Mitäs siinä tinkii, sovitat ja tilaat jostain...
...ja sitten kohta ei olekaan enää paikkaa missä sovittaa, kun ei nuo kotimaiset liikkeet pysy pystyssä vain ilmaista palvelua antaen. Sitten kun ei enää mistään saa palvelua, niin mitäs sitten
Sitten tilataan edelleen ulkomailta, sovitetaan ja vaihdetaan sopiviin, jos ei osu kerralla. Ei noi rahdit sen enempää maksa kuin ajella ympäri kauppoja tässä kallistuvassa liikkumisessa..
Heitin kommenttini lähinnä tuohon asiaan, jossa juostaan ne kaupat läpi Suomessa ja käydään niissä sovittamassa asuja vain ulkomailta tilausta varten.
Joo, onhan se moraalisesti vähän arveluttavaa käyttää liikkeitä vain sovituskoppeina, mutta toisaalta usein on käynyt niinkin, ettei suomiliikkeessä ole sopivia kokoja/värejä ostettavaksi. Tilaamalla saa, mutta sen nyt voi tehdä itsekin ja halvemmalla.
Lisäksi itse annan arvoa todelliselle palvelulle. Siis sille, että henkilökunta tietää mitä ovat myymässä. Usein ostan jopa pienellä ylihinnalla sellaiselta, jolla on oikeasti jotain kerrottavaa tuotteista, eikä joku muilta kuultu turha lausahdus.
Olen aina ihmetellyt, miksi tuotteesta, jota ei edes itse varastoi, pitäisi saada riskittömänä välitysmyyntinä sama 100-150% kate jos vieressä naapuriliikkeessä myydään tavara heti henkarista samaan hintaan.
Yksi liike, joka on melkein aina yllättänyt positiivisesti on ollut BikeWorld (sekä Hesassa, että Vantaalla). Palvelua ja asiantuntemusta löytyy ja ennen kaikkea tavara on ollut hyllyssä. Hinnoistakin on pystynyt aavistuksen neuvottelemaan. Ikäväkseni usein todennut, että vastakohta on Allright, josta ei suuresta myymälästä huolimatta ihmetykseksi usein löydy kokoja tai edes kuvaston tuotteita. Taitaa olla enemmän postimyyntiyritys?
EDIT:
Tähän on pakko kertoa yksi tapaus, kun kaveri etsi uutta crossikypärää ja meni täällä yhteen paikalliseen pieneen liikkeeseen. Kaveri astui sisään ja kysyi, että onkos teillä hyvä valikoima crossikypäriä? Myyjä vastasi vahvalla itseluottamuksen äänellä, että on.
No, kaksi erilaista kypärää löytyi sieltä (ei tainnut vain koot sopia frendin päähän..)