MsG sanoi:Eikös lappuliisan täydy odottaa olikohan se nyt 7 minuuttia, ennen laputtamista? Tämä siksi, että mittari ei välttämättä ole juuri vieressä tai juurikin rahan vaihtoa varten.
Ne mitään odota...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
MsG sanoi:Eikös lappuliisan täydy odottaa olikohan se nyt 7 minuuttia, ennen laputtamista? Tämä siksi, että mittari ei välttämättä ole juuri vieressä tai juurikin rahan vaihtoa varten.
GuessWho sanoi:Yhdellä tutulla kilpi kiinni magneetilla tms. Ja ottaa sen aina mukaansa reppuun. Ei kilpeä, ei pysäköintivirhemaksuja![]()
ajf sanoi:Ei, vaan ainoa lakipykälien maininta pysäköintikiekoista on puhuu autoista, eli moottoripyörillä sitä ei tarvitse käyttää. Sen sijaan aikarajoitus, jonka noudattamisen valvontaa helpottamaan koko kiekko on keksitty, ei ole mitenkään rajoitettu eli koskee myös moottoripyöriä. Helppoa ja yksinkertaista, ainakin jos on rutinoitunut pilkunviilaaja...
Matti 12R sanoi:Tietääkseni asiasta on olemassa ennakkotapaus jossa oikeudessa motoristi voitti jutun ja juuri sillä perusteella että laki puhuu autosta!
Eri kaupungeilla erilainen käytäntö.Olen itse aina keväällä kysynyt paikalliselta pysäköinninvalvonta viranomaiselta (Oulussa) ja ei tarvi maksaa kunhan on pyörä muutoin laillisesti pysäköity.Saa siis olla maksullinen paikka tai kiekkopaikka.Tämä pätee siis Oulussa.Joka kevät tästä työpaikalla intetty mutta selviää siis soitolla/email.
Pete2 sanoi:Itse olen aina parkkeerannut varsinaisen parkkitilan ulkopuolelle (jalkakäytävän reunaan tms.) jossa se ei ole kenenkään tiellä. Toistaiseksi ei ole tullut lappuja. Onpahan jäänyt varsinainen iso parkkiruutu kookkaammille laitteille.
Ootko kokeillu esim. jos nykäisee pyörätelineen viereen mopojen jatkoksi. Jos tilat ovat väljät niin on tuntunut järkevältä paikalta.karivei sanoi:Ainakin tre:lla tulee tuosta sakot varmasti...
MustaSurma sanoi:"Vaikka tuntuu vähän oudolta niin kyllä myös moottoripyörään on ostettava maksullisella pysäköintipaikalla pysäköintilippu, joka sijoitetaan ohjaustankoon näkyvälle paikalle.
Jos kyseessä on parkkimittarilla varustettu pysäköintiruutu, siihen voi pysäköidä yhdellä maksulla niin monta pyörää kuin ruutuun mahtuu. Lippuautomaatilta on sen sijaan jokaiseen moottoripyörään ostettava oma lippu.
Parkkikiekkoa ei moottoripyöriltä vaadita, mutta aikarajoitus koskee pyöriä aivan samalla tavalla kuin autojakin.
Polkupyörille varattuihin paikkoihin ei moottoripyörää saa pysäköidä. Polkupyörän ja mopon voi pysäköidä jalkakäytävälle tai pyörätielle mutta ei moottoripyörää.
"
- Esko Riihelä
Motoristi1958 sanoi:Voi Esko, voi Esko.