Tähän mä en pääse edes radalla vaikka vetää vieteri kireellä kokoajan.87.5km ja reilu 9 litraa![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tähän mä en pääse edes radalla vaikka vetää vieteri kireellä kokoajan.87.5km ja reilu 9 litraa![]()
Mulla alkoi valo hehkuen palaa kun alettiin olla rajalla. Muutenkin valo oli niin himmeä, että tripin kanssa tuli ajettua. Olisko siellä se 3L? kun valo syttyy? Muistelen, että hiukan ennen varatankille siirtymistä paloi jo.paljonkos gixun tankissa on bensaa kun se fuel- valo syttyy?Mulla oli -91 1127cc iö-gikseri ja ostaessa kulutus oli väkisikin sen 9l/100km (myös rajoitusten mukaan ajellessa) eli sillä pääsi sen 160-170km ennen kuin fuel-valo alkoi hehkumaan.
olen alkanu epäilemään että mun mopossa ei toimi toi valo, kun ei se syty ja tankissa ei oo paljoo bensaa. äsken just tarkistin polttimon ja se oli ehjä.
Aina oon ihmetellyt mopojen kulutusta verrattuna kotiloon/hyöty paino/ilmanvastus......suhteutettuna pitäisi mennä kolmen litran pintaan mopolla /niin ois kohallaan...Joo.kuluttaa,nätisti kun ajelee viepi soppaa n.6-6.5 l/jos moottoritienopeuksia niin 7:n pintaan rupee meneen.
Mopona suitsa GSX1100-G VM.-92.![]()
Näinkai se maalaisjärellä aateltuna on ehkä.Mikäköhän tossa nyt on niin ihmeellistä, teho = kaukaa haetusti moottorin kyky polttaa bensaa ja jos asiaa miettii ihan perusideana niin moottorin koko x kierrokset = kulutus. autot on isompimoottorisia ja käyttää 2000-3000 kierrosaluetta yleensä, pyörät on pienempiä mutta kierrokset on jokusen verran ylempänä, kyllä matikka aika tarkkaan mun mielestä täsmää. Mikä saa itse asiassa autot kuluttaa enemmän on paino, kun liikkeellelähtö rokottaa bensaa aika paljon. Jos pyöriin muutettais välitykset että kierrokset ois tilavuudesta riippumatta samat kuin autoissa niin eiköhän päästäis kevyesti alle sen 3 litran.
Ja kyllä tiedän että teho ei tule noin yksinkertaisesti moottorista mutta ideaa tässä yritin hakea![]()
Jops, kyllä määkin sen matikan ymmärrän ,mikä sen eron aiheuttaa...Mikäköhän tossa nyt on niin ihmeellistä, teho = kaukaa haetusti moottorin kyky polttaa bensaa ja jos asiaa miettii ihan perusideana niin moottorin koko x kierrokset = kulutus. autot on isompimoottorisia ja käyttää 2000-3000 kierrosaluetta yleensä, pyörät on pienempiä mutta kierrokset on jokusen verran ylempänä, kyllä matikka aika tarkkaan mun mielestä täsmää. Mikä saa itse asiassa autot kuluttaa enemmän on paino, kun liikkeellelähtö rokottaa bensaa aika paljon. Jos pyöriin muutettais välitykset että kierrokset ois tilavuudesta riippumatta samat kuin autoissa niin eiköhän päästäis kevyesti alle sen 3 litran.
Ja kyllä tiedän että teho ei tule noin yksinkertaisesti moottorista mutta ideaa tässä yritin hakea![]()