• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Paljonko pyöräsi syö bensaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ShadowC2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Paljonko pyöräsi syö bensaa? - keskikulutus koko ajokauden osalta?

• en mittaile kulutusta ollenkaan

Ääniä: 0 0,0%
  • alle 4 litran säästöpossulla ajelen

Ääniä: 1 3,4%
  • 4.0 - 4.5 litraa

Ääniä: 1 3,4%
  • 4.5 - 5.0 litraa

Ääniä: 4 13,8%
  • 5.0 - 5.5 litraa

Ääniä: 5 17,2%
  • 5.5 - 6.0 litraa

Ääniä: 7 24,1%
  • 6.0 - 6.5 litraa

Ääniä: 4 13,8%
  • 6.5 - 7.0 litraa

Ääniä: 5 17,2%
  • 7.5 - 8.0 litraa

Ääniä: 2 6,9%
  • yli 9 litran rohmuhan se on

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    29
Hmm... busa vie uskomattoman vähän maltillinen matkaajo paras keskikulutus 1650km keskikulutus Vain 4,9l/100km
sport05.gif

Miten niin "yli 9 litran romu"
confused_orig.gif
...voisiko arvoisa kyselyn laatija hieman selittää sanaa "romu" !?.. tehoahan lähtee bensasta, ei pyhästä hengestä !!

Mulla vie Ducati n.10 litraa satasella katuajossa...tankillinen kestää n. 150 km ja sitten mittarille...minusta se on kivaa kun bensa palaa..olisipa vaan vielä sitä vanhaa "lyijyllistä" 99:siä, niin AVOT....

"yli 9 litran rohmuhan se on" Ei ole romuksi sanottu missään vaiheessa.... rohmu ei "romu" Tiedän kyllä että kaverin norsukawa ei kulje alle kympin....se siitä tekeekin rohmuksi.
biggrin.gif

Puuttui se 5.0-6.0 vaihtoehto. Oikea vastaus taitaisi olla "Kaiken mitä olen tankkiin laittanut"
tounge.gif
.

Tahtoo tuolle 1,1 wesiärrälle kelvata tuo menovesi välillä vähän liikaakin mutta onhan se kivaakin !!
No tiedä häntä onko tuo reilu kymppi liikaa ?!?!?!?!
Ja ainakin SHELL:in väki tykkää ku saa laskuttaa 250-300 ekua /kk

buttrock.gif
(pakko kerätä talvella tankkirahaa)
buttrock.gif

4,5-5,0l riippuen siitä onko mukana vaimo ja laukut vai onko itsekseenajelu kyseessä. Ja pyörähän on Suzukin gsx 750 F

Mulla vei pikku bänditti keskimäärin 6,5 litraa satkulle. Kesän pienin kulutus oli ahvenanmaalla kaks päällä kamojen kanssa, 5,65 l/100km. Itestään ajellessa näkyy vievän yleensä litran enempi, varsinkin jos on mukavan mutkanen tie jossa on kiva antaa hanaa  
062802moto_prv.gif

näkyy tuo zx12r hörppivän kevyesti näillä kylmillä keleillä sellaiset 8 litraa sataselle, vähän yli ja vähän alle, ajotavalla ei kovin kummoista vaikutusta tuntuisi olevan, pienin kulutus oli 6,8 litraa sadalle kun ajoin muiden perässä, itekseen ajaessa tuntuu kasia vetävän ihan säännöllisesti.

sen sietää kun tuntee sen kulkevankin sitten vastaavasti ja tehoa tuntuu olevan, sehän tulee energiasta, jota tuottuu hiilivedystä erinäisten palamisprosessien kautta tehona takanakille.

matka-ajossa jopa 4,8l näyttänyt vaan kelpaavan.
semmonen 7,5 - 8,5l /100km normaaliajoilla mennä
tounge.gif

mitäs sitä bensaa säästämään ku huoltoasemalta saa lisää
062802moto_prv.gif

Isukilla onkin "isolohko".
smile_org.gif
Mun ST1100 menee kevyttä matka-ajoa jopa alle 4,5:n, mutta tietysti vauhdin pito nostaa kulutusta litran-pari.

Isukilla onkin "isolohko".  
smile_org.gif
Mun ST1100 menee kevyttä matka-ajoa jopa alle 4,5:n, mutta tietysti vauhdin pito nostaa kulutusta litran-pari.
No joo, menee se "isolohkokin" matka-ajossa alle viiden litran...

Viime kesänä parilla 800 km:n reissulla meni 4.8l/100km kun taas oikein nätillä 80-90 km/h nopeudella menee 4.6 l/100km.

Mutta se keskikulutus jota alunperin kyselin, oli viime kesältä sen 5.2 l/100km.

Kaiken minkä tankkiin laittaa.

Ja mitä oon joskus kulutusta tarkkaillut, niin kadulla n. 5-7l/100km, ja radalla 10-11,5l/100km.

Kaikki menee minkä tankkaa, mut jossain viiden litran nurkilla se kulutus pyörii /100km sekalaisessa ajossa..

Kyllä mun 750 gixeri vetää kaupunki ajossa sellasta 8l/100km!!Kaikki on tähän asti mennymitä olen tankannut,harrastukset maksaa..
biggrin.gif

Back