• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Paskaa koneeseen Oulussa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vince TB
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moi,

alkaa vissiin taas illat pimeneen ku kaverin Blade joutu kivan pikku kepposen kohteeksi. Yön aikana joku yställinen vitsiniekka oli lisännyt kerrostalon parkkiksella öljyn sekaan multaa, hiekkaa tms kuraa. Pyörä o nyt pajalla, koneremppa eessä ja tietystikin kausi ohitse. Vakuutus tietystikin korvaa, mut vitutus o valtava.

Kuulemma muidenkin pyörät ovat saaneet samanlaista kohtelua Oulussa tämän kesän aikana, oisko kellekään sattunut omalle tai tutun kohdalle?

033102ass_1_prv.gif
kaboom.gif

Nyt on "pikkupojat" keksinyt uuden kepposen...
confused_orig.gif

Itsellä käynyt monesti mielessä, että vaihtaisi käsin ruuvattavan öljykorkin tilalle torxilla tms. avattavan mallin.

Korvaako ilkivaltavakuutus tuollaista?

No voi jumalauta! Missäpäin Oulua tuo kävi ja miten kaverisi huomasi tilanteen? Pitänee vissiin ruveta poraileen varmistuslangalle reikää korkkiin vaikka omakotitalossa asunkin, mutta pyörä asuu ulkona.

Pekka

033102ass_1_prv.gif
kaboom.gif

Nyt on "pikkupojat" keksinyt uuden kepposen...
confused_orig.gif

Itsellä käynyt monesti mielessä, että vaihtaisi käsin ruuvattavan öljykorkin tilalle torxilla tms. avattavan mallin.

Menee nimenomaan ilkivaltavakuutuksen piikkiin. Ilmotus poliisille, niin homman pitäis alkaa eteneen vakuutusyhtiössäkin.

Minä olen jo odotellutkin koska joku kusipää keksii tälläisen jipon...
Kunhan ei vaan ylitä uutiskynnystä. Muuten sitä alkaa kokeilemaan vähän useampikin poika ympäri Suomen
sad_orig.gif
Itse asiassa ylitti jo uutiskynnyksen, tossa pari viestiä sitte oli linkki Kalevan sivuille. Sen jälkeen näitä o alkanu tapahtuun enemmänki.

Oulun Heinäpään ja Keskustan välimaastossa, kerrostalon parkkiksella tapahtu tää kyseessä oleva homma ku sitä joku aiemmin tiedusteli.

Minä olen jo odotellutkin koska joku kusipää keksii tälläisen jipon...
Kunhan ei vaan ylitä uutiskynnystä. Muuten sitä alkaa kokeilemaan vähän useampikin poika ympäri Suomen
sad_orig.gif
Itse asiassa ylitti jo uutiskynnyksen, tossa pari viestiä sitte oli linkki Kalevan sivuille. Sen jälkeen näitä o alkanu tapahtuun enemmänki.

Oulun Heinäpään ja Keskustan välimaastossa, kerrostalon parkkiksella tapahtu tää kyseessä oleva homma ku sitä joku aiemmin tiedusteli.
Tuo on kyllä aivan vitun huono juttu,jos tuota aletaan oikein kunnolla tekemään! Pikkusen vittumaisempi juttu,kun joku pökkää kurat koneeseen keväällä,kun ajokausi alkaa ja huollot ruuhkaiset,osien tilailu yms..Noh ei nyt ruveta maalailemaan piruja seinälle...

Kyllä mä oon onnistunu kääntämään sen normi muovisenkin öljykorkin niin tiukkaan pihdeillä, että ei sitä ainakaan helposti käsipelillä avata. Yleensä näin tehnytkin öljynvaihdon yhteydessä. (Varovaisuutta, saattaa murtua)

Kai tuossa ihan normikierre on, eli pulttikaupasta vaan tarviketta kehiin, jos pyörä majailee rauhattomalla alueella.

