuksia satelee.

Mikä on ”muutoskatsastuksen” asiallisuusaste” ja katsastuksen tapahtumaketju; kas siinä kysymystä.
nixweiss.gif

Jos pyörä on uutena myyty, kannattaa kävellä myyjä liikkeeseen ja vaatia se putki.

Myyjä liike on vastuussa siitä, että ne myyvät "laillisen pyörän". Jos kyseinen ajoneuvo ei täytä sen hetken asetuksia vastaa siitä liike.

ns. laitonta pyörää ei voi uutena myydä eikä itseasiassa oikein käytettynäkään. Sekä uusien, että käytettyjen pyörien kauppaa suojaa erilaiset asetukset ja periaatteessa kuluttajan on voitava luottaa ostavansa laillinen pyörä. Eli jos virityksiä on olisi liikkeen muutoskatsastettava kyseinen pyörä tai sitten myytävä pyörä jollain "korjattavaksi" klausuulilla jossa mainitaan tehdyt muutokset jotka korjattava "laillisiksi" ennen ajoa tai ajoneuvo muutoskatsastettava.

Eikös se näin jotenkin mene?

Eikös se näin jotenkin mene?
Käsittääkseni todellakaan ei välttämättä. Liikkeet vaihtavat koeajopyöriinsä slipareita rutinoidusti. Sliparin vaihto voi ,gyyn harkinnan mukaan, johtaa aina muutoskatsastusvaatimukseen päästömittauksen vuoksi, uudemmissa pyörissä (esim. cat). Missä Suomessa mittautat?

Jos löydät oikeustapauksen, joka vahvistaa olettamasi käytännön, teet monet onnelliseksi.
lookaround_orig.gif

Niin, muutoskatsastuksestsa ja slipareista. Oon kuullu, että alkaisivat kesällä mittailla enempikin noita ääniä ja varmaan samalla vaihtuu muutoskatsastamattomat sliparit alkuperäisiin tai sitten se on muutoskatsastuksen paikka. En tiedä, olen vain kuullut.
crazy.gif

Niin, muutoskatsastuksestsa ja slipareista. Oon kuullu, että alkaisivat kesällä mittailla enempikin noita ääniä ja varmaan samalla vaihtuu muutoskatsastamattomat sliparit alkuperäisiin tai sitten se on muutoskatsastuksen paikka. En tiedä, olen vain kuullut.
crazy.gif
Hmm...voipi olla ettei meikäläisen Devil SB2 lyhyennetty piippu läpäise metelikoetta
confused_orig.gif
Joutaa sitten kuristamaan
biggrin.gif

Back