• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Papalle MP?!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja The Stick
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos jalka ei enää fillarin yli heilahda ja polkupyörässäkn on jo siirrytty mummo-malliin, niin mp-puolella maxi-skootteri ajaa saman asian. Ei tartte koipea nostaa, penkin alla kulkee vähän tavaraakin (esim. maitokauppakeikat) ja ajokin hallinta on yhtä yksinkertaista kuin mopo-skootterilla. Silti moottorikokoa löytyy piikistä aina 800cc saakka = varmasti pappa saa haluamansa kyydit
sport05.gif
Tuommosta meinasin itsekkin ehdottaa, eli ääni noille skoottereille.

Tuo sana Pappa luo helposti väärän mielikuvan... Sopivan pyörän kun laittaa, sitähän tuntee itsensä kymmenen vuotta nuoremmaksi. Kyllä tuohon 72 vuoden ikään on jo järkeä kertynyt, niin tohtii varmaan laittaa niin tehokkaan pelin kuin haluaa, ja kun vaan saa kammettua itsensä pyörän kyytiin hyrrävoimat huolehtii lopusta.
Parempi hetki hajabusalla kuin loppuelämä kiikkutuolissa.

Mitens tuollainen bemarin r1200c? Matala ja suht rauhallinen pyörä. Ei ehkä lähde ihan 4ke....
Saksasta lähtee alle puoleen Suomen hintaan ja jos vm. esim-97 niin ei taida verotkaan olla kummoiset...
Niin vielä, tuossa olisi Papan ansaitsemaa arvokkuutta.
Pappa 250:llä Viragolla.......
Tuommoinen beeshi/kultaväritys pyörään, klassinen ruskea nahkarotsi ja siisti klassinen avopotta visiirillä niin alkaa mammoilla maitokaupassa pöksyt tutisemaan..

Täytän kuukauden päästä samaiset 73v. ja olen innokas moottoripyöräilijä. Tuntuu jotenkin - tosin lievästi - papan aliarvioimiselta ehdottaa hänelle Trikeä tai skootteria hän kun on ilmiselvästi m o o t t o r i p y ö r ä i l i j ä!

Olen kohdallani ratkaissut pulman fyysisten voimien vähentymisestä pienentämällä (keventämällä) kulkinetta jo kolmasti. Nykyinen on matala, kevyt, riittävän ripeä, suht. edullinen ja varmatoiminen: Kawasaki 250 R Ninja. Ja se on moottoripyörä!

Ajelin sillä viime kesänä itsetyydytyksekseni rapiat 4000 km; suosittelen.

Noh, tota toi B-king on ihan asiallinen pappapyörä ja pitemmälle sitten isompaa tankkia peliin

oho, kokeilin tota "valitsijaa" noin niinkuin virtuaalipappana. kolme ekaa sijaa meni Kawalle ER6n, Z1 ?! ER6f ja sitte Yamaha XT660. tästä voisi todeta ettei sellaista pyörää ole uutena saatavilla jota itse hakisin tuohon tarkoitukseen. ääni Kawa ER5:lle.

Kiinnostaako pappaasi yleensä enemmän veteraanimoottoripyörät vai uudemmat? Peruskunnostettu Honda CB 350 voisi sopia hyvin 1970-luvun pyöristä, jos edellinen oli vain 250 kuutiota. Se on ollut hyvin yleinen pyörätyyppi ja maineeltaan hyvä. Bensa vaatinee lisäaineen.

Kawasaki VN750, huoleton peli (kardaanilla), mutta kuitenkin omaa sopivasti sporttisuutta (68 hv).

Kopio%20kawaVn750.jpg

Täytän kuukauden päästä samaiset 73v. ja olen innokas moottoripyöräilijä. Tuntuu jotenkin - tosin lievästi - papan aliarvioimiselta ehdottaa hänelle Trikeä tai skootteria hän kun on ilmiselvästi  m o o t t o r i p y ö r ä i l i j ä!

Olen kohdallani ratkaissut pulman fyysisten voimien vähentymisestä pienentämällä (keventämällä) kulkinetta jo kolmasti. Nykyinen on matala, kevyt, riittävän ripeä, suht. edullinen ja varmatoiminen: Kawasaki 250 R Ninja. Ja se on moottoripyörä!

Ajelin sillä viime kesänä itsetyydytyksekseni rapiat 4000 km; suosittelen.
+1 tälle. Suomessa jostain syystä ihannoidaan isoja kuutoita ja tehoja paljon enemmän kuin muualla. Hyvänä esimerkkinä tässäkin ketjussa ollut ehdotus pappalle ostaa Hayabusa. Ei sitä kukaan KEHTAA ajaa millään pienellä ritsalla ! Onneksi iän mukana yleensä tuo viisaus lisääntyy siinä mielessä että ei ole enää tuota näyttämisen tarvetta ja voi ihan terveellä järjellä miettiä mikä on järkevä ostos itselle ja siihen omaan tarpeeseen. Itsekin olen jo aloittanut tehontarpeen laskemisen ja seuraavaksi varmaan pitää miettiä myös kevyempään siirtymistä. Mutta moottoripyöräilyä en lopeta ennenkuin se on fyysisesti täysin mahdotonta (tai lekuri ottaa kortin pois ;).

No, jopas. Tässä se taas nähdään, ettei mp-harrastus ole iästä kiinni. Sitä ei koskaan tiedä minkälainen "pappa" kypärän alta paljastuu... aivan mahtavaa...  
buttrock.gif

Niin... noh.. jos se jalka ei ihan sillee nouse, niin taitaapi olla nämä customimalliset kohdallaan. En oikein jaksa uskoa, että ko. "pappa" niistä pitäisi... arvaus.  
wink.gif

Tapasin aikoinaan eräällä levähdyspaikalla keski-suomessa "papan" joka ajeli Varaderolla. Pitkä tarina, turina ja hän kertoi jatkavansa matkaa... oli Nordkappiin menossa. "hattukädessä" tiedustelin "papan" ikää... hänkin oli silloin 72v.  ja nyt jo pari päälle.
Olin tyrmistynyt... josko minäkin sitten joskus viel... ?

Lähti pappa Varaderolla keulien paikalta kohti pohjoista.
Otin mielessäni hatun pois päästä ja menin riviin kumartamaan...

***  VARADERO ***

Ed: Niin.. ja onhan näitä mp-skoottereita... ei "pappa" niista kuiteskaan tykkää, heh...  
062802moto_prv.gif

Paljon hyviä vastauksia sekä ehdotuksia, KIITOS!!
bowdown.gif

Niinkuin tuossa jo muutamat olivat ehdottaneetkin, kaikki seikat huomioon ottaen Custom-tyylinen pyörä on varmasti ainoa vaihtoehto tässä tapauksessa...

Pappa kun on vielä mobilistikin niin pyöräkin saisi mielellään olla museoikäinen, ellei jopa jo MR-kilvissäkin, mutta sähköstartti on ehdoton
wink.gif

Tässä nyt sitten puidaan vaihtoehtoja, malleja sekä hintoja
idea3.gif

Eiko pappa itse osaa sanoa mitä haluaa. Jos on niin johdaltavissa että ei tiedä mitä haluaa, niin voi olla ettei tartte moottorikulkinetta.

Back