Paljonko vakuutusyhtiö maksoi pyörästäsi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja psi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

psi

Sijainti
ulvila
Vakuutusyhtiöt lunasti 1593 mopa ja moottiripyörää viime vuonna. Oliko vakuutusyhtiön maksama korvaus pyörästäsi mielestäsi riittävä?

1993 Yamaha XV 535, korvaus 3000 euroa. Mielestäni kohtuullinen, sillä hinnalla saisi samanlaisen, ehkä jopa tehtyjen huoltojen kanssa.

Kaksi pyörää on itseltä mennyt lunariin, toisen tuhosi 2:n promillen kännissä ollut volvo-kuski, toisesta peruutti joku neiti land-roverilla yli**, ensimmäisen korvaus oli ihan syvältä, jälkimmäisen ihan ok, tai jopa yli odotusten, eli keskimäärin siedettävä.

**Tämän laitteen olin tosin itse kaatanut radalla jo ennemmin, joka oli myös vakuutusyhtiölle ilmoitettu ja vahinkotarkastajalle näytetty (ei vielä korjattu), totesivat vakuutusyhtiössä vaan että tuota sinun omaa vahinkoasi ei vissiin tarvi enää korjauttaa, kun maksat omavastuun niin se on sillä hyvä.

Viimeksi jouduin maksamaan omavastuuta 4 500€, kun mopo laitettiin kuntoon.
nixweiss.gif

Edellisellä kerralla sain reilut 29 000€ lunastuksesta, kun uusi vastaava kaikilla mausteilla olisi ollut noin 24 000€. Mopo oli 19 000 ajettu ja siinä oli vähän jälkiasenteisia lisävarusteita.

Onko kellään käytännön kokemuksia tuosta lunastuslisäturvasta? Tapiolasta myivät minulle sellaisen. Noin 100e / vuosi se maksaa ja ilmeisesti maksimissaan +30% enemmän kuin pyörän laskennallinen arvo on, saa lunastustapauksessa. Ajattelin pitää tuon jonkin aikaa, kun on liki uusi pyörä kyseessä.

Edit: oikea nimi on: Lunastusetuvakuutus

Back