Kyllä mä oon onnistunu kääntämään sen normi muovisenkin öljykorkin niin tiukkaan pihdeillä, että ei sitä ainakaan helposti käsipelillä avata. Yleensä näin tehnytkin öljynvaihdon yhteydessä. (Varovaisuutta, saattaa murtua)

Kai tuossa ihan normikierre on, eli pulttikaupasta vaan tarviketta kehiin, jos pyörä majailee rauhattomalla alueella.
+1 tälle...

Tiheä normikierre, oon vetäny putkipihdeillä kiinni ja olis tarvis varmaan hommata se torx tms. ruuvi siihen tulpaksi, jopa 6-kulma pysäyttää hetken mielijohteen ilkivallan. Pitää olla avaimet mukana jos kiusan tekoa harrastaa ja silloinkin se ruuvi pitäis olla hitsattu kiinni.
veryangry.gif

Mun vitutus ei oikeastaan liity tuohon oljypuolen hommiin. Mutta asiaan, mikä kumma siinä on kun siihen mopoon pitää mennä hipelöimään kun se on jossain parkissa. Kahvanlämppärit on pyöräytetty täysille, sammutusnappi off, valot pois jne.. Ja tätä on käynyt lähes päivittäin. Jos vaan jossain vaiheessa satun näkemään jonkun itseteossa niin ne on kädet poikki sitten
confused_orig.gif

Tätä olen itsekkin suunnitellut ja itse asiassa sorvilla muutaman mallikappaleenkin vääntänyt ilman sen suurempaa onnistumista.
Ongelmana taitaa olle se, ettei korkkia voi vetää kunnolla kiinni. Kun yleensä on tuo täyttöaukon ympärillä ei ole tarpeeksi tavaraa, johon saisi kunnon kierteet että pitää...

Moi,

alkaa vissiin taas illat pimeneen ku kaverin Blade joutu kivan pikku kepposen kohteeksi. Yön aikana joku yställinen vitsiniekka oli lisännyt kerrostalon parkkiksella öljyn sekaan multaa, hiekkaa tms kuraa. Pyörä o nyt pajalla, koneremppa eessä ja tietystikin kausi ohitse. Vakuutus tietystikin korvaa, mut vitutus o valtava.

Kuulemma muidenkin pyörät ovat saaneet samanlaista kohtelua Oulussa tämän kesän aikana, oisko kellekään sattunut omalle tai tutun kohdalle?
kaboom.gif

Voi V***u mitä poppoa, kun ei ole itsellä varaa niin pittää muiden "silmäterät" käydä rikkomassa pistää vaan vihaksi.
kaboom.gif

vedän omasta kulkimesta aina pihdeillä liian kireelle ,ettei käsin saa auki . Hyvällä tuurilla säästyy just "hauskalta kepposelta". mutta taitaa kriminaaleilla olla jo leatherman toolsin kiina kopiot taskussa.

374d_2.JPG

Tämmösen löysin ebaystä ja mopossa on keikkunut talvesta asti.
Vuosia takaperin ajelin monsterilla itäväylää, kun rupesin ihmettelemään visiirille lenteleviä pisaroita.
Öljyähän se. Korkkikin löytyi kahvilan edestä, missä mopotin oli tovin seissyt.
Kakaroilla ollut tylsää tai jotakin "korttelipoliisia" potuttanut väärin pysäköity pyörä.
nixweiss.gif

Nyt ois se kännykkään soittava hälytin paikallaan. Vois hiipiä tihulaisen luo jakari kourassa ja kysyä haluaako hän lainata sitä öljytulpan avaamiseen vai ottaako sen ottalohkoonsa.
mad.gif

ei saakeli
veryangry.gif
Tuota itekki miettiny että mitä jos joku lorauttas vähän tavaraa öljyn sekaan
sad_orig.gif

Hiton törkeetä moinen, täällä toistaiseksi viedään vasta venttiilinhattuja, perseestä sekin. Onneksi omassa pyörässä nekin tallella kun asun vähän syrjemmässä, mutta kaverilla kadunvarressa katoaa aina kun uudet ehtii laittamaan.

Back