Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Samanlaisen keskustelun kävin itse Jyväsparkin tätin kanssa toissa vuonna, kun siellä työasioilla käväsin ja asiaa tiedustelin. Sano, että jos siitä puomin ohi mahtuu, niin minkäs sille voi :-D. Hesassa ajellut kanssa puomin ohi pysäköintitaloihin, mutta sieltäkin löytyy myös Mannerheimintieltä ilmaisia parkkeja mopoilijoille.ohhoh, onpas käytännöissä eroja eri kaupungeissa.
Muutama vuosi takaperin väännettiin kaverin kanssa aiheesta kättä, jolloin soitin Jyväsparkkiin ja kysyin saako puomin välistä livahtaa. Täti vastasi, että periaatteessa pitäisi prätkästäkin maksaa, mutta kielsi laittamasta poislähtiessä pilettiä koneeseen, koska puomi voisi sen jälkeen jäädä ylös (ei tunnista prätkää). Samaan hengenvetoon sitten lisäsi ettei kyllä tuon kommentin jälkeen voi vaatia maksamaankaan![]()
Puomin ohi olen aina ajellut eikä ole mitään perästä kuulunut. Toki tuosta soitosta on jo aikaa...
edit: Prätkästähän olisi helppo ottaa kilpi matkaan aina kadun varteen pysäköitäessä... kellekäs parkkipirkko sitten sakon antaisi?![]()
Kannattaa sitten kattoa niitä lippuja tarkkaan, esim Forumissa niissä on villi vihje siitä että tietävät koska siellä käyt. Siihen kuponkiin kun tulostavat kulkupelisi rekisterinumeron... Noissa aletaan nykyään olla sen verran vainoharhaisia, etten ihan hirveästi edes vitsinä yllyttäisi kikkailemaan. Vaikka heti ei jäisi kiinni, niin sellaisia jälkiä jää aika hyvin joilla se sylttytehdas löytyy heti kun niiden löytäminen sattuu kiinnostamaan.Tietenkin otat menomatkalla lipun ja ulosmatkalla ajat puomin ohi.![]()
ps. Ei ole yllytys.
Olen huomannut myös saman ilmiön. Portin lippuautomaatti ei anna pysäköintilippua, eikä avaa porttia jos ei ole tarpeeksi "rautaa" lähistöllä (autoa), joten puomin joutuu kiertämään. Vähän sama kuin jotkut liikennevalot jotka tunnistaa valoihin tulleen ajoneuvon maahan upotetulla tunnistimella.Itellä on parkkikortit ja kaikki ja silti joudun melkein aina ajaan puomin ohi kun se ei tunnista pyörää. Lätkä on aina mukana jos joku sitä sattuu kysäseen